Hoeveel fruit/groente ?

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben benieuwd hoeveel fruit/groente jullie je kindje geven. Ik ben nu begonnen met 1 eetlepel. Ze krijgt deze dagen 1 eetlepel banaan. Ze vind het echt heerlijk en valt aan op de lepel. Nu vraag ik mij af vanaf wanneer mag je meer dan 1 eetlepel gaan geven ?

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Sam kreeg eerst 1 hap.. en toen hij de banaan erg lekker vond.. gaf ik hem gewoon meer.. afentoe moest ik 3 bolletje geven ipv 1 !

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben begonne met een half potje groente (worteltjes) en met 4 maanden gaf ik er ook een half potje fruit bij (banaan) .

nu krijgt ze 4 flesjes van 200ml en 1 potje fruit of 1 banaan en savonds 1 potje groente

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste weken geef je aan bijvoeding niet meer dan 2 a 3 theelepel per dag.

Je bent trouwens wel aan de vroege kant met bijvoeden. Eigenlijk hoeft dat pas met 6 maanden en voor de 4 maanden wordt echt ten strengste afgeraden.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben net gestart met bijvoeden. Iom het Cb Julia is een gigantische hongerlap. Daarbij heeft ze Reflux en hebben we moeite met 5 voedingen, ze zou er er liefst 6 willen maar dat mag echt niet meer ! Ben dus al 4 maanden bezig met rekken naar de voedingstijden toe. Daarom begin in nu met bijvoeding. Ik weet dat je beter kan wachten tot 6 maanden, maar ik kijk nu naar mijn kind.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Linda, wij hebben ook een hongerlapje, maar hebben groente/fruit tot 5,5 mnd weten uit te stellen..
    Heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd?
    Of johannesbroodpitmeel in de flessen
    Of rijstebloem?
    We zaten eerst met 180/6 op krap 3 uur tussen de flessen (dus veel overdag, 's nachts alleen maar een late fles). Met die JBPM/rijstebloem is het bijna 4 uur...

Het CB adviseerde ons ook fruithapjes met 3,5 maand. Maar hebben dus op eigen initiatief gekozen om dat niet te doen, omdat er nog "babyvriendelijke" oplossingen waren..
    Dus niet om jou aan te vallen, maar het CB is niet altijd heilig..

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het initiatief kwam van mij af hoor niet van het Cb. Wij hebben geen allergieen in de familie.
    Voeding voor hongerige baby`s krijgt ze al sinds ze 2 weken oud is. En ze krijgt er 4 schepjes Nutriton in(johannesbroodpitmeel). 4 uur ertussen lukt nu wel. Ze krijgt 200ml water en 6 schepjes voeding+4 nutriton. Alleen wil ze de nachten nog niet doorslapen en dan komt wil ze echt een fles. Sinds een aantal dagen krijgt ze een aantal hapjes fruit. En komt ze wel nog in de nacht maar red ze het wel met 5 voedingen.

Ze heeft helemaal geen last van haar darmpjes gehad en zit echt te smullen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En als je de laatste fles rijstebloem probeert?

Wij zaten toen op 5*180/6. de eerste en de laatste met 3 eetlepels rijstebloem, de anderen met 6 schepjes JBPM.
    (schema ongeveer: 7.00-10.30-14.00-17.30-22.00)
    Maar soms gaat bijvoeden met 4 maanden ook prima. Alleen was ik daar zelf heel voorzichtig mee..

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou ze geen 6 voedingen mogen hebben?
    Juist bij reflux is het beter om de melk in meer kleinere flessen aan te bieden, dus 6 of 7 op een dag. De maag raakt dan minder overvol, waardoor er minder druk op het maagklepje komt te staan en er minder gespuugd wordt. Rekken naar voedingstijden toe is juist niet zo goed!

Hongerlapjesgedrag bij reflux is meestal geen echte honger, maar pijnbestrijding. reflux doet namelijk pijn, en zolang ze drinken voelen ze geen pijn.

Heb je al medicatie voor de reflux?

Vaak krijgen kinderen minder last van de reflux als ze overgaan op
    hypoallergene of verder gehydroliseerde voeding. Want vaak is er een relatie tussen het spugen en een overgevoeligheid voor voedsel. Om die reden is het ook beter om niet vroeg te gaan bijvoeden met reflux.
    Liever veel kleine flessen, ingedikt met Nutriton (geen Nutrix).

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nee ik heb geen medicatie. Julia heeft geen pijn meer na het eten omdat de voeding goed in haar maagje blijft met de jbpm. Kleine porties is geen optie want dan gilt ze alles bij elkaar. Hier is het dus echt honger.

Bij haar reflux deed drinken juist zeer. Toen huilde ze tijdens het drinken en nog 1 uur na de voeding krijste ze. (de eerste 6 weken)

Deel Deze Pagina