Het ging een hele tijd goed, totdat ik maandag weer begon met werken. Hij voelde het aankomen denk ik... Iig, de nacht voordat ik weer aan het werk moest na mn verlof, kwam hij opeens weer om 22.00, 01.00, en om 04.00... Eerst legde ik hem om 19.00u voor de nacht in bed en kwam hij pas om 05.00, soms zelfs 06.00.... Herkenbaar? Ik bedoel, dat je kindje ineens weer vaker komt? En gaan jullie daar dan in mee of probeer je je kindje eerst op een andere manier weer in slaap te krijgen? Ik geef hem gewoon borstvoeding dan.
Hier sinds heg werken ook weer vaker snachts.. Gedeeltelijk mama honger maar ook drinken inhalen denk ik. Sinds ik werk weer 1-3 nachtvoedingen. Ik ga er maar in mee gezoen ze overdag niet zo vaak kan drinken als dat ze normaal zou doen. Helaas na een maand nog steeds hetzelfde trouwens
Ik werk dan nog wel niet maar hier is het ook heel erg wisselend. Soms heb ik een week lang geen nachtvoedingen en dan opeens weer wel de hele week! Hij is nu heel erg verkouden en aan het hoesten misschien dat hij daarom wat vaker wil. Kan me voorstellen dat als je weer gaat werken ze het ook lekker vinden om even wat meer mamawarmte te krijgen Ben benieuwd hoe dat gaat als ik straks ga werken!
Hier na een periode van doorslapen met 4,5 a 5 maanden weer extra nachtvoedingen. Nu slaapt hij momenteel zo slecht en onrustig dat hij lekker weer bij ons op de kamer en soms ook in bed ligt. Heerlijk. Zo'n last van ziek zijn, tandjes etc.
Is normaal. Rond deze leeftijd kun je weer regeldagen verwachten. En mama overdag weg is ook even wennen, vaak willen ze zoiets aan de borst verwerken.
Ja vreselijk! Hier duurde dat twee maanden! Tot hij goed bijvoeding ging eten.. Ik vermoed dat mijn productie nooit meer op peil gekomen is want groeien deed hij ook niet echt meer.
Inderdaad, bij cb was ook te zien dat zijn groeicurve was teruggelopen, nou maak ik me daar geen zorgen om hoor, want dat was met onze dochter ook zo, maar vind het wel frappant dat dat gelijk loopt met het weer vaak komen s nachts... Ik merk ook dat kolven helemaal niet goed meer gaat, gatverdamme...
Zou dat nou echt komen doordat je (en ik destijds ook) weer bent gaan werken? Ik vind het wel typisch! Je hoort het heel vaak dat dit gebeurt. Wil jij zes maanden alleen borstvoeding geven of wil je al eerder bijvoeden?
Het lijkt inderdaad dat het met werken te maken heeft. Eigenlijk zijn nachtvoedingen juist goed voor je productie, dus in die zin zou ik het niet als probleem zien. Hier ook weer nachtvoedingen sinds 6,5 maand (sinds ze goed eet van bijvoeding). De laatste weken heeft ze nachten dat ze wel 4 keer komt. Ze heeft erg last van doorkomende tandjes. Om het kolven op peil te houden zijn er wel middeltjes. Hoe vaak kolf je en heb je de rust en de tijd ervoor?
Ik ga 6 maanden alleen bv geven en dan bijvoeden. Heb ik met mn dochter ook gedaan, ik heb haar 1,5 jaar bv gegeven...hoop dat dat nu ook lukt maar ik voel me tijdens t kolven ook verdrietig als ik op werk ben...maar ja...heb ook nog maar 2 dagen gewerkt...
Ik kolf 2 keer op het werk, soms vaker als het niet lukt. Vandaag heb ik vaak gekolfd en gisteren ook, omdat ik thuis ben (dus tussendoor). Met MOEITE gisteren 30 cc bijgekolfd en vandaag met MOEITE 50. heb al oxytocinespray besteld bij de huisarts, daar deed ik het met mn dochter ook mee op t werk. Bah. Welke middeltjes weet jij nog meer?
Ik lees ook dat je verdrietig bent op het werk dat helpt ook niet mee, zeker niet voor het kolven. Helpt het om echt een rustmomentje voor jezelf in te lassen, desnoods met thee en een goed boek en een foto van je kindje erbij? Even een half uur niets. En niet te erg focussen op 'of er iets uitkomt', dan komt er vaak niet veel. Ik bedoelde inderdaad ook die neusspray en er is volgens mij ook zoiets als domperidon.