Voedingskussen tijdens de zwangerschap en voor baby? Wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winddanser, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Hier kan ik ook niet zonder de kussen slapen, heerlijke uitvinding
    Voor de baby hebben we 1 in het kraampakket zitten
    Me man vraag zo vaak of hij die mag gebruiken. Hij vind het ook zo lekker slapen

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier precies t zelfde!
    Vooral niet te missen aan t einde van je zwangerschap.

3. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb hem 2 weken geleden pas aangeschaft maar had dit veel eerder moeten doen!
    Ik slaap er echt heerlijk mee.. Of het ook makkelijk is met voeden zal de tijd nog leren!

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Wat een onding zo'n kussen. Voor mij is het 1 van de grootste miskopen geweest (had er 1 bij de babydump gehaald). Het kussen is 2 keer mee in bed geweest, toen van ellende eruit geschopt. (Leuk als je je 30 keer per nacht omdraait met zo'n ding ;))
    Met bv geprobeerd maar ook dat werkte niet.. nu ligt ie onder mn bed te wachten totdat... tja, hij ligt er nog ;)

Waarschijnlijk is zo'n kusssen gewoon niet aan mij besteed aangezien de meeste mensen niet zonder kunnen...

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    In het begin heb ik het na 1 dag uit mijn bed geschopt. Maar al gauw lag ie weer gewoon tussen mijn benen en nu bij mijn tweede zwangerschap is ie er gewoon weer bij.

Kleine tip: koop meteen een goeie en vooral als je nog even moet.
    De mijne is van de babydump met Nijntje hoes en die is echt snel plat. (Grootste irritatie word dat dan, vooral als je net zo lekker ligt)

Met voeden heb ik het overigens nooit gebruikt.

6. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

3 mrt 2013
    566
    5
    18
    Hier had ik hem rond de 16 weken al omdat ik echt een buikslaper ben. Ik kan nu echt niet meer zonder! Ik heb er een van doomoo en die is tot nu toe mooi gebleven.

7. ik gebruikte hem tijdens de zwangerschap als extra steuntje in mijn rug op de bank….

Heb er ook mee geprobeerd te slapen, maar dat vond ik minder succesvol.

Voor de bv heb ik hem ook een blauwe maandag gebruikt, was wel handig :)

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb dat ding van mij heilig verklaard! Heeeeeerlijk om er mee te slapen. Vooral met bekkeninstabiliteit is het een uitkomst.

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb bij de eerste zwangerschap geen aangeschaft.
    Ik zit nu wel te denken om er een te gaan halen :)

10. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Bij mijn eerste zwangerschap en na de geboorte is dat ding geen minuut van de dag weg geweest van mij. Bij de zwangerschap sliep ik ermee, zat ik ermee op de bank als steuntje en na de geboorte was dat kussen overal te vinden waar mijn dochter was. Nu is dat kussen bij mijn zus, die het ook geweldig vind en dus nu bij de tweede ook gebruikt.

Ik had wel een iets duurdere, maar na 4 jaar en dus 3 zwangerschappen verder nog steeds geen slijtage plekken te vinden!

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Me too! ;)
    In bed, op de bank, en als mijn man de kans krijgt gebruikt hij hem als steuntje voor de laptop :D Beste koop tijdens mijn zwangerschap!

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik vond het met slapen echt een onding! Zo een groot gevaarte wat ik mee moest zeulen als ik me om moest draaien. Plus had het al zo warm in bed, met zo een ding helemaal :D.
    Nu gebruik in hem vaak met voeden of als ze lekker bij me wilt liggen. Dan kruip ik in het hoekje van de bank met het kussen om me heen. Zo ligt zij lekker en hoef ik haar niet vast te houden.
    Gebruik hem idd ook erg veel in de box met een hoes er omheen. Zo ligt te zeker te slapen.
    Heb die van de prenatal met van die balletjes vulling. Deze vormt zich lekker naar haar lijfje.

13. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Dames waar kun je een duurdere variant aanschaffen? Gisteren een paar bij de babydump vast gehad, maar dat waren van die stoffen vullingen die inderdaad naar mijn idee erg snel plat worden..

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Kijk eens op de prenatal site. Daar staan ze van hun eigen merk (€19,95) die heb ik. Bevalt echt super goed. Is met balletjes vulling. Maar daar heb je ze ook van deltababy enz. Loopt op tot €70, maar heb dan geen idee welke vulling ze hebben.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik slaap met het voedingskussen tussen m'n benen ivm BI. Met voeden is het ook makkelijk om je arm te ondersteunen ook dus met flesvoeding :)

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb er zelfs 3!

Bij de eerste 1 gekocht tijdens de zwangerschap. Kon ik beter slapen met de rugklachten die ik had. Ook gebruikt bij het geven van bv, maar na een poosje uitproberen vond ik mijn gewone hoofdkussen makkelijker. Maar sliep nog steeds met het voedingskussen.

Mijn man vond het kussen ideaal om nog wat te lezen in bed, en kreeg er toen 1 van een vriendin die op kraambezoek was.

De afgelopen 4 jaar zijn die 2 kussen niet meer weg te denken uit onze slaapkamer. De derde is erbij gekomen toen we bij mijn ouders bleven slapen. Ik was intussen weer zwanger, en kon zonder kussen echt niet slapen. Maar we waren hem vergeten mee te nemen. Dus toen is mijn schatje er gewoon nog een gaan halen bij de prenatal (terug naar huis was 2,5 uur rijden)

De fijnste vind ik de doomo (schrijf je dat zo?)

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik vind hem ook ideaal. Tijdens de zwangerschap veel gebruikt en nu nog steeds met voeden, knuffelen enz.

Ik heb zelf de doomoo.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Ik heb het idee dat ik de hoofdprijs heb betaald voor de mijne, maar hij is echt elke cent waard.
    Fair And Cute Voedingskussen Light Pink | Babypark

Heerlijk ding!

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Altijd zo leuk de term voedingskussen, want hij is eigenlijk gemaakt om babies te laten rechtop (leren) zitten, en nu word ie gebruikt om lekker te slapen in de zwangerschap en vaak ie ie met voeden helemaal niet zo fijn als gedacht... hij is als kussen heel erg fijn in elk geval!!

Deel Deze Pagina