Huisdieren...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 19 November, 26 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Hallo allemaal.
    Ik heb ff een vraagie over zwanger zijn en je hond (in mijn geval).
    Wij hebben een engelse bull terrier (genaamd luna) (een heerlijke schat, en mijn allerbeste vriendin!!!)
    Maar sinds ik zwanger ben is ze mij heel erg aan het beschermen.
    Als ik terug denk wist zij ook al heel snel dat ik zwanger was, al na één week, ik wist het na twee weken. (doordat zij zo anders deed...)
    Ze is mij dus heel erg gaan beschermen, heel waaks geworden, er mag niemand langs het raam lopen want mevrouw vliegt naar het raam met een enorme hanenkam en blaft heel luidruchtig...
    Als ik met haar wandel kan niemand in een straal van 1 meter bij me in de buurt komen... terwijl ze eerst zo zat te kijken op aandacht, knuffels en een aai over haar bol!
    Heel vreemd, maar goed heeft iemand van jullie dit of zoiets ook meegemaakt en hoe ging dat als het kindje er straks is en hoe zijn jullie daar mee omgegaan.
    Ik heb wel al in mijn hoofd dat de gasten die straks op kraamvisite komen eerst Luna gedag moeten zeggen en dan pas naar de baby moeten gaan maar verder heb ik geen idee hoe ik het straks aan moet pakken...
    Dus tips zijn érg welkom!!
    Alvast bedankt!!!
    Ik zal er een foto bij doen van onze sul... (je vind m of geweldig óf geweldig lelijk...)

-x-

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi Jill,

Ik kan niet uit ervaring spreken aangezien ik (nog) niet zwanger ben, maar je eerste voornemen lijkt me wel erg verstandig. Eerst Luna gedag laten zeggen en dan pas naar de kleine gaan. Hoe is het nu dan als je visite krijgt? Als je het nu alvast doet dan scheelt dat straks weer ;)

Enne even over Luna zelf: ik vind haar geweldig mooi!!!! Vooral omdat ik zelf ook zo'n sufferd in huis heb en ze lijkt bijna exact op haar, mijn Misty :)
    Hopenlijk voelt zij het ook aan hihi

Grtz Sweetpee

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ikzelf heb er nog geen ervaring mee, aangezien ik (nog) niet zwanger ben, maar 2 meiden die ik geregeld zie zijn dat dus wel en ook hun honden zijn heel beschermend over hun vrouwtje sinds dat ze zwanger zijn... Jouw verhaal klinkt voor mij dus heel herkenbaar.... Ik denk dat wat je zelf al zei dat het verstandig is dat mensen eerst Luna begroeten en daarna pas jullie kleintje.... Ik vind Luna trouwens helemaal geweldig hoor :D

4. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe je zelf met haar gedrag omgaat ? denk dat dat heel belangrijk is.

Hier 2 staffs de ene teef heeft in het begin een poging gedaan om heel erg beschermend te doen, maar ik heb d'r toen toch goed duidelijk gemaakt dat ik dat zelf wel af kan ;) ( sindsdien doet ze dat dus ook totaal niet meer )

Ik zou verder gewoon de bekende regeltjes hanteren als je kindje geboren is, idd eerst luna en dan de kleine aandacht geven.

5. sim

sim Niet meer actief

wij hebben een hele beschermende husky, we doen nu zo dat de visite m eerst wat lekkers geeft om even weer vertrouwen te winnen, want je krijgt direct de reactie dat ie vals is, maar ze is eerder heel onzeker. misschien is dat iets? in elk geval succes en lief dat ze zo beschermend is, honden kunnen echt veel aanvoelen ;)

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit is niet goed hoor! De hond moet vanaf het begin weten dat ie onderaan de roedel staat, dus nog onder je baby.
    Dus eerst de baby en dan pas de hond. Om jaloezie te voorkomen kun je nu het beste alvast wat minder aandacht aan de hond geven, zoals niet gelijk begroeten als je thuiskomt of als je visite krijgt etc. etc.

Maar het is echt heel belangrijk dat de hond gelijk weet dat de baby boven hem staat!!

7. sim

sim Niet meer actief

tja daar valt ook wel weer wat voor te zeggen (als je van die discovery programmas kijkt denkt een hond natuurlijk wel in rang!)

8. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Heb je een foto van Misty?
    Ben benieuwd!!!
    -x-

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ken het.
    Het is heel lief van zo;n beest. De dierenarts zei dat ik hem erover moest staffen omdat het vaak alleen maa erger word als de baby word geboren.
    Als hij niet blaft krijgt hij nu een kluifje en sinds die het doorhad is het een stuk minder geworden.
    Ik ben nog maar 14 weken maar het is super leuk een hond. Die van ons wilt nu perse met zijn kop op mijn buik liggen ik denk dat ie het allemaal wel hoort.

10. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Daar twijfelde ik dus ook over, vandaar mijn vraag...
    Ik begroet Luna ook altijd als laatste... eerst mijn vriend dan de vogel (klinkt misschien raar voor sommige, maar zo is het ons op de cursus ook geleerd) en dán pas Luna...
    Maar je hoort ook ooit dat ze door jalozie het kind iets aan willen doen.
    Je moet zowiezo áltijd waakzaam zijn maar ik wil ook met het kindje en een los lopende Luna gewoon met een gerust hart op de bank kunnen zitten...

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik denk dat het hond afhankelijk is. Onze hond is nu onze surugraat baby haha. Dus word stont verwend. we zijn hem wel wat aan het minderen. en een eigen plek aan het geven door een honde bank te kopen daar moet hij nu gaan liggen en niet meer op de bank en zo gaan we alles stapje voor stapje afbouwen. ook zijn we hem iedere keer een beetje aan het plagen zodat hij er aan went. Nu weet ik dat onze hond een echte kindervriend is maar ja het blijft een beest.
    We hebben wel al afgesproken dat als mijn vriend thuiskomt en de baby is er hij eerst de hond begroet en een kluifje geeft tot hij eraan gewend is.
    En het klinkt heel smerig. Maar de hond krijgt de placenta om op te eten dit schijnt heel goed te wezen dat de hond gezag krijgt voor de baby

12. sim

sim Niet meer actief

dat wat je zegt over die placenta zou ik even voor de zekerheid navragen aan een dierenarts ofzo. ik heb juist tegenovergestelde berichten gehoord, het bestaat toch grootendeels uit bloed en dat maakt bij sommige honden het wilde in hem los, bij ons hebben ze het afgeraden het schijnt dat husky's heel dicht bij de natuur staan en we dan echt het jacht instinct in haar los maken, ze zal de baby dan inverband brengen met die placenta.tja ik durf niet met zekerheid te zeggen of jullie hond dat dan ook zou doen, maar ik ben wel geschrokken van dat verhaal. (en ook van dat verhaal eerlijk gezegd wat laatst in het nieuws was over die husky) ik blijf het moeilijk vinden, maar zie soms erg op tegen het onverwachte, vooral als het kind straks gaat kruipen ben ik soms wel bang dat de honden (we hebben ook nog een jack r.) hem/haar als concurrentie gaan zien...(goed topic dit trouwens wel eens goed om de verschillende ideeen op een rijtje te zetten, heb hier nog niet zo bij stil gestaan als nu)

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dan zal ik het nog eens navragen bij de dierenarts. Ik wil alleen maar het beste doen voor hond en baby.

14. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Zéker heel belangrijk om na te vragen...
    Thanksss!!!

15. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Een hond kan niet onder de baby in "de roedel "( is een nieuw lid van de fam dus voor de hond ook nog niet roedel ) staan.
    Een hond beschouwd een kind hooguit als gelijke.

Wat betreft de placenta opeten is een fabel, en nergens voor nodig.
    Bloed maakt ook niet het wilde in hem los. ( hier krijgen ze vers vlees/ prooidieren en heb nog steeds geen wilde honden :) )

Het bezoek kan het beste de hond eerst begroeten ( zoals meestal gebeurt ) daarna de aandacht op moeder en kind richten.

Google even en je kan alles zo nalezen, pas op met minder aandacht te geven aan de hond daar komen juist de bekende problemen van.
    ( je kan bv nu al de baby kamer als verboden terein doen, dat is wat makkelijker voor later )

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Een hond zal echter wel gelijk proberen om boven te baby te staan, en die kans kun je hem het beste niet geven.
    Als je visite de hond als laatste begroet zal hij dus begrijpen dat hij geen meerdere is van de baby.

Maar goed, zo zullen er wel verschillende zienswijzen over bestaan... misschien een idee om dit soort dingen na te vragen bij de dierenarts oid?

17. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hier ben ik het ook me eens. Ik zou dit gedrag idd meteen afleren!! Nergens voor nodig dat ze je wil beschermen, ik denk dat dat juist niet ten goede zal komen als straks de baby geboren is.
    Ik zou je hond alvast wat minder aandacht geven omdat je straks druk bent met de baby en is ze dus al wat meer gewend aan minder aandacht.

Alvast succes!

Enne, je hond is een scheet. Ik heb ook een bull!! :D

18. Lauwtjje

Lauwtjje Lid

26 jun 2006
    12
    0
    0
    Klinkt raar, maar dat hebben we met mijn hond ook gedaan.
    Schakel een honde deskundige in die je hier een beetje mee op weg kan helpen, tis alleen maar om problemen te voorkomen!

En wat je echt ook altijd op moet letten, nooit de hond de gelegenheid geven omm alleen bij het kind te zijn, al is het maar 10 sec. laat nu al weten dat je van de hond wil dat hij gewoon heel braaf in zijjn mand liggen als jij wat leuks voor jezelf aan het doen bent.

19. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Hey leuk!!!
    Zit je ook op een bullenforum?
    Enne hebie een foto?

20. joep

joep Actief lid

13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik zat nog met onze hond onder puppycursus, toen ik zwanger raakte. En alles wat ik dacht dat goed zou zijn, bleek juist verkeerd. Een hond denkt alleen maar aan de roedel. En en een baby komt altijd voor een hond onder hem. Ik heb heel veel tips gehad van de trainster en ik denk dat het echt verstandig is om informatie aan deskundige te vragen. Want je wil je hond niet kwijt maar je wil ook niet dat er niets met je kindje gebeurt. En die deskundige geven heel graag dit soort informatie omdat zij donders goed weten wat de gevolgen zijn bij miscommunicatie tussen hond en baas. En je heb er uiteindelijk alleen maar profeit van.
    Je moet maar zo denken ook al is je hond zo .lief, of zo klein, vertrouwen met een kind kun je hem nooit. En als ik zo zie hoe gek je bent met je hond ( ik ken het precies) dan kan advies je alleen maar goed doen. Succes. Ps iedereen zou dat moeten doen.

Deel Deze Pagina