voedingspatroon veranderen en natuurlijke middelen ADD

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb een aantal jaar biologisch en vegetarisch gegeten maar dit is ondertussen op de achtergrond geraakt. Ik snoep meer dan goed is, drink teveel koffie en hoewel mijn gewicht er niet onder lijdt, voel ik me niet goed. Ik heb vaak hoofdpijn, ben druk, chaotisch en labiel. Ik heb ook de diagnose ADD en mijn huidige voedingspatroon draagt mijns insziens niet bij aan mijn welbevinden. Echter vind ik het heel moeilijk de draad weer op te pakken en af te kicken van de koffie en suiker. Komt nog bij dat mijn vriend geen "konijnenvoer" wil eten. Daaronder verstaat hij dus een dieet van granen, groenten, fruit en noten en geen vlees. Ik ben ook sowieso geen liefhebber van warm eten en vind het ook erg lastig recepten te vinden die mij aanspreken.
    Het liefst wil ik nu koffie, suiker en melkproducten een tijd laten staan. Dat laatste omdat ik vroeger veel darmklachten had en een overgevoeligheid voor lactose daar zeer waarschijnlijk mee te maken heeft. Ik heb dan ook geruime tijd geen melkproducten gebruikt en merkte verschil in de klachten. Mijn moeder heeft lactoseintolerantie en staat op aanraden van een mesoloog op een lactose- en glutenvrij dieet. Hoe begin ik aan deze grote omschakeling en hoe krijg ik mijn gezin (deels) mee? Wie heeft er nog goede tips, ervaringen of recepten? Ook ben ik op zoek naar natuurlijke middelen die de rust in mijn hoofd en lijf ondersteunen. Ik ben echt op een punt aangekomen dat er iets moet veranderen, ik wil rust en een gezond aanvoelend lijf en geen medicijnen meer (heb methylfenidaat in huis en dat werkt maar biedt geen stabiliteit dus ik gebruik het liever niet). Sowieso denk ik dat het van belang is eerst alle andere factoren aan te pakken en pilletjes als laatste redmiddel te zien.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben ooit eens een keer op het internet een dieet tegen gekomen wat zou kunnen helpen bij ADHD en dus ook mogelijk bij ADD. Misschien even googlen.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wel eens een artikel gelezen dat ze bij de Hoenderloogroep een dieet probeerden en dat de medicijnen veel minder gegeven hoefde te worden. Als ik het me goed herinner is het het REDdieet. Visolie helpt ook om je beter te kunnen concentreren. En stoppen of sterk minderen met suiker is ook nooit slecht.

4. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    #4 JolienS, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
    Hormoonfactoor, hormoonfactor en nog eens hormoonfactor!!

De boeken van Ralph Moorman bestellen!! Check eventueel anders even of je ze 2de hands via MP kan bestellen.
    Pppffff als je in de buurt had gewoond had ik ze nu nog bij je langs gebracht!

Het is even een aanpassing, maar het resultaat is er dan ook echt naar.
    Succes!

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

(ik lees stilletjes mee :) )

Deel Deze Pagina