Over 2 weken gaan we hier beginnen met bijvoeden. Dan hebben we de 6mnd volledige bv behaald. Ik wil heel graag langer door gaan met bv maar ik wil ook graag wat meer slaap 's nachts! Nou zit ik een beetje te twijfelen of we tegen die tijd is moeten proberen of ons mannetje de nacht beter doorkomt wanneer hij als laatste voeding het pyamapapje krijgt? Ik hoor daar alleen erg wisselende verhalen over, als in "heel goed, sliep gelijk door." tot "Niet doen, valt vééls te zwaar op de maag. helemaal als de kleine bv gewend is." Nou is mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met het pyamapapje? Slaapt/ sliep jouw kleine daar beter op door?
Ik ben ook benieuwd! Hebben rond de 5,5 mnd een paar keer halve flesjes (60 a 80 cc) biobim gegeven met twee theelepeltjes erin, en daarna nog bv, maar dat maakte helemaal niets uit. Nu overweeg ik het weer, ik ben ook nogal moe van de nog steeds 2-4 nachtvoedingen! (hangt ervanaf hoe je telt )
Wij hebben een paar keer rijstebloem geprobeerd en dat was 1 groot drama. Pyamahapje krijgt ze niet, op een fles 180+6 doet ze het prima dus dan ga ik niks extra's geven.
Lt20: Rijstebloem gaf je dan als laatste voeding? Hoe zag dat drama eruit? Veel spugen? Juist meer komen in de nacht?
hee! ik had bij Esmée ook pyjama papje geprobeerd! nou 1 ding ze vond het heerlijk! maar sliep er niet van door! ze doet het beter op een fles 185+6 liefs x
Nooit gegeven, zitten volgens mij ook best wat suikers in? Ik had bij zoonlief het geluk dat hij vanaf 2 mnd al doorsliep (op BV), dus heb ook makkelijk praten
Da's net als de mythe dat baby's beter slapen als ze kunstvoeding krijgen, meestal maakt het niets uit. Een zware voeding net voor de nacht wordt ook niet aangeraden, net als bij volwassenen wordt aangeraden om na 8/9 uur 's avonds niet meer te eten, omdat het slechter wordt verteerd. Je lichaam zit in ruststand tenslotte. Dit soort papjes zijn ook gewoon dure verkooptruukjes. Je zou zelf ook een papje kunnen maken met kunstvoeding en rijstebloem bijvoorbeeld, dan ben je goedkoper uit.
hoi een piama papje is niks anders dan melk met rijstebloem en nog andere zooi voor de smaak. je kan dus net zogoed opvolg melk met rijstebloem geven, das hetzelfde en goedkoper. maar ik zou eerst zonder proberen, ht kindje zal toch even moeten wennen. is het echt een drama dan kan je rijstebloem proberem. maar die piamapapjes is mij veels te commercieel. succes
dit mag zo naar het rijk der fabelen worden gewezen. Je stofwisseling is zowel dag en nacht praktisch gelijk. Alleen de extra genuttige tussendoortjes zorgen ervoor dat je dikker wordt (bijv. omdat de tijd tussen lunch en avondeten groter is) of omdat je na 8'en toch later trek krijgt en gaat snacken. Wilde ik even kwijt. Een pyjama papje ligt idd zwaar op de maag waardoor je kindje er last van kan krijgen. En het doorslapen is onzin of toevallig. Dat is idd de commercie die dar heel handig op inspeelt (op vermoeide ouders)
@ Sukke; Ik gaf het inderdaad in de laatste fles maar ze kreeg er giga buikkrampjes van . Heb het volgens mij 2 of 3 avonden geprobeerd en maar volgens mij is ze een week lang uit haar doen geweest.
hoi!! Ik gaf ook bv en heb toen op een gegeven moment ook een flesje gemaakt met rijstebloem. Hier sliep ze direct een stuk langer! Misschien toeval of niet.. Denk dat het per kindje verschillend is.. Ik zou het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis toch succes! Edit: hier heeft ze tot 5,5 buikkrampen gehad en niet meer door de rijstebloem hoor! Ik gaf toen ook nog infacol. Nu niet meer en het gaat super! Oh ja en wbt je vraag. Ik zou ook rijstebloem doen hoor! Ik doe een fles 180+6+2,5 rijstebloem.. Ik gebruik die vanaf 4 mnd nog steeds.
Nee hoor, de spijsvertering is tijdens de slaap echt langzamer dan als je wakker bent. De slaap kan verstoord worden als je net voor het slapen gaan eet. Ik heb hier verschillende keren ook gelezen dat er kindjes waren die juist vaker wakker werden 's nachts na een papje of fles met rijstebloem net voor het slapen gaan. Ik had overigens niets over dikker worden gezegd, hoewel er ook onderzoeken zijn waarin is aangetoond dat te kort slapen daar een rol in kan spelen
Toevallig heb ik 2 weken terug op televisie gezien dat dat toch écht een fabel is hoor. Dus ga daarin met Daan mee. Ik ben niet van de Pyjamapapjes. Moet je het zelf een sproeven... Mierzoet! We hebben hier wel geprobeert Biobim door de BV te doen, maar hier maakte het helemaal geen verschil.
ik heb t wel IS gegeven., maar meer voor de lekker, als variatie ...en als ie bijv niet veel had gegeten ofzo.. Maar ook meer omdat ie toen van de avond BV af was, en ik het zielig vond, dat "gewone" melk kreeg (btj rare logica van mij ) slapen deed ie sowieso al goed, dus eigenlijk heb je dan niks aan mn antwoord... Maar j merkt wle dat het echt vol suiker zit...is idd ehct verzadigd..ik ben er niet echt fan van...ALS je het wilt proberen kun je beter kant en klare kopen...voor het zelfde geld slaapt jouw kindje juist onrustiger ervan en dan zit je met zo'n pak!
Toen ik las hoeveel suiker er in die dingen zit, zijn alle proefpakketjes de deur uit gegaan. Mijn kinderen zijn gelukkig beide op borstvoeding netjes gaan doorslapen (> 8 uur achter elkaar) en daarna kregen ze tot 5-6 maanden flesvoeding. Beide kinderen hebben een week of 2 rijstebloem in de fles gehad voordat ik met verdere bijvoeding begon. Tip: blijf lekker bv geven maar waarom geef je niet 's avonds één kunstvoeding. Hoewel kunstvoeding niet echt zwaarder is ofzo geef je via de fles meestal wel meer dan via de borst (niet altijd). Je kolft dan je eigen voeding en die geef je de volgende dag 's avonds. Dus de ene dag kv en de andere dag bv via de fles. Zo bouw je nog een beetje extra voorraad op en je hebt best kans dat je kindje beter gaat slapen (zeker als er ook bijvoeding bij komt)... verder is niet doorslapen in heel veel gevallen een gewoonte en heeft het vaak niets met honger / dorst te maken!
Hier een doorslaper op BV dus we geven geen papje om die reden. We hebben wel 2 keer pyjamapapje gegeven, maar dat was min of meer als traktatie, ze vindt het namelijk wel heel erg lekker. Niks gemerkt van krampen ofzo door de zware voeding (ze was denk ik 8 maanden toen ze de eerste kreeg). Wat de grote voeding voor het slapengaan betreft: Je spijsvertering gaat niet langzamer werken maar je verbrandt in je slaap niet zoveel calorieen dus wordt de energie opgeslagen in je vetcellen, waar je zo lastig weer vanaf komt..... Maar ja dat geldt voor volwassenen, voor baby's weet ik niet of het handiger is of juist niet. Er is ook wel wat te zeggen voor een goede nachtrust (voor je baby dan, met de ouders heb ik nooit zoveel medelijden haha), als dat beter lukt met een zwaardere voeding voor het slapen waarom niet denk ik dan.
M'n zoontje sliep door op uitsluitend BV (vanaf 3 mnd). Dochter sliep door op uitsluitend BV van 2 - 4 mnd. Daarna werd ze iedere nacht 1 tot 3 keer wakker. Na wat drinken viel ze snel in slaap. Deed ik dat niet, dan bleef ze vaak wel een uur wakker en huilen. Toen we begonnen met bijvoeding (5,5 mnd) ging het een paar nachten beter, sliep ze wel door. Hoera dacht ik, ze had gewoon honger en nu ze vast voedsel krijgt lukt het haar om te slapen! Maar na een paar nachten was het weer raak. Daarna maar een papfles voor het slapen gegeven. Wederom: een paar nachten doorgeslapen! Maar ook nu werd ze daarna weer iedere nacht wakker. Pas met bijna 11 mnd is ze gaan doorslapen. Eerder was ze er blijkbaar niet aan toe. Hoeveel ik haar ook te eten en te drinken gaf (want het is een kleine bootwerker!). Mijn ervaring is dus dat het eigenlijk niet werkt, in elk geval niet voor langer dan een paar nachten. (maar toch durf ik er nog steeds niet helemaal mee te stoppen. ik ben de hoeveelheid pap wel aan het minderen, en zou eigenlijk alleen nog wat melk willen geven, maar ben zo bang dat het spoken weer begint....)
Ik heb een proefpakketje staan hier en had in de winkel ook al wat rond gekeken maar vond ze idd ook al erg duur! En de rijstebloem is die er ook in naturel dan? Ik zie in de winkel vanalles staan zoals vanillie, biskwiet en banaan maar geen naturel! Cygnet: Tja, 's avonds een fles KV. Ik wil eigenlijk niet aan de kv zolang zoon de borst goed blijft pakken. Ivm allergiën en extreme astma bij mijn man in zijn kindertijd. (uhm, dit klopt dan ook niet met mijn vraag over het pyamapapje) Misschien moeten we dt dan misschien toen maar overwege. Vorige week heeft hij toevallig 's avonds voor het slapen gaan bv uit de fles gehad maar toen was hij extreem onrustig.... Waarvoor heb je jouw kinderen eerst 2 weken rijstbloem gegeven voor dat je met bijvoeden bgeon? Kan je ook rijstebloem door de moedermelk doen? Ik heb soms idd ook het idee dat het niet echt honger is maar wat doe ik dan. ik vind het lastig om hem lang te laten huilen. Soms geef ik hem zijn speen en slapat hij verder maar dan komt hij uur later weer... Hij heeft een tijdje wel de nachten zonder voeding gedaan, toen hij nog bij ons in zijn wieg sliep maar toen gaf ik hem wel 20x per nacht zijn speen terug....
Zo aan het eind van de dag kunnen baby's ook mamahonger hebben. Door ze dan een fles ipv de borst te geven, kom je ze daar niet echt in tegemoet, denk ik. Met zoonlief kon ik echt rustig een of anderhalf uur op de bank zitten, wisselvoeden. Links, rechts, even pauze, weer links, pauze, weer rechts en ga zo maar verder. Het lijkt dan dat je helemaal geen melk meer hebt, maar volgens mij valt dat reuze mee (dat zag ik toen hij een keer moest spugen, is beetje vies verhaal maar er kwam me toch een hoop melk uit.... wist ik gelijk dat er toch een hoop toestroom nog was). Met dochter vond ik dit moeilijker op te brengen, omdat het natuurlijk ook bedtijd was voor m'n peuter. Zij is 's avonds wat eerder over gegaan op een fles. Ik heb geen gouden tip voor je, ik heb zelf maandenlang geworsteld met het niet-doorslapen van dochterlief en uiteindelijk deed ze het 'vanzelf'. Kan je alleen veel sterkte wensen!