Geen groenten en/of fruit eten

Discussion in 'Voeding' started by puck24, Aug 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puck24

puck24 Niet meer actief

Mijn zoontje wil al weken geen groenten en fruit meer eten. Eerst dacht ik dat het wel overging maar niks is minder waar. Ik bied hem gevarieerd eten aan maar alles weigert hij.
    Wie herkent dit en heeft misschien DE oplossing voor mij? Ik begin me nu redelijk veel zorgen te maken.

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Hoe oud is je zoontje meid?

3. puck24

puck24 Niet meer actief

Oh sorry helemaal vergeten te melden. Hij wordt over een paar dagen 2 jaar.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geef je 'm ipv daarvan andere dingen? Zo ja, niet doen. Gewoon datgene geven wat je normaal doet. Meestal gaan ze vanzelf weer eten. Het is een fase... ze worden niet voor niets terrible two's genoemd! hihi..

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Helaas niet de oplossing voor je. Wel voel ik met je mee, vervelend hoor als ze niet willen eten.

Ik heb ook een kleine eter, dan eet hij geen fruit en beetje groente en goed brood of andere combi van deze 3. Mijn zoontje is bijna 13 maanden.

Succes en ik hoop voor je dat het snel over is.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ah, die leeftijd.. Wat we hier doen, als ons zoontje verder gezond is, dan krijgt hij niks vervangends. Dus 's ochtends geen fruit naar binnen. Dan moet hij tot de lunch wachten voor nieuw eten.
    Als je nog wat anders zou geven gaat de lunch ook mis.

En als het vaker achter elkaar gebeurd proberen we ook de rest van het eten eens te bekijken. Soms blijkt dan dat hij toch wel een beker sap/melk minder kan, of een half koekje..

EN: hoe meer je dwingt, hoe minder ze eten. Dus als je nonchalant wat stukjes appel op de salontafel zet. En dan zelf een stukje hapt. Dan worden ze vaak al iets nieuwsgieriger en willen ze dat zelf ook doen..

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Mijn zoontje eet al tijden geen fruit meer, gelukkig nog wel groente. Heb niet echt tips voor je, maar leef wel met je mee.

Het enige wat mijn zoontje nog wel eens wil eten zijn van die knijpzakjes fruit. Belachelijk duur, maar krijgt hij tenminste iets binnen.

Negeren helpt niet, gewoon neerzetten niet, hij weigert pertinent alle soorten fruit en als je een banaan bij hem in de buurt legt gaat hij al kokhalzen.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    tijdelijk een smoothie oid aanbieden ipv fruit?

Share This Page