Voedingskussen perse nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama0902, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama0902

Mama0902 Actief lid

30 mei 2013
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Is een voedingskussen perse nodig of kan het ook wel zonder?

Ik ben wel van plan borstvoeding te gaan geven, maar weet eigenlijk niet zo goed of een voedingskussen echt wel nodig is.

Ik weet dat mijn schoonzus het nooit gehad heeft, en heb haar er ook nooit over gehoord!

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

dit is ook 1 van de vele luxe dingen die je kan aanschaffen...

Tuurlijk is het makkeljik, maar een gewoon kussen of iets kan ook hoor!

Er zijn zoveel dingen die "prettig" en " makkelijk" zijn.. als we alles moeten aanschaffen :)

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb geen bv gegeven, maar ik vond het een heerlijk ding, ook om zelf mee te slapen, maar ook om te gebruiken met voeden, en om de box wat te verkleinen en als ze wat groter zijn erop liggen of erin zitten, hier is hij intensief gebruikt (was 25 euro incl hoes)

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb m eigenlijk niet gebruikt.. Vond het prettiger haar zelf vast te houden met een kussentje onder de arm, maar om daar een voedingskussen voor aan te schaffen..

5. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Perse is wel een groot woord, het hangt heel erg van de situatie af. Bij de oudste was de borstvoeding nooit heel makkelijk en was het gewoon erg belangrijk dat alles precies goed was. Een voedingskussen was daarbij echt een stuk makkelijker dan een los kussen.

Bij de jongste ging de voeding als vanzelf, die kon ik lopend nog borstvoeding geven. Ik heb toen dus het kussen veel minder gebruikt.

Het is echter wel een multifunctioneel ding. Ik heb het ook veel gebruikt in de laatste weken van de zwangerschappen. In mijn "troontje" op de bank, het kussen lekker achter me als ruggensteun, werkte perfect. Ook toen de kinderen net konden zitten was het makkelijk om het om ze heen te leggen, heeft nog wel eens een botsing met de vloer voorkomen.

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Je hebt het inderdaad niet perse nodig...

Ik heb het echter superveel gebruikt! Vind het echt een superding!
    Tijdens de laatste weken van de zwangerschap heb ik er heerlijk mee geslapen. Onderste gedeelte tussen mijn benen. Toen de kleine geboren was ook veel gebruikt. Tijdens het voeden, maar ook om de kleine in te leggen bij ons in bed. Toen hij net kon zitten heb ik het kussen om hem heen gelegd. Als hij dan viel, viel hij niet hard... En wat ondersteuning.

7. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik gebruik hem ook voor als ik haar even bij ons op bed leg, zo kan mijn vriend er in zijn slaap niet oprollen. Dan leg ik hem rond haar. Voor de fles gebruik ik hem ook wel eens, zo wordt krijg ik geen kramp in mijn arm na een operatie toch veel last van.

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb het voedingskussen niet gebruikt om BV te geven. Ik gebruikte hem veel meer om lekker tegenaan te zitten/liggen. Toen onze kleine meid er was gebruikte ik hem ook wel om haar tegenaan te laten zitten of liggen bij mij in bed.

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste Mensen die ik ken, hebben geen voedingskussen en die hebben ze ook niet echt gemist. Ik heb er 1 gekregen en wat vind ik hem heerlijk. Ben nu 33 weken zwanger, dus of hij ook fijn is met voeden weet ik niet, maar ik slaap echt 10x beter met dat ding. Maar niet iedereen vindt dat fijn. Als je gewoon goed slaapt en geen bekkenklachten hebt, lijkt het me niet nodig om er 1 voor de bevalling te hebben. En gaan de voedingen goed, dan is het ook niet nodig. Gaat het allemaal wat lastiger, kun je er alsnog 1 gaan kopen.

Ik ben er iig wel erg blij mee :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niet perse nodig, maar als je hem hebt wel prettig. Althans, dat vind ik. Ik kan tijdens de zwangschap niet goed slapen zonder. En ook met het voeden is het wel handig. Maar je kunt eventueel ook wel een gewoon kussen gebruiken om te steunen.

Sowieso: (tijdens het voeden) eerst zorgen dat je goed zit em de baby goed heeft aangehapt en dan pas het kussen eronder als steun.

11. 2013

2013 Lid

27 dec 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon een kussen van ikea gebruikt toen mijn zoontje nog klein was.

GULÖRT Kussen - IKEA

En nu geef ik meestal liggend.ik denk niet dat je het perse moet aanschaffen.

12. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn zwangerschap elke avond mee geslapen. Of lekker voor tv kijken. Nu heb ik een zoontje en wordt hij intensief gebruikt. Ik geef bv. Dus hij is echt nodig. Van het weekend ben ik gaan logeren zonder die kussen mee te nemen en mijn zoontje kon niet lekker slapen. Voor mij echt een must! Ik merk ook zelf duidelijk verschil, eb wel een dure versie van doomoo. Mijn zus heeft een goedkope versie. Ik merk wel verschil en ben erg blij met mijn kussen. Als je geen bv geeft heb hè hem waarschijnlijk minder nodig. Mijn zus had hem nauwelijks nodig gehad en gebruikt hem ook niet echt. Ik kan niet zonder.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voedingskussen is vooral prettig bij het slapen in de zwangerschap. Voor het voeden is het minder geslaagd, omdat je eigenlijk geen natuurlijke houding hebt. Kennis van me is lactatiekundige, en 1 van de eerste vragen die ze stelt als iemand met tepelpijn of kloven bij haar komt is: heb je soms een voedingskussen?
    Daarbij is het ook lastig om jezelf aan te wennen met z'n kussen te voeden, je gaat veel lastiger de deur uit, want dan moet je zo'n geval meeslepen.

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wel gehad, maar enkel tijdens de zwangerschap gebruikt om mee te slapen, niet voor de bv

15. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb hem ook en vind hem wel ideaal hoor..
    Nu om mee te slapen en straks om hem op te leggen op schoot of even in de box.
    Voor het voeden heb ik hem niet eens zoveel gebruikt.
    Later wel weer toen ze aan het oefenen was met zitten, legde ik hem achter haar voor wat steun en als ze omviel, viel ze op het kussen....

Op zich wel een multifunctioneel ding, maar misschien kan je hem lenen van iemand? Scheelt weer ;)
    Heb ik ook gedaan, zelf een nieuwe hoes gekocht en klaar.. :)

16. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    ik heb bv gegeven en nu flesvoeding, maar ik vind het een ideaal ding. Nu kan je het gebruiken om te slapen, straks slaap je echt niet lekker meer met een grote buik en dat verzacht de boel, gewoon als een aapje eromheen kruipen :D
    En straks na de geboorte kan de kleine heerlijk ingebuideld liggen. Ik leg het kussen in u-vorm op schoot en dan past ze er heerlijk in. Kan ook met kussens hoor maar het voedingskussen vind ik echt zeker prettiger. Ook voor je eigen houding.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt m wel handig.....net een nieuwe gekocht bij de kruidvat voor 15 euro :D

18. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik ook :D

19. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb hem nooit gebruikt....

Vond het onhandig met voeden, hij was veels te laag, de baby kwam halverwege m'n buik ipv m'n borsten :D

Ook niet gebruikt met slapen ofzoiets....
    Ben benieuwd of ik hem bij de 2de wel ga gebruiken...

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

:D
    haha koopje of niet :D
    Nu nog een hoes en we zijn klaar voor de bv:D

Deel Deze Pagina