Wij moeten, net als iedereen, natuurlijk ook een luieremmer. Of in ieder geval iets waar de luiers zonder al te veel stank in kunnen worden weggegooid. Maar welke is goed? En volstaat een pedaalemmer ook gewoon? En welke van de echte luieremmer-systemen houdt nou echt de geurtjes buiten? Ergens vind k het ook onprettig om alle luiers per stuk te verpakken, puur met het oog op verpakkingsmateriaal. Zijn er ook systemen die goed afsluiten, maar gewoon 1 zak met veel luiers produceren? Kortom, jullie ervaringen zijn van harte welkom!
Hoezo 'moet' je een luieremmer? Ik heb er geen hoor, en dat hou ik ook zo. Gooi die stinkdingen wel gelijk in de kliko, scheelt me een hoop geld en gedoe..
Ik heb een bedaal emmer van de ikea voor 10,-. Die ga ik alleen gebruiken voor 's nachts en dan doe ik de luier eerst in een luierzakje voordat ik het weggooi. Overdag ga ik de luier gelijk weggooien in de kliko. Weg ermee. Moet er niet aan denken dat er een paar dagen luiers op de babykamer liggen.
wij hebben geen kliko dus wel wel een luieremmer bij de eerste, maar dat gaat echt stinken op een gegeven moment.en de lucht gaat ook niet meer uit die emmer. heb gewoon een simpele van de prenatal. denk dat ik nu heel veel van die geparfumeerde zakjes koop en de luiers dan in de vuilnisbak doe want die leeg ik toch elke 2 a 3 dagen. je hoeft hem dus niet te hebben hoor!
diaperchamp, geen dure zakken maar gewoon vuilniszakken. De vieze luiers doen we eerst in een boterhammen zakje.
ik heb een gewone luieremmer met deksel en zakjes van de action om de luiers in weg te gooien. daiper champ stinkt als je hem openmaakt alsnog enorm
Klopt, maar dat merk je dus alleen met het verschonen van de vuilniszak en dat is maar eens in de zoveel dagen, dus dat is toch niet zo'n probleem? De geur blijft verder niet in de bak zitten ofzo. Om nu elke luier te verpakken, vinden wij wel een beetje zonde van de plastic (luier)zakjes / het milieu. Ik moet er niet aan denken om in weer en wind voor elke luier naar de kliko te lopen. Verschonen doen we boven op dochters kamer; de kliko staat achter in onze 13m lange tuin... Nee hoor, hij gaat meteen in de daiper champ, die naast de commode staat! Ik moet wel zeggen dat de poepluiers nu met vast voedsel meer stinken en dat die geur ook doordringender is. Die lucht ruik je toch wel een beetje, ondanks de daiper champ. Poepluiers doen we dus wel eerst in een zakje, dat we dichtknopen, voordat ze in de daiper champ gaan. De eerste maanden met alleen melkvoeding-luiers was dat niet nodig.
Ik heb gewoon een simpele emmer met deksel van de prenatal en binnen 2 a 3 dagen is deze wel weer vol en wordt deze geleegd (heb er een pendaal emmer zak in). Bij een volle poepbroek doe ik hem in een geurzakje.. Ik vind het allemaal wel mee vallen als je het gewoon regelmatig verschoond, maar dat doe je sowieso aangezien die zo vol zit. Op een gegeven moment heb je een tijdje veel minder poepluiers en gaat het dus voornamelijk op plasluiers... tja, Ik heb gehoord dat van die systemen waar jij het over hebt vooral erg onhandig zijn, maar ik denk dat het per persoon verschillend is... Je moet het zelf ervaren wat je handig vindt denk ik.
Wij hebben een kleine vuilnisemmer in de badkamer. Luieremmer niet gebruikt voor luiers maar wordt nu gebruikt om onze zoon in te 'badderen'.
Een "gewone" luieremmer passend bij het badje, staat op de badkamer. Daar gaan alleen plasluiers in en die gaat eens in de paar dagen leeg. De poepluiers gaan meteen in de kliko (of even buiten de deur als ik lui ben). Diaperchamp en dergelijke nooit gemist.
Ik moet inderdaad ook een hele route sjokken door het huis heen en buiten het huis langs om bij de container te komen en ik moet er niet aan denken om dat meerdere malen per dag overdag en 's nachts met weer en wind te doen Daarom gaat er bij ons ook een luieremmer komen Deze heb ik op het oog: bol.com | Tommee Tippee - Sangenic Nursery Essentials MK5 Luieremmer - Wit | Baby.... Ik ben overigens wel van plan om de luieremmer dagelijks of om de dag te gaan legen. Moet wel zeggen dat ik het niet zo'n fris idee vind om al die luiers zo lang in de kamer te hebben "broeien".....
Hier ook geen luieremmer, ja de eerste paar weken, maar getver wat stinkt dat! Ik leg de luiers in de hal en gooi ze een paar keer per dag weg. (hebben een hond dus moet toch naar buiten, ook door weer en wind ) Doe ze wel in zo'n lekker ruikend zakje van de action.
Geen luier emmer. Heb ik bij de 1e ook niet gehad en werkte prima. Heb zakjes van de action waar er een stuk of 5 luiers in kunnen. S nachts hing er gewoon zo'n zakje aan de deurklink die de volgende morgen dichtgeknoopt de vuilnisbak in gaan. Overdag verschoon ik dr beneden dus meteen luier in de afvalbak in de keuken of buiten naast de achterdeur. Ga niet met zo'n stinkbak in kamertje zitten.
Persoonlijk vind ik een luieremmer niet nodig, snap dat sommige mensen het wel handig vinden. Ik loop na het verschonen 10 meter verde de keuken in en gooi de luier in de afvalbak. Die word toch elke dag geleegd in een onderrgondse container in de straat. Ook geen luierzakjes of dergelijke. Afval stinkt toch.
Ik had een luieremmer met deksel om de katoenen luiers, na kort uitspoelen, in te weken met wat biotex, voordat ze de wasmachine in gingen. Voor wegwerpluiers vind ik een luieremmer onnodig. Die luiers gaan meteen de kliko in, ik wil ze niet langer dan nodig binnenshuis hebben. Voor de nachten, als ik geen katoen gebruikte, had ik gewoon bij de wc een plastic tasje hangen waar de vieze luiers in gingen, en dan meteen in de ochtend buiten de kliko in. Die diaperchampsystemen ruiken echt nog hoor! Die moet je ook echt niet langer dan een dag in je huis hebben. Beetje zonde van je geld en van de ruimte.
Wij hebben een klein pedaalemmertje naast de commode met daarin een geparfumeerd luierzakje van de action. Zakje is na 1 dag ongeveer vol dus wordt dagelijks vervangen. Nog nooit iets geroken op zijn kamer (maar beginnen nu met vast voedsel...). Tot nu toe ideale oplossing in onze ogen.
Wij hebben een luieremmer van de Hema maar die gebruiken we alleen om het badje mee te vullen. Ik doe de plasluiers in een plastic tasje en die gooi ik dan aan het eind van de dag in de grijze bak. De poepluiers gaan gelijk de vuinisbak in beneden.
Sjonge, wat een hoop reacties al! Wat mij opvalt in jullie reacties, is dat jullie dus voornamelijk (direct of iets later) de luiers in de kliko gooien. Maar brengt niemand ze weg naar het kdv voor recycling? Wij doen vrij bewust aan afvalscheiding en het voelt zo slecht om iets wat gerecycled kan worden gewoon in de ton te gooien...
Hier gaan ze bij de gft afval en worden gecomposteerd, ideaal Wij gebruiken overigens geen luieremmer, de luiers gaan direct de container in.