welke speen bij borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door noura, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    even een vraagje, want mijn zoon doet met het geven van de fles er wel heel lang over, en nu dachten we dat die mischien een andere speen zou moeten. maar ik weet niet welke. we hebben de avent flessen en safouane is nu 3 maanden, dus we moeten dan kiezen tussen 2 of 3.
    wie heeft er advies?

2. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    hoi Noura,

Ik gebruik ook avent flesjes en ik gebruik bij borstvoeding nu de 2 speen ( Estelle is 5,5 maand). Ik heb ook de 3 speen en de 1-2-3 speen geprobeerd maar dan gaat het echt veeel te snel. Ze heeft dan haar flesje in een paar minuten op en verslikt ze zich heel vaak.

groetjes,
    Manouk

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ook wij gebruiken de nr 2 speen van avent

Karin

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ok, ik was al bang dat nr 3 te snel zou gaan, ook omdat ze voor de borst natuurlijk ook behoorlijk werk moeten verrichten. en dat dan niet aan de zuigbehoefte word voldaan, zodat je na een voeding nog met een onvoldaan kindje zit.

5. sim

sim Niet meer actief

ik heb geprobeerd met avent 1 afgekolfde melk te geven, maar elijah drinkt dan al een flesje leeg in 2 minuten, ik kan geen geschikte speen vinden die niet te snel gaat met afgekolfde melk. (bibi heeft een hele kleine voor thee die ik nog niet geprobeerd heb, maar die zag ik vandaag voorhet eerst in de winkel) ik combineer nu fv met bv, hij drinkt (comfort wat dikkere voeding) met een s speen van difrax...verder gaat echt alles te snel :( )

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat vervelend dat alles zo snel gaat. heb je de dental spenen ook al geprobeerd? dat waren de enigste spenen waar mijn oudste zoon tevreden mee was. hij deed er wel lang over, maar had dat nodig voor zijn zuigbehoefte, anders wou die niet meer slapen.

ik heb voor de jongste vandaag maar speen maat nummer 2 gehaald.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Vanuit het ziekenhuis kreeg ik het advies om Tymen afgekolfde borstvoeding te geven met de dodifles met de 123 speen van 0 tot 6 maanden. Dit werkte hier goed.

8. sim

sim Niet meer actief

ja die heb ik ook nog geprobeerd, die ging ook goed, alleen vond het zo'n gedoe om die speen goed op die kromme fles te krijgen, ik heb wel met een krasje bovenop geprobeerd, maar toch gaat het steeds wat scheef, misschien omdat de speen in het begin wat stroefer is ofzo.

hoop dat maat 2 goed gaat bij jullie, jij gebruikt de avent? vind ik ook erg goede flessen, heb alles gekocht daarvan, maar jammer genoeg weigert hij pertinent een brede speen...

Deel Deze Pagina