Ik ben me er nog over aan het bedenken of ik ook een voedingskussen zal gaan aanschaffen of dat het misschien overbodige luxe zal zijn.... Gelukkig nog tijd zat om erover na te denken.
Hier ook de roze nijntje van tiamo in de sale gekocht bij babyplanet! Heeeerlijk kan ook niet meer zonder! Wel wat minder plaats in bed haha
ik heb het voedingskussen van Doomoo. Ideaal ding! Met slapen vond ik het niet zo prettig, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Voor het voeden vind ik het super handig. Ons dochtertje vind het nu nog steeds (na 5 maanden!) het fijnste om liggend op het voedingskussen te drinken, dus dat is echt een goede aanschaf geweest. Ik merk wel dat het nu wat platter begint te worden, dus na een maand of 6 moet je denk ik wel wat van die bolletjes bijvullen.
ik heb eentje met bolletjes, bij de eerst veel gebruikt met slapen, en in het begin met voeden ook. Bij de 2e irriteerde dat ding me alleen maar in bed en ook alleen de eerste 2 weken met voeden gebruikt en daarna ook niet meer.
ik heb vorige zwangerschap die van de hema gehad waardeloos ding hij is heel dun ik heb een voedingskussen echt nodig ik ben lang en dan krijg je sneller last van je rug zonder ik heb nu een voedingskussen bij miss little besteld zeer leuke ontwerpen en ziet er heel mooi uit.
Ik heb ook die van Jollein. Vind ik veel fijner dan zo'n model met van die watten erin. Dat gaf voor mij niet genoeg stevigheid tijdens het voedden. Ik vind het lekker dat je hem kan vormen en de baby erop kan leggen zodat je beide handen vrij hebt tijdens het voedden. Ik heb hem trouwens nooit gebruikt met slapen.
ik heb er eentje van de prenatal en die vind ik erg fijn, .. lang gebruikt van gemaakt en nu dient hij in onze zoon zijn bed als bed beschermer hahaha
Hoe gebruiken jullie zo'n voedingskussen dan met slapen? Ik heb nu namelijk een gewoon kussen tussen mn knieen als ik op mn zij lig. Heb wel een voedingskussen in huis namelijk
ik hoorde laatst dat je het zijslaapkussen van de lidl (11,99) ook prima als voedingskussen kunt gebruiken, iemand hier ervaring mee???
Ik heb vorige keer een voedingskussen geleend, maar ik gebruikte hem eigenlijk alleen als 'zitzak' in de box... Ik wist niet wat ik met dat enorme ding moest tijdens het voeden. Deze keer heb ik zelf een voedingskussen gemaakt (zie mijn album), met kortere 'pootjes', naar een voorbeeld dat ik op internet had gezien. Deze kan precies om mij heen, met de pootjes tegen de rugleuning van de bank. Als ik mijn benen over elkaar doe, krijg ik mijn kindje volgens mij precies op borsthoogte, haha! We zullen zien of het werkt! (Het heeft me in ieder geval aan materiaal maar een euro of 5 gekost, dus...)
Ik had een voedingskussen van Tiamo (Nijntje grijs), en die zou ik absoluut niet aanraden voor het voeden, was echt een slap ding met amper vulling erin. Gaf geen enkele steun bij borstvoeding. Een willekeurig sierkussen van onze bank werkt beter. Ik zag hierboven flink wat positieve reacties over het Tiamo voedingskussen, maar viel me op dat dat allemaal zwangeren waren die er mee slapen.... en hij is inderdaad heel lekker fluweelzacht van buiten... maar ben erg benieuwd hoe die straks bevalt met voeden... (hoop voor jullie wel goed natuurlijk)
Ik lig op m'n linkerzij, voedingskussen tussen m'n knieën en enkels (vanwege m'n bekken). past eventueel ook nog onder m'n buik door dan, maar dat vind ik niet lekker liggen.
Mijn moeder heeft een voedingskussen voor mij gemaakt. Ik gebruik hem nu om te slapen, want ik lag echt niet meer lekker. Of ik hem met voeden ga gebruiken weet ik nog niet
ik heb een voedingskussen van babydump (geen idee meer welke maar met bolletjes erin) Ik heb hem niet gebruikt met voeden (BV lukte niet ) maar ik heb er wel meer dan de helft van mn zwangerschap heerlijk mee geslapen!! Op mijn zij, hoofd aan een uiteinde van het kussen en het andere gedeelte onder mn buik langs en tussen men knien. En wat ik ook nog weleens deed: een deel achetr mn rug en dan via de achterkant tussen mn knien onder mn buik door. Dan kon ik een soort van op mn rug slapen zonder echt helemaal op mn rug te slapen zeg maar (snap je het nog ) Ik hing er dan a;s het ware tegenaan. xx
Ik heb ook het zijslaapkussen van de lidl. De bijpassende hoes was er niet meer. Nu heb ik gister bij de hema een voedingskussenhoes gekocht. Het kussen van de lidl is iets dikker, maar ik heb er gewoon wat vulling uitgehaald, past prima!