Mijn neefje heeft de 6e ziekte en ik heb hem dus geaaid afgelopen week. Nu lees ik net dat dit gevolgen kan hebben voor mijn ongeboren kindje. Ik maak me nu natuurlijk meteen zorgen. Is dit terecht? Wij zijn er in totaal 10 min. geweest ofzo.
Mijn neefje heeft ook de 6e ziekte gehad, en toen heb ik de verloskundige gebelt om te vragen hoe of wat!Zij zei dat het zoie zo 14 dagen incubatietijd had voordat je zelf wat zou voelen of zien, en als dit het geval was moest ik contact opnemen.Ze vertelde me dat ik me niet zon zorgen moest maken.Maar ik weet verder eigenlijk ook niet hoe of wat, want ik heb er geen last van gehad! Maar misschien omdat je nog binnen je 12 weken zit zou ik misschien ff je verloskundige bellen, om te horen wat zij zegt!Misschien doet je dat wel goed... groetjes
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn dochtertje. De gyn heeft het uitgezocht voor me. De 6e ziekte maakt niets uit voor een zwangere vrouw. De 5e ziekte verhoogt de kans op een miskraam met 9% als je nog geen 20 weken zwanger bent. Je moet het dan ook niet opzoeken geven ze als advies. Maar de 6e ziekte daar hoef je je dus geen zorgen om te maken! Groetjes
Het zijn inderdaad wat vage ziektes. Het gaat in ieder geval gepaard met koorts en bultjes. De 6e ziekte kan ECHT geen kwaad voor zwangere! Vast een opluchting (dat had ik in ieder geval wel toen ik dat hoorde!)
Ik kan me je bezorgdheid goed voorstellen... Mijn zoontje heeft nu de 5e ziekte... En hem kan ik toch moeilijk ontwijken! De huisarts stelde het vast vrijdag, maar vreemd genoeg zei hij er niet bij, dat het voor mij (of eigenlijk voor de baby) nu gevaarlijk kan zijn! Ik hou mezelf de komende dagen maar goed in de gaten, maar ik vind het helemaal niet lekker hoor!
Raar hoor. Mijn huisarts en de gyn zeiden dit gelijk. Zeker omdat je niet bij je zoontje weg kan blijven. Gelukkig is het bij mijn dochtertje niet de 5e of de 6e ziekte maar de waterpokken. Ach ja gewoon jezelf in de gaten houden! Groetjes