Brood, hoe begin je er mee?!

Discussie in 'Voeding' gestart door Melovekane, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik wil graag gaan beginnen met brood geven aan mijn zoontje... Maar wat voor brood moet ik hem geven? en wanneer is een goede tijd om te proberen?!
    Ik lees wel eens dat je het binnenste van het brood moet geven om mee te beginnen. Maar ik lees ook wel eens dat je juist met de korsten moet beginnen.
    Zijn tandjes zijn aan het doorkomen dus mij lijkt dan de korsten wel fijn.

Hoe zijn jullie begonnen?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt sowieso een stuk broodkorst in zijn handje geven als tussendoortje. Kan hij lekker op sabbelen en knabbelen.
    Verder ben ik hier begonnen met gewoon tarwe brood en licht volkeren brood met daarop wat boter.
    Maakte dan stukjes tgv een postzegel en stopte die in haar wangzak zodat ze er automatisch op ging kauwen.

Je kunt ze eerst nog geven op een tijd dat je kindje goed wakker is en later verschuiven naar lunchtijd?
    Zorg ook dat ie goed rechtop in de kinderstoel zit of op schoot. Als hij moet kokhalzen kan hij het stukje dan ook weer naar buiten werken. Niet schrikken als dat gebeurd, hoort er bij!
    Succes!

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Toen wij onze dochter voor het eerst brood gaven, begonnen we met een gewone bruine boterham met een dun laagje boter, zonder korsten. Wij sneden die in stukjes en gaven die met een vorkje.

Ik zou er ook niet al te moeilijk over denken. Onze dochter at die eertse keer meteen een hele boterham! En ze at echt nog niet zo heel lang vast voedsel (twee weken of zo).

Binnen een week of twee na die eerste boterham gapte ze op het kdv stukjes brood weg van de kindjes naast haar. Sindsdien leggen we de stukjes gewoon voor haar neus, pakt ze ze zelf en eet ze het zelf op. In het begin viel er nog wel eens wat op de grond en duurde het nog relatief lang voor ze de stukjes met haar hand naar haar mond had gebracht, maar dat ging vanzelf steeds sneller.

O, en wat kristelstrijbos over kokhalsen zegt klopt ook. Blijf zo rustig mogelijk als je zoontje kokhalst. Gewoon niet op reageren. Juist door jouw schrikreactie kan hij leren dat kokhalzen / brood eten eng is.

4. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ons meisje heeft 6 weken lang alleen op de korst gesabbeld en toen ging ze ineens haar boterham opeten. Nu is brood haar lievelingskostje. Kortom, ik zou gewoon rustig aan beginnen, het komt vanzelf.

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij zijn begonnen met een droge broodkorst van bruin, volkoren brood. Daarna met de rest van het brood.
    Het duurde wel even voordat hij de smaak te pakken had. Een tijd lang bleef het bij een paar stukjes. Vanaf dat hij een maand of 11 was ging hij echt brood als lunch eten.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon volkoren brood geven, heb zelf nooit eten in haar mond/wang gestopt, dat kon ze prima zelf. Later er boter op en rond 't jaar ook appelstroop, jam.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij zijn begonnen met brood rond de 7 mnd.. Korst eten en gewoon stukjes brood dat werkte niet hij gooide alles gelijk weer uit zijn mond. Toen elke dag wat brood in zijn fruithap gebrokkeld en dat werkte prima. Na een paar weken omgedraaid, dus fruithap op brood en dat ging er zonder problemen in en sindsdien eet hij dus brood :D

Het hangt een beetje van je kindje af en het hangt er vanaf hoe nodig je het zelf vindt dat je kindje brood eet.. Ik kon er niet wakker van liggen als hij een dag geen brood at en dat kan ik nu nog steeds niet hoor haha..

8. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hier ook begonnen met kleine stukjes....beetje gedipt in opvolgmelk.....
    Daarna brood zonder korst en en dan kreeg ze het korstje als bonus in de hand om lekker aan te knabbelen.
    Nu eet ze inmiddels sinds een paar weekjes een hele boterham incl korst. Nog wel in stukjes met een vorkje die wij dan bedienen. Anders wordt het een heerlijke kliederboel.
    Ze eet met ons een boterham mee zo rond 12:00. Nu inmiddels met smeerkaas, boter, appelstroop, choco-pasta.....ze vindt het heerlijk!

Deel Deze Pagina