kraamcadeautjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door aappie20, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik ben nu ik toch met 10 vingers in me neus zit maar begonnen aan een lijst met de kraamcadeautjes (vooral om de kleertjes een beetje uittesluiten, a we hebben heel veel en b heb best een lastige smaak)

Het mogen cadeautjes zijn vanaf een 10tje tot +/- 60 euro
    Had zelf wel wat dingentjes gevonden, wie o o helpt mij verder???

cadeau bonnen
    badspeeltjes
    babyboek van pauline oud
    sophie de giraf
    nachtlampje
    paraplu maxi cosi mura
    maxicosi regenhoes autostoel
    kinderwagen speeltje
    autostoel hoes
    slaapzak
    dooky
    speelkleed met babygym
    leesboekjes

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat slim! Ben ook gelijk begonnen een lijst te maken.
    Mobiel voor ledikant
    Babydrager
    Ledikantlaken
    Slaapzak
    Logeerbedje
    Voetenzak

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ja straks komt iedereen vast vragen wat wil je omdat ze weten van mijn kledingsmaak dus wil graag voorbereid zijn van kleine grapjes tot de wat duurdere grappen

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    Maar dan nog heb je zoveel speelkleden. Moet je dan niet specifieker zijn? Is bij ons wel nodig namelijk.
    Ik waa zelfs van plan plaatjes te zoeken.
    Heb zelf staan, maar moet eigenlijk nog beginnen:
    Jip en Janneke voorleesboek
    Andere mooie voorleesboeken
    Badboekjes
    Badspeeltjes
    Boxspiegel (moet er alleen nog 1 zoeken)
    Rammelaar koeka
    Sofie de giraf
    Houten naamtreintje (wel nog zoeken waar online te koop)
    Houten speelgoed
    Buggyboekje Pauline oud
    Mooie spaarpot
    Boxspiraal prenatal met de giraf en de bal
    Schoentjes
    Parasol joolz
    Winter onslagdoek

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    besteksetje met naam?
    badjasje in maat 92 (kunnen ze erin rondlopen) evt. met naam
    spaarpot
    knisperboekje oid (hier een succes)

dit hebben wij gekregen en vonden we erg leuk, ook dingen om te bewaren voor later.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    spaarpotje is ook erg leuk ja!!
    @speelkleed dat maakt me niet zo uit hoe die dr uitziet, heb zelf een basic grijs dus mag wel een drukkere komen (vinden ez vaak leuk ook)

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Je kunt ook een lijstje maken op lijstje.nl of zo'n soort site. Dan kan iedereen afvinken wat ze gekocht hebben (en jij kan dat niet zien). Dan kun je zelfs links met plaatjes of specifieke webwinkels toevoegen!
    Heb ik gedaan met mn zoontjes eerste verjaardag. Ik ben ook wel kritisch en hou echt niet van disney dingen bijvoorbeeld. Nu kon ik gewoon een hele lijst maken. Tot nu toe (we vieren het 2 keer, anders is het huis te vol) heeft hij bijna alleen nog maar kadotjes van de lijst gehad of iets wat er op leek. Erg leuk.

8. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een lijstje gemaakt op lijstje.nl, ben beniuwed hoe goed dit gaat werken aangezien de kasten uitpuilen van de gekregen kleertjes van vriendinnen.

Enkele suggesties:
    Doomoo zitzak
    Swing voor onder de doomoo zitzak
    Houten speelgoed zoals loopwagen of draadlabyrinth ( hadrost.nl super leuke winkel in het dorpje naast ons)
    Zonnescherm voor in de auto
    Frogpod van boon (wij hebben het lieveheersbeestje)
    Gipsafdruksetje
    Cadeaubon voor canvasfoto

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Vraagje, hoe doen jullie dat met lijstjes en jullie wensen kenbaar maken?
    Hier komt iedereen gewoon en vraagt niemand naar wensen. Dus helaas heel veel kleding gekregen en dat hebben we genoeg. Ik had ook liever cadeaubonnen, boekjes enzo gekregen.

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik weet dat ik binnenkort een babyshower krijg, dus bedacht me dat ik daarvoor wel zo'n lijstje kon maken die mijn vriendin die het organiseert dan kan plaatsen!

Bij kraamvisite lijkt het me erg moeilijk om zoiets te doen vooral omdat je dan mensen verplicht om iets mee te nemen. Denk dat het wel werkt voor babyborrel maar niet voor kraamvisite!

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ga het hier ook niet specifiek benoemen maar meer als ze het vragen wat ik wel hoop (en ook wel aanneem als ze me een beetje kennen) dan kan ik een aantal opties geven

12. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatst was hier een topic of je een verwijzing op het kaartje naar je lijstje zou kunnen zetten... toen kwamen er een paar leuke zinnen voorbij die je zou kunnen gebruiken. Ik denk dat we bij familie en vrienden gewoon een briefje bij het kaartje indoen met de verwijzing... de meesten weten ookwel dat ik er een ga maken..
    In belgie schijnt dit overigens heel normaal te zijn en ik vind het ook zonde van het uitgegeven geld als het hier ongebruikt zou komen te liggen

13. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Haha heel slim, zou het zeker zo doen! ik heb zoveel kleertjes gekregen waaar we niets aan hebben (25 rompertjes totaal van 1 maat bijv)

ikheb een luiertaart gehad, echt super leuk! en handig :)

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In Belgie is dit heel normaal idd. Wij hebben het ook een hele tijd gedaan in de winkel. Het stel komt dan alle spullen uizoeken die ze willen hebben, die zet je appart voor hun, familie en vrienden konden dan uitzoeken wat ze wilden geven van de geboortelijst de rest van de spullen die over bleven kochten de vragers dan zelf weer.

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb ook een lijstje gemaakt op lijstje.nl toen mijn zoontje geboren was (voor de kraamvisite)
    je kan er van alles opzetten, erg handig en leuk.
    we hebben toen een verwijzing op het kaartje gezet,
    in belgie (wonen we dichtbij) is het normaal en hier word het ook steeds vaker gedaan.
    wij hadden erop staan: geboortelijst:Lijstje.nl - Home (zoek op naam: ...... (onze achternaam))
    niet iedereen heeft er iets afgehaald (heb er ook cadeaubonnen opgezet en luiers enz die worden niet afgevinkt) maar wel een aantal dingen gehad die erop stonden.

16. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook een lijstje aangemaakt op gratisverlanglijstje.nl. Op de achterkant van het geboortekaartje komt dan te staan dat er een vrijblijvende geboortelijst is, met de link, de inlognaam en het wachtwoord erbij.

Ik ben geboren in België en daar is het idd heel normaal, daar leg je doorgaans wel de lijst bij 1 winkel en dat vond ik zelf niet zo handig. Maar mensen brengen toch wat mee op kraamvisite en ik vind het dan idd zonde dat je 25 rompertjes in een maatje krijgt waar je kast al van uitpuilt ;)...

17. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Geboorteklok (Google maar)
    Kleding met naam
    Geef aan welke thema's je leuk vind (bijvoorbeeld wel Nijntje geen woezel en pip etc)

Sommige vragen niks en ja je krijgt soms kleding doe niet past of je niet mooi vind ik heb dat op mp gezet;)

19. rums

rums Niet meer actief

Wij willen ook een lijstje maken. Alleen nu zie ik de maxi-cosi pebble voetenzak voorbij komen maar wij hebben een maxi-cosi citi sps. Weet iemand of de voetenzak ook gebruikt kan worden voor de sps?

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ik wil idd ook een verwijzing op het geboortekaartje zetten..er komt zowiezo ook een los kaartje in voor de mensen die we uitnodigen voor het kraamfeest
    wil zo alleen naaste familie en paar vrienden die dichtbij ons staan op kraamvisite voor de rest willen we een kraamfeest geven.
    dus ben wel benieuwd naar leuke zinnen hoe je dat kan vermelden op het kaartje(eigelijk apart kaartje van het feest)

Nog wat dingen wat je mss op de lijst kan zetten..
    Zo'n gipssetje om een voet/hand afdruk van je kindje te maken
    zo'n ding wat zichzelf vult met water als je het in bad legt waar je kindje dan op kan liggen als je samen in bad gaat. ( weet de naam ff niet)
    baby's eerste jaar of het opgroei boek of een ander leuk boek van bijv. pauline oud.
    cadeaubon van een fotograaf(erbij zetten welke je wil) voor een fotoshoot
    cadeaubon van het zwembad of 10 rittenkaart ofzo voor het babyzwemmen.
    Eerste haarlokdoosje en mijn eerste tandje doosje (ik vind die van bambam zo leuk)
    hangmatje voor in de box.
    Leesboekjes..doeboekjes..knisperboekje (is allemaal al genoemt geloof ik)

verder ff insperatieloos hihi

Deel Deze Pagina