Ik vraag me af hoe het zit met het ritme van de voedingen. Onze kleine krijgt nu zes voedingen per dag, elke vier uur. Maar 's nachts slaapt ze wel eens langer door (hoera!) en dan kom ik de volgende dag op andere tijden. Als ze namelijk bijvoorbeeld zes uur doorslaapt, geef ik de daaropvolgende voeding gewoon weer vier uur later. Maar zo vind ik het moeilijk om een ritme in te bouwen. Als mensen bellen over hoe laat ze slaapt, weet ik het nooit omdat het aan de nacht ervoor ligt. Edit Moderator: Graag goed kijken waar je een topic plaatst! Hoe doen jullie dat? Geef je gewoon standaard bijvoorbeeld om 8 uur 's morgens de eerste voeding, ook al heeft ze om 6 uur nog gehad?
Nee, gewoon op verzoek geven, dus als ze er om vraagt. N ritme kreeg ik pas met Justin toen hij 9 maanden was hoor.
Ik heb geen ritme, ik volg het ritme van mijn meisje. Ik heb tot voor kort borstvoeding gegeven en dan voed je op verzoek, maar ook nu ik voor het grootste deel op de fles over ben doe ik het zo. Je kind weet wanneer het honger heeft en weet niet wanneer het hoe laat is... En de visite heeft hier altijd geluk omdat Juul overdag weinig slaapt, maar anders zou ik daar maling aan hebben. Baby's laten zich nou eenmaal niet regelen en plannen.
Toen Esmee nog zo jong was had ik ook nog geen ritme. Ik voedde toen nog op verzoek. Pas vanaf een 3 maand begon zij een ritme te krijgen. Toen verviel ook de late voeding en had zij geen nachtvoeding meer.
Als je voed op verzoek, dan heb je dus eigenlijk geen schema nee, en weet je dus nooit wanneer de kleine gaat komen voor een voeding en wanneer ze dus slaapt. Misschien dat ze over een tijdje zelf een soort van ritme krijgt en steeds om ongeveer dezelfde tijden gaat komen. Wij starten overigens de dag om 6.00 met de wekker en de eerste voeding, de rest van de dag zien we wel hoe het loopt.
ja met zo'n kleintje valt het nou eenmaal niet zo goed te plannen. Als wij bijvoorbeeld weg moeten zijn wij ook bijna altijd standaard te laat... Dan komt meneer toch op het laatste moment nog voor een voeding of hij poept even de hele zooi onder... tja.. vind het eigenlijk ook wel grappig
Ik gaf standaard als ze aangaven dat ze dat nodig hadden. En toen ik eenmaal ging werken gaf ik standaard voor ik opstond en dan nog even vlak voor ik wegging. Een slapend babietje is ook leuk om te zien voor het bezoek, en als ze langer dan 2 uur bleven kregen ze vanzelf wel een wakker kind aan de borst te zien
ik moet er eigenlijk wel om lachen. Die van ons is nu 3 weken, dus het enige ritme dat wij kennen is dat er ergens op een willekeurig moment gevoedt en verschoont moet worden, maar welke tijd dat is... en toch vraagt de visite (ook al in de kraamweek hoor..!) hoelaat komt het beste uit? En hoelaat moet je dan voeden? En hoelaat is hij wakker.... Ehm...ja....nou, 's nachts rond 5 uur is hij meestal wel wakker En inderdaad, een slapende baby is ook een schattig gezicht, want verder gebeurt er ook maar bijster weinig...