Welke verzorgingsproducten nu al aanschaffen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by RozeWolkje, Jun 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

Jan 7, 2009
    293
    0
    0
    Ik heb inmiddels wat luiers gekocht (Pampers was in de aanbieding bij de AH), van Zwitsal babyshampoo + billencreme + talkpoeder en ik wil nog sudocreme halen.
    Maar wat mis ik nog???

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb nog wasgel en badmelk gehaald, voor tijdens het badderen zeg maar, en nog baby body milk. Ik ben niet zo van de olie producten, maar je kunt ook badolie en baby olie gebruiken ipv milk.

Verder, uhm, lotiondoekjes? Dat is geloof ik wat ik ongeveer heb.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik zou nog even wachten met kopen. Bij mij zat er namelijk een hele set van producten bij mijn kraampakket van de verzekering... Van haarlotion, tot badschuim ed...

Verder probeer ik aan zoveel mogelijk proefflacons te komen, zodat je eea kan testen. Je weet namelijk nog niet wat fijn is voor je kindje. zo is de ene gek op zwitsal en de ander krijgt er uitslag van Dan is het zonde dat je hele flacons hebt staan.

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    talcpoeder mag je niet meer gebruiken.

Verder mis ik inderdaad de billendoekjes.
    Een zeepje voor in het bad (iets om te wassen, naar eigen keuze..)
    Misschien een creme of olie om je kindje na het badderen mee in te smeren.

Verder kan je wel meer halen maar dat is puur dat jij meer keuze hebt. Ze hebben de functie, haartjes wassen, lichaam wassen, insmeren na het wassen. En dan de billendingen die je al hebt.
    Lijkt mij genoeg..

5. mama to be

mama to be Actief lid

Jan 1, 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Ik vind zelf de haarlotion van Zwitsal heerlijk, moet je beebje wel een beetje haar hebben natuurlijk. Oh en Bepanthen vvor rode billetjes of smetplekjes. Superspul.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Waarom mag talkpoeder niet meer gebruikt worden?

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    zelf vind ik bepanthen ook echt een must hihi echt wonderspul. gebruiken het nog ook zelf voor droge lippen ed dan is het zo weg.

en idd kontedoekjse niet vergeten.

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    en idd zeg waarom mag talcpeoder ineens niet meer? heb het voor de oudste nog gebruikt en die is 3,5 moest dan in alle vouwens dus oksels en liezen ed. je mag het dan niet zo erop strooien maar ff op je hand ivm dat ze het spul inademen maar nooit gehoord dat het helemaal niet meer mag.

9. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb nooit talkpoeder gebruikt, maar of het echt niet mag....Geen idee eigenlijk.

Ik had het hele Zwitsal assortiment ingeslagen voor me dochtertje en daar bleek ze dus niet tegen te kunnen :( Toen van Natusan badsschuim, shampoo en bodylotion gekocht en dat was ook eigenlijk wel genoeg. En inderdaad de billendoekjes niet vergeten ;)

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Volgens mij zeggen ze dat talkpoeder niet meer 'mag' omdat het kan gaan korrelen een de kleine daardoor eerder kans heeft op smetten e.d.
    Mijn eigen ervaring is dat het geen problemen oplevert als je de talkpoeder goed uitveegt over het huidje. Ik vind het namelijk ook prettig om in de huidplooien te gebruiken...helemaal met dit warme weer.

En hier inderdaad ook Bepanthene...zoals eerder al gezegd superspul!! Gebruik het niet alleen voor de kleine maar ook voor mijzelf.

11. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Bepanthen werkt bij mijn dochtertje beter bij smetplekjes dan Sudocrem, maar voor de luieruitslag werkt Sudocrem weer beter. Heb het dus altijd alletwee in huis :)

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb shampoo, wasgel, bodylotion en badolie staan en waszeep in pompje voor ff snel wasje..
    Daarnaast een tubetje bepanthen.

Verder nog zo'n proefpotje sudo en tip to toe van natusan als proefje..

13. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

Jan 7, 2009
    293
    0
    0
    Is de werking van Bepanthene hetzelfde als van Sudocreme?

Hmz van talkpoeder wist ik niet. Nou ja kan het altijd nog in mijn schoenen doen tegen plakken. :)

Oh ja billendoekjes. Hebben jullie ook zo'n doekjes houder gekocht. Ik dacht, het zit al in plastic maar misschien droogt het minder snel uit in zo'n houder?

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb weleda billencreme (heb begrepen dat die voor alles te gebruiken is, en sudocreme niet als je kindje open wondjes ofzo heeft), weleda haar en was gel in één, weleda babyolie, wattenstaafjes (die speciale voor baby's), billendoekjes van zwitsal, en pampers maat 1 twee pakken en maat 2 moet ik nog halen maar ze zijn steeds uitverkocht.

T.z.t haal ik nog zo'n neuspeer, nagelsetje, borsteltje/kammetje en een billendoekjesbakje/houder en dat was het.

Mijn idee is dat je niet teveel spulletjes voor wassen/verzorgen moet halen, want je gebruikt vaak niet alles, en als je el iets nodig hebt, dan kan het het later halen, volgens mj krijg je ook wel vaak verzorgingsproducten.

Share This Page