Welke wagen? (2e kindje)

Discussion in 'De babyuitzet' started by Charise, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Voor een kennis van mij wil ik graag even wat voorleggen! Zij heeft 1 kindje en nummer 2 op komst. Het eerste kindje is ruim 2, wanneer de tweede geboren zal gaan worden. Het gezin heeft geen auto, alles gebeurd dus lopend. Aller eerst is haar vraag: Zouden jullie voor een tweelingwagen kiezen en waarom wel/niet? En voor welke wagen? Ze twijfelt of ze idd een tweelingwagen zal kopen of een 'enkele' met meerijdplankje?! Als het een tweelingwagen gaat worden, twijfelt ze tussen Easywalker & Buagboo Donkey: Welke zouden jullie kiezen en waarom?!

De punten die ze jullie graag wil laten weten:
    - Oudste is ruim 2 als dus de tweede komt.
    - Oudste wil misschien niet altijd lopen en tillen is erg zwaar.
    - Wat als een kindje van ruim 2 niet op zo'n plankje wil staan?
    - Wat als het regent/sneeuwt etc., dan ben je op zo'n plankje niet warm en droog.
    - hoe lang gebruik je voor het oudste kindje zo'n wagen, is het zinvol (alles gebeurd wel elke dag lopend)?

Voordeel Easywalker Duo:
    - Niet zo heel erg duur...
    Nadeel Easywalker Duo:
    - Je kan 'm alleen maar als duo gebruiken!

Voordeel Bugaboo Donkey:
    - Zelf kleuren samenstellen
    - Je kan er een enkele wagen van maken als de oudste te groot word om in de wagen te zitten en de jongste nog heerlijk in de wagen kan!

Nadeel Bugaboo Donkey:
    - Erg prijzig en 'haal je dat eruit', gezien de oudste 'al' ruim 2 is tegen die tijd?

Wat vinden jullie?
    Wat zouden jullie haar adviseren?

Heeeeel erg bedankt voor de hulp!

2. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik zou op Marktplaats een duo kopen, en deze weer verkopen als het niet meer nodig is. Mijn dochter was rond die leeftijd een slechte loper en als alles lopend moet kan dat voor een hoop frustratie zorgen..

3. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Voor de eerste tijd de jongste in een draagdoek/-zak? Dan kan de oudste nog in een wagen en daarna kan de jongste erin.

Als ze alles lopend doen, zal de oudste ook vanzelf goed leren doorstappen.
    Ik neem aan dat ze al een wagen heeft van de oudste? Dan kun je op deze manier voor zo'n 30-80 euro helemaal klaar zijn. Want die duowagens zijn volgens mij ontzettend onhandig...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja misschien op mp een wagen kopen. Over goed leren doorstappen.. ik doe ook alles lopend en mijn dochter was 2j1m toen haar broertje kwam.. ze stapte in mijn geval iets te goed door want vloog alle kanten op en luisterde voor geen meter dus even boodschappen doen was niet fijn zonder duowagen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou met een net 2-jarige als ik alles te voet moet doen wel een duo wagen kopen, maar geen donkey (die is mij veel te duur). Is wel heel fijn dat ze nog in dewagen kunnen als ze moe zijn/niet lekker zijn/het slecht weer is/als je op wilt schieten/je langs een drukke weg moet/als ze niet willen luisteren.

Een mijrijdplankje loopt voor geen meter en mijn dochter vond het doodeng en durdfe er niet op te staan.

Mijn kinderen schelen 2j8mnd en dochter heeft nog best weleens in de duo wagen gezeten. Pas nog trouwens (toen het zo glad was en ze al een keer heel hard gevallen was) en dat past nog stees prima. Ik heb een hele oude moutain terrain duo, geweldig ding.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zit ook in dubio over toch een duowagen...
    Mijn zoon is 2jaar en 2maanden als ukkie2 komt. Van de week deed ik even een "testje"met het meelopen met mama. Ik was op de fiets naar de supermarkt gegaan en moest even naar de slager, die zit 50meter verderop. Denk dan doe ik hem niet in de fiets en kijk ik even of hij zo mee wil lopen. Whahah nou ik kreeg hem al geeneens weg bij de deur voor de supermarkt want jeetje dat ding gaat open als je er voor gaat staan en weer dicht als je weg gaat.....
    Nouja eenmaal aan mn hand ging het redelijk maar toen ik een stoepje op moest en hem even los moest laten om harder te duwen aan mijn fiets,was ie alweer weg hahaha.

Nu is hij pas 20maanden dus misschien komt het nog maar als het zo doorgaat wil ik echt een duowagen, dit ook omdat ik denk dat hij niet op een plankje/zitje blijft nu ik dit gezien heb.

Ik zit ook te denken aan de bugaboo monkey maar ik vind het zo ongelooflijk veel geld! En gisteren heb ik op MP gekeken maar ik zag niets waarvan ik dacht das een mooie wagen voor een goede prijs.

x

7. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik ga dus voor de Donkey en mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden als de baby geboren is. Ik doe ook veel lopend en vind de Donkey z'n geld waard. Het is duur, maar de enige wagen die ik terug kan brengen naar een mono als het voor mijn zoontje echt niet meer nodig is. En dat kan best nog wel ff duren, want het verhaal van Sassie25 herken ik maar al te goed....en onze zoontjes zijn op 1 dag na even oud :D. Veel bestempelen een kindje van net 2 jaar al als 'prima in staat om een lang stuk te lopen', maar ik denk daar toch iets anders over. Tuurlijk, mijn zoontje kan goed een heel eind lopen; als hij er zin in heeft/geen interessante dingen ziet (en die zijn er veel in zijn ogen *lol*)/goed luistert/lekker doorloopt etc. Meestal gebeurt dat niet in een winkelcentrum of supermarkt ;).
    Dus.....ik vind de Donkey een goede aankoop en nog heel mooi ook!

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ook al de bugaboo donkey in gebruik! Als mono versie nu nog maar als de baby er is natuurlijk duo!

Ik denk dat een kindje van 2 idd gewoon kan lopen, stukjes, maar luisteren is dan een probleem! Juist tegen die tijd..

Zo'n plankje erachter waar ze op kunnen staan of zitten loopt heel erg irritant! En kindje gaat er alsnog zomaar af als ze geen zin hebben om te luisteren.

Ik denk dat juist de donkey een goede investering is omdat je hem ook als mono kunt gebruiken en dus nadat de oudste er niet meer in wil, je hem nog kunt gebruiken voor de jongste!

Dan hebben we het nog niet over het gebruiksgemak gehad, hij rijdt echt heerlijk!! Zelfs met 1 vinger! Klapt heel gemakkelijk in en nog redelijk klein voor een duowagen.

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik heb er eergister 1 gekocht via marktplaats voor 30 euro van t merk Topmark. Hij ziet eruit alsof ie nog nieuw is behalve de gebruikte banden :)

Bekleding kan in de was, regenhoes en baby nestje erbij ( baby nestje is erg mooi , handig en een supermooie qauakleur heb ik)
    Het rijd heerlijk, comfortabel, beide zitjes een zonnekapje en de oudste zit voorin das standaard zitstand en jongste achterin waar je de zitstand van kunt regelen.

Ik zou zeggen zoek even op mp, ik heb lang gekeken naar van alles en vind Topmark merk er toch uitspringen kwa uiterlijk, kleuren en model... en dat voor 30 eruo heb ik m ! En t klapt makkelijk in en uit en past goed in de kofferbak. Ideaal voor 2 kindjes.

10. Poppe

Poppe Bekend lid

Dec 3, 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ons leeftijdsverschil wordt 2 jaar 2 maanden.

Mijn plan is:

Voor recreatieve tochtjes in de buurt: baby in de Cameleon, peuter los lopen.

Boodschappen dicht bij huis: peuter in de buggy of Cameleon, baby in de draagzak (peuter moet dan wel vastzitten, anders wordt het niks).

Mogelijk laat ik het daarbij. Als het wat tegenvalt met los lopende / wegrennende / alles-in-de-Etos-vastpakkende peuter, of de baby gauw te zwaar wordt om in de draagzak mee te hebben, dan neem ik er een Maclaren Twin Techno bij. Die kan helemaal plat en met een lekker babynestje (bv. van de Bugaboo Bee) erin, lijkt die me ook prima voor de baby. Met die buggy kan ik dan nog heel lang vooruit met 2 kids, en is niet zo duur en groot als een volledige duowagen.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het eraan ligt of je veel loopt, lange stukken loopt, of je kindje goed kan meelopen of goed op een plankje kan staan/zitten, e.d.

Wil ze wel een duowagen dan zou ik denk ik voopr de donkey gaan, als ze er het geld toch voor heeft..! ;) Puur omdat deze ook voor 1 kindje gebruikt kan worden.

Misschien is een phil en teds nog een idee. Hebben wij hier ook heel goedkoop tweedehands gekocht. Mijn zoontje zal namelijk 1,5 zijn als de tweede komt. Maar als hij op een kidsit kan, dan gaat die duowagen weer weg.
    Daarbij hebben we ook een draagzak. Kun je ook over nadenken! Kijk anders eens op www.babybij.nl

Share This Page