unisex babykleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anno103, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ben nog maar pril zwanger maar kijk in de winkels toch of er leuke kleertjes zijn maar zie steeds alleen jongens of meisjes kleren en niet echt unisex.
    wij willen niet weten wat het wordt en dan vind ik het denk ik nog lastig worden om wat kleertjes bij elkaar te krijgen.
    heeft er iemand tips waar je die wel leuke hebt.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
  3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij zaten/zitten met dit probleem. Wij willen ook nog niet weten wat het wordt. De keus voor kleertjes is dan erg gering. Bij de Prenatal heb je wel kleertjes die zowel voor meisjes of jongens kunnen. Ik heb niet zoveel kleertje sin de kast, we zien wel als de kleine geboren is. We kunnen dan zo naar de winkel om wat te halen.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij de eerste wisten we het ook niet... is nog best wel wat te vinden hoor en je hebt voor in het begin echt niet veel nodig. Is zo leuk om te gaan shoppen als je bent bevallen (ik had een ks maar binnen 2 wk kon ik echt wel al weer ff gauw een winkel langs om wat dingen uit te kiezen), verder krijg je waarschijnlijk ook het 1 en ander van bezoek.

Ik had idd wat dingen van prenatal vooral en verder het en der een pakje

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Precies datzelfde probleem had ik vorig jaar om deze tijd ook.. Ik heb wat afgeklaagd tegen iedereen dat het allemaal jongetjes of meisjes kleren zijn.. :)

Uiteindelijk heb ik het een en ander gehaald bij prenatal. Aan de visite heb ik gevraagd of ze vooral wat grotere maten mee wilden brengen. Zo'n kleintje heeft in het begin niet veel nodig, en de wasmachine draait toch wel.

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Bij de Hema kon je altijd ecru kleurige en witte setjes kopen. Staat sowieso lief bij een baby. Het kan prima voor een jongen en een meisje.

Groetjes, Lotte

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik wist het ook niet, had ook een paar kleertjes gekocht bij o.a. Prenatal en de Hema. Hardrood broekje met een gebroken wit truitje met rode streepjes, witte en cremekleurige kleertjes en een pakje met groene draakjes en nog iets met groene beestjes.
    Het was een meisje en ik kreeg vervolgens nog tig kleertjes van de kraamvisite, (bijna) allemaal roze.

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Kijk eens op www.kleertjes.com, dan kun je selecteren op unisex en die hebben hele leuke dingen! Noppies heeft altijd leuke unisex spullen en Ducky Beau ook.

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik vond het op zich wel redelijk mee vallen.
    Goed, je moet wel wat harder zoeken als dat je gericht voor een jongen of meis kan kopen, maar wij zijn goed geslaagd.
    Steeds hier en daar wat meegenomen..
    Hema, prenatal, C&A, H&M, babydump..

Overal hadden ze wel wat leuke dingen.
    Groen, geel, oranje, rood, bruin, ecru, wit, lichtblauw (kan straks in combinatie met een roze hoofdbandje ofzo als het een meisje is)..

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hans textiel heeft nu van disney hele leuke kleertjes

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hebt echt niet veel nodig, ik had 5 neutrale pakjes klaarliggen.
    Papa is naar de winkel gegaan toen Bram 1 dag oud was en kwam met leuke kleertjes terug. Ook van de kraamvisite krijg je veel.

Ik liep gewoon regelmatig even de babywinkel binnen en zo heb ik mijn neutrale pakjes bij elkaar gescharreld.

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Een paar maandjes terug hadden ze bij de V&D heel veel kleine kleertjes met heel veel korting van Nijntje. Zijn toen echt goed geslaagd! Allemaal heel neutraal en leuk voor jongetjes en meisjes. Maar je moet het wel treffen want een paar weken terug ging ik nog even kijken en hadden ze alleen maar dure bagger...

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bij de Zeeman hebben ze ook leuke uni-kleding.

Je kunt toch beter niet teveel kleding kopen, want je weet niet hoe lang je kindje zal zijn. Heb je een kleine kindje, dan heb je veel in maat 50 nodig. Heb je een lang kindje, dan is maat 56 weer handig.
    Ik zou dus 2 setjes maat 50 en 2 setjes maat 56 halen. De rest kunnen de opa's en oma's wel halen als de kleine er is, dan kunnen ze ook wat gerichter shoppen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de V&D hebben ze ook veel leuke neutrale kleertjes vind ik.

Ik had dus genoeg gekocht, had ook echt het idee dat er een jongen in mijn buik zat. Maar het was dus een meisje en ik heb heeeeel veel kleertjes gekregen van mijn nichtje die 3 meiden heeft.... en het is toch wel heel erg leuk om elke dag wat roze aan te trekken. Dus ik zou niet teveel kopen en als kraamcadeau kleertjes vragen.

groetjes,
    Snoopy

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maatje 50 past Eva inderdaad niet, gelukkig hadden we zelf maar 1 pakje in maat 50 gekocht, de rest 56. Hema en H&M vallen vaak best groot, dus die kan ze voorlopig nog wel aan.

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij de Hema vind ik die supersoftline wel heel leuk, in ecru, met dat waslijntje erop. Kan heel goed voor beide.
    En vanmorgen bij de C&A zag ik ook heel wat unisex hangen, maar ik had helaas te weinig tijd om lekker te snuffelen.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij weten ook niet wat het is en inderdaad, het is erg moeilijk om wat leuke neutrale kleertjes te vinden. Alles is roze of blauw in de winkels en als het neutraal is, dan is het vaak egaal wit of ecru. Je hebt amper leuke kleertjes die neutraal zijn met een lief plaatje erop of met een andere kleur erin verwerkt, anders dan roze/blauw of iets wat duidelijk jongetje of meisje is. Ik loop daarom vaak even een zaak in om te kijken of er wat tussen hangt en op die manier heb ik tijdens de hele zwangerschap nog wat leuke kleertjes kunnen vinden in onder andere oranje, mint-groen of met een lief plaatje erop.

Bij Hans Textiel zijn nu inderdaad hele lieve Disney kleertjes te vinden voor weinig geld. Ook bij C&A heb je Disney-kleertjes, die best voor zowel een jongetje of meisje kunnen. Bij de Prenatal hebben ze ook wel leuke neutrale setjes, bijvoorbeeld ecru met kleine oranje Nijntjes erop of met groene draakjes of bruine beertjes. Bij de Hema heb je rompertjes met Jip & Janneke of met een blauw/groen beertje of muisje erop, ook neutraal. Het is gewoon even zoeken, als je wat anders wilt dan alleen wit/ecru. Maar dat is toch ook wel weer leuk, kun je lekker vaak winkelen tijdens je zwangerschap! ;)

Groetjes,
    Jippie

18. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Als je het niet erg vindt om tweedehandskleertjes te gebruiken, zou ik eens op Marktplaats kijken!
    (Zo zijn wij ook aan onze unisex-babykleertjes gekomen. :))

Deel Deze Pagina