voedingsritme?

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hoeveel en vaak geven jullie je kleintjes te eten?
    indy is nu 5 weken en sinds een week krijgt ze smiddags een fles en daarnaast nog BV. Ik wil dit dus afbouwen en straks volledig overgaan op de fles. Sinds vandaag probeer ik haar om de 4 uur eten te geven (voorheen om de 3) de eerste voeding kreeg ze om 7 uur en dan dus steeds 4 uur later zodat we de laatste vanavond om 11 uur hebben. Ze slaapt (nog) niet door dus dan is het vannacht afwachten wanner ze komt en morgenochtend ook...dan zit ik dus waarschijnlijk weer in een ander ritme met haar en komt ze misshien wel om 6 uur of om 8 uur ipv om 7. Hoe gaan jullie hiermee om? stuur je aan op een bepaalde tijd of kijken jullie wanneer je kleine sochtends komt?

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook een keer geprobeert heb..... maar hier heeft het niet gewerkt. De ene keer heeft hij na drie uurtjes al weer honger en de andere keer na vier en een half uur. We zitten nu wel altijd ongeveer op de dezelfde tijden;

07.30
    10.30
    14.15
    18.00
    22.15

over het algemeen zijn dit een beetje de tijden dat hij zn flesje krijgt. Echt vier uur volhouden lukt hem niet,behalve na de fles van 18.00 daarna gaat hij ook naar bed. Hij slaapt wel de hele nacht door.

groetjes Setje

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik probeer de volgende tijden aan te houden: 7-11-15-19-23. Laatst werd Esmee pas om 10 uur wakker 's morgens, dan kan ik overdag om de 3 uur voeden, dus 10-13-16-19-23, zo verdeel ik de flesjes...

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    maar jullie babys slapen wel dus al de hele nacht door bergrijp ik...dan is het natuurlijk wat makkelijker want indy slaapt dus (nog) niet door.

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    maar ik neem aan dat als ze zo laat is en je dan dus ineens om de 3 uur geeft je haar dan wel wakker moet maken of in ieder geval niet wacht totdat ze zelf komt?

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik lees graag mee, zit met zelfde probleem. Moet van het CB 6 voedingen (110/120 cc) gaan geven, maar heb ook onwijs veel stuwing en ik laat nu al 1 week de 11 uur voeding weg maar nog steeds stuwing. En nu moet er eigenlijk al weer een voeding af (van mezelf). iemand ervaring?

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Meestal is ze dan al wakker, ik moet elke voeding rekken omdat Esmee veel honger heeft en al aan de max zit. Als ze nog slaapt laat ik haar lekker slapen, ze geven zelf wel aan hoeveel voeding ze nodig hebben. En over de nachtvoeding, hier op het cb zeggen ze dat je die niet mee moet tellen, dus gewoon als extra zien.

8. Toen Robin zo oud was kreeg hij 6 flesjes. Overdag om de 4 uur en s'nachts als hij wakker werd. We begonnen met het eerste flesje altijd rond 7 uur s'morgens en de laatste fles was atijd rond 23.00 s'avonds.
    Eerst werd hij wakker om 3.00 en daarna werd dit steeds wat later. Als hij om 6 uur wakker werd probeerde ik het te rekken tot 7 uur.

Deel Deze Pagina