Voedingsproblemen en afbuigende groeicurve

Discussie in 'Voeding' gestart door Jantien, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Hallo meiden.

Vorige week had ik een berichtje ergens geplaatst dat Kasper opgenomen was in het ziekenhuis.
    Ons probleem was overwegend dat hij zo moest hoesten en vaak verhoging heeft.

Nou al met al 4 dagen opgenomen gelegen met het adeno-virus.
    En omdat hij niet goed groeit (sinds eind april maar 240 gram aangekomen) moest er een ander voedingsschema. 6 keer 150 ml op vaste tijden.

Voor de opname dronk hij 4 flessen van 180 a 200 ml standaard 1, een fruithapje en een groente hapje.
    De flessen gaf ik op vraag en dat ging naar mijn idee prima.

Doordat hij daar op vaste tijden een voeding moest en niet kreeg als hij het aangaf is hij nu helemaal van slag af.
    Zodra het tijd was voor een voeding lag hij vaak te slapen en had hij helemaal geen behoefte aan de fles. Het was dan ook een drama om het binnen te krijgen.
    Zodra hij wel behoefte had, was het nog geen tijd en raakte hij helemaal over de seik.
    Dan kreeg hij bij gratie god een flesje, maar dan was hij zo moe dat hij bij 90 ml in slaap viel.

Vrijdag mocht hij weer naar huis.

Zaterdag wordt hij wakker met 38,5 en het is het hele weekend boven de 38 gebleven.
    Zaterdag heeft hij 400 ml gedronken en zondag 450.

Ik maak me echt druk nu.

Hebben jullie adviezen over hoe ik een goed voedingsschema kan creeeren zodat we weer wat op rit komen.
    Want een strak 6 x 150 trekt mijn mannetje gewoon niet.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Arme schat! Ik kan je helaas niet helpen want ik zit ook heel erg te kl**en met Justin's voedingen. Wilde je wel veel succes wensen. Vind t echt aandoenlijk hoor, helemaal van de rel daardoor..

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ze kunnen je wel zeggen wat je je kind moet geven, maar kinderen doen niks volgens het boekje. Als hij niet wil, kun je hem niet dwingen. Als hij wel wil, moet je hem niet laten huilen. Naar mijn mening: geven wanneer hij wil en hoe veel hij wil.

Maar goed, bij het CB noemen ze me eigenwijs :p

4. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Jantien, ik heb dit met Chenoa ook gehad. Ze lag in het ziekenhuis met buikgriep en moest ook om de 3 uur gevoed worden terwijl ik thuis op verzoek voedde. Zodra ze uit het ziekenhuis was, ben ik weer met "haar" ritme begonnen, gewoon op verzoek dus. Een paar dagen later zat ze weer in haar eigen ritme.
    Het ziekenhuis wil alleen dat hij genoeg vocht binnenkrijgt.

5. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ben thuis ook weer gaan proberen om hem op vraag te voeden.

Maar ik weet niet wat er is gebeurd in zijn koppie, maar zodra hij de fles alleen al ziet begint hij te brullen alsof er weet ik wat is gebeurd.

En ik ben er in het ziekenhuis al die tijd bij geweest, dus daar is niets gebeurd.

Ik moet echt een beetje geforseerd zijn koppie vasthouden tot hij doorheeft "Ohja die fles is best fijn en lekker".
    Het helpt niet om dan even te wachten ofzo, want als hij tot rust is en hij ziet de fles weer.... :( .

Maar goed, we hebben gister even heel het internet afgespeurd.
    Toen zijn we eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er met 6 maanden niemand meer op 900 ml drinken zit als er ook fruit en groente bij wordt gegeven.
    Ik heb me er wat dat betreft dan ook bij neergelegd dat 400 a 500 ml drinken naast 200 fruit en 150 groente genoeg is.

Wel hebben we besloten dat we overgaan op voeding 2. Nu meng ik het nog een beetje 50 - 50 met 1.
    En wat denk je?

Drinkt hij gisteravond en vanmorgen zo 160 ml leeg in een keer. Wel met de strijd als hij de fles ziet hoor.

Deel Deze Pagina