Mijn kleine krijgt rond een uur of 5 zijn avond eten en hij gaat rond een uur of 7 naar bed, maar dan krijg ik echt nog niet de laatste fles erin. Dus maak ik hem meestal wakker om 10 uur, maar ik wil hier eigenlijk vanaf. Zijn schema is ongeveer zo. 8 uur pap 11 uur fruit 12.00 2 broodjes en 150 cc melk en wat water of roosvice 15.00 koekje en wat fruit en water of roosvice 17.00 warme hap en water en nog toetje 22.00 180 cc bied ik aan en hij drink meestal 150 of soms minder. Ik zou het zo lekker vinden als hij om 7 uur zijn fles leegdronk. Ook ivm tanden poetsen. groetjes
Dat weet ik niet, maar hij heeft toch zoveel cc melk nodig. Geef 2x 180 en s' middags dus 150. Ik kan ook de middag fles niet geven en dan om 7 uur proberen?
Je kindje heeft nu nog minimaal 300cc opvolgmelk nodig en in totaal 500cc aan zuivel. Yoghurt ed tellen ook mee. Dus hij krijgt overdag al genoeg opvolgmelk binnen. Ik zou het gewoon een proberen, kijk wat hij drinkt om 19.00. En wil hij niks dan proberen of hij doorslaapt. De laatste fles mag er met 10 maanden vanaf, maar dat is een richtlijn. de een is er vroeg mee, de ander laat.
Dus als ik hem een broodje smeerkaas geef krijgt hij ook al zuivel binnen. Yoghurt als toetje ook. Ik ga eens proberen de middag fles te minderen. Misschien dat hij dan 's avonds wel wil. Bedankt voor jullie antwoorden
Hier krijgt ze nog drie keer een fles van 200 cc zeg maar, maar verder nog niet echt zuivel, dus geen yoghurt enzo. In de laatste fles doe ik ook 5 schepjes rijstebloem en die krijgt ze zo tussen 19 en 19.30. Ze slaapt dan door tot 7 uur de volgende morgen. Je zou het eens kunnen proberen. Hiervoor had ik ook altijd nog een fles om 22 uur, maar ik moest haar er steeds voor wakker maken en dat ging steeds moeilijker... Dus toen va ene op de andere dag alleen nog maar die van 19.15 gegeven en dat ging prima. Met rijstebloem dan he? Zonder rijstebloem werd ze wel 's nachts nog wakker...
doorslapen is het punt niet. Hij slaapt wel door tot 7 uur. Ik maak hem nu alleen om 10 uur wakker en dan drinkt ie wel 150 of leeg. Maar geef ik hem om 7 uur dan wil hij misschien maar 50 of 100. Hij zou dan wel doorslapen. Rijstebloem vult alleen maar en is juist niet handig dan.
Wij krijgen er hier savonds ook niet echt meer wat in.. Hij eet om 18u zijn avondeten + toetje, en we hebben al geprobeerd om hem op te houden tot 20u, maar dat haalt ie niet, dus nu wordt hij vaak zelf wakker rond 20.30u (en anders halen we hem uit bed) en drinkt hij nog een beetje (hooguit 90cc). Echt niet veel meer, maarja hij wordt er toch bijna altijd wel wakker voor. Nou was ik vandaag bij het CB en die zegt dat tussen 10-12 maanden je die laatste fles kunt af gaan bouwen. Zoontjelief is alweer bijna 10 mnd, dus we gaan binnenkort maar eens kijken of hij het ook redt zonder fles .
De laatste fles is hier ook niet meer zo geliefd maar aangezien Jill 8 maanden is heeft ze die nog wel nodig volgens mij. De ene keer laat ze 100 staan en de andere keer 40cc. Ze krijgt rond half 5 haar warme hap en haar laatste fles om 19 uur. ik vraag me uberhaupt af of ze genoeg binnen krijgt want als ik zo rond lees eten de andere van deze leeftijd meer 7/8 uur pap (laat altijd wat staan, denk zo'n 40cc) 9 uur fruit of een yoghurtje 12 uur 1 boterham en 120cc melk (gaat er meestal wel helemaal in als ik eerst die fles maar geef en dan het brood) 14 uur liga/koekje met drinken (uit beker want mevrouw snapt niets van die tuitbeker) 16.30 warme hap (geen toetje want ze krijgt vaak die warme hap al niet in zijn geheel op) 19 uur laatste fles 180cc zonder rijstebloem of wat dan ook. wat denken jullie???? (ze ziet er niet mager uit hoor, in tegendeel...)
Mijn dochter krijgt ook om 5 uur warme hap met toetje en wat drinken en ik gaf om 20.00 laatste fles en dan doorslapen tot 08.00.
Gisteravond heb ik hem om half 8 de fles gegeven en hij liet 80 staan en hij sliep gewoon door tot 7 uur. Ik kom wel aan de 300 opvolgmelk, dus ik denk dat ik me gewoon niet zo druk ga maken over die laatste fles. @ Mootjen Kinderen heb niet allemaal evenveel nodig. Alexander eet ook niet zo heel veel volgens mij. Hij eet vaak ook zijn avondeten niet helemaal op en fruit ook niet altijd. Het is maar net hoeveel trek hij heeft. Als je kindje goed groeit en tevreden is, zou ik me niet druk maken
je hebt gelijk ik ga me ook niet meer zo druk maken om dat eten en laatste fles, het zal wel genoeg zijn
Alexander wou ook niet meer dan 80 drinken gisteravond. Toen heb ik hem toch maar weer wakker gemaakt om 10 uur en toen dronk hij 150 zo weg. Hij had de middagfles ook maar 50 gedronken en verder niet veel vocht. Dan word ik ook een beetje onzeker altijd. Dan denk " arghh waarom drink je niet gewoon je fles leeg"
Als je minimaal 400cc opvolgmelk geeft zit je goed. Dus 's ochtends een bordje pap met 200cc. Tussen de middag 150cc en als je dan op 19.00 de laatste fles geeft en hij drinkt daar 50cc van op, dan zit je daar al aan. Ik zou in jou geval gewoon om 19.00 uur die fles geven en kijken waar het schip strand. Misha dronk met 8 maanden ook lang geen 200cc van die laatste fles, liet hem met 9 maanden helemaal vallen en dat was geen probleem. Met 9 maanden is 200cc opvolgmelk voldoende, als je het zuivelgehalte maar aanvult tot 300cc met bijvoorbeeld joghurt, kaas, boter of andere zuivel... Let er wel op dat je bij minder dan 200cc een halve dosering vitamine D bij moet geven. Als je kindje helemaal geen opvolgmelk meer drinkt (zo rond het jaar), dan ga je een hele dosis geven...
Ik zou gewoon om 19 uur geven wat hij op kan, en het daarbij laten. Mijn dochter is ongeveer even oud en dit is haar schema: 07.30 uur 1 boterham + 150 ml opvolgmelk (pap luste ze niet) 10.30 uur Fruithap 12.30 uur 1 boterham + 150 ml opvolgmelk 15.00 uur Halve soepstengel + 100 ml sap 17.30 uur Warm eten + 100 ml magere yoghurt (eet ze meestal niet op) 19.00 uur 180 ml opvolgmelk (ze laat meestal een groot deel staan) En dan slaapt ze door tot 7 uur.
Hij wou net ook zijn fles niet. Hij dronk maar 30 van de 150. Vanochtend heeft hij ook de pap niet hele maal op. Gaat lekker dus.