Voedingskussen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mirjam 28, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik gebruik het voedingskussen echt heel erg intensief. Eerst om op/tegenaan/overheen te slapen (ik had BI) en nu bij elke voeding (7 keer per dag). Ik zou absoluut niet weten wat ik zonder dat ding moest. Gewone kussens zitten bij mij echt verrot.

2. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Voedingskussen is een superaankoop!!!
    Ik slaap er al mee sinds week 16 ofzo, maar moet oppassen dat manlief hem niet inpikt!;) Ik heb een comfy, das er een met allemaal kleine bolletjes als vulling, waardoor je hem lekker kan vormen; dik waar hij dik moet zijn en dun waar hij dun moet zijn. Die van hema eens van vriendin geleend, maar die vond ik te zacht. Behalve voor het slapen gebruik ik hem ook 'savonds op de bank als ondersteuning voor in rug en zondagochtend heerlijk tegenaan zitten tijdens ontbijtje op bed. Ben zelfs van plan er een tweede bij te halen omdat m'n man hem dus ook vaak gebruikt. Voor na de bevalling ben ik van plan hem ook echt als voedingskussen te gaan gebruiken. Maar ik heb ook een 'sitfix' gekocht. Da's een hoes voor over het kussen waardoor je er een zit/lig poefje voor je baby van kan maken, hoor dat babys dat echt heerlijk vinden!
    Dan rest mij nog te melden dat het een kussen is wat jaren mee gaat: mijn oma heeft er namelijk ook een en gebruikt hem ook dagelijks/nachtelijks.:D Ze heeft hem gekocht op aanraden van haar orthopeed nadat ze haar heup had gebroken. Ze slaapt er dus mee, zodat het gewicht snachts niet aan haar heup 'trekt' . ze slaapt er goed mee en heeft er veel plezier van!

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier tijdens de zw-schap ook eentje aangeschaft. Een paar keer mee geslapen, maar werd me 'snachts al snel te warm. Voor het voeden van de kleine echt nauwelijks gebruikt.
    Denk zelf dat je veel ook afkunt met normale kussens

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik slaap er nu af en toe mee - wel fijn! Ook op de bank vind ik hem erg fijn als ik rugpijn heb!Maar ik weet niet of ik hem straks ook echt als voedingskussen ga gebruiken!

5. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hier nog iemand die niet zonder het voedingskussen kan.

Maar inderdaad niet voor de voedingen maar om mee te slapen en om de kleine op te leggen in bijv. de box en met het net kunnen zitten als valbeveiliging.

Voor mij gaat hij al bijna continu mee vanaf 2006 dus. zeker waar voor mijn geld.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja hoor, hier een groot succes :D

Heb hem gebruikt om te slapen, daarna in de box waar mijn zoontje weleens lekker tussen/op lag en later toen hij net kon zitten als beveiling dat als hij achterover zou kukelen de kussen hem opving.

Nu gebruik ik hem sinds een tijdje zelf weer in bed :D slaapt echt heerlijk

7. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb er een via marktplaats gekocht (zo van "als het niks is, pleur ik m wel weer weg") en hij is nu vast onderdeel van mijn bed. Ik moet er zelfs met mijn man om vechten, want hij vindt het ook heerlijk om tegen dat ding aan te kruipen.

Of ik het kussen ook voor voeding ga gebruiken moet ik nog zien, maar nu is het in ieder geval een erg fijn ding.

Deel Deze Pagina