Goedemorgen, Onze kleine meid zit vanaf 5.5-6 weken oud met veel succes op de infacol en is nu inmiddels de 3 maanden gepasseerd. Gevoelsmatig denk ik dat ze nu wel zonder die infacol moet kunnen, al kan ze winden als een bouwvakker (maar is dat zijzelf of door de infacol...dat weet je dan weer niet). T enige wat ik me afvraag of het handig is (a. Kan ze het nu zelf of is de kans groot dat ze nog ondersteuninh nodig heeft b) is t raadzaam om even te wachten na die beruchte 4 maanden sprong? Wanneer is een goede periode om daarmee te stoppen en hoe hebben jullie dat gedaan (wel/niet afbouwend)? Volgens de bijsluiter mag je er direct mee stoppen, maar niet altijd is dat advies raadzaam. :x
Het enige wat infacol doet is lucht binden. En als je op de juiste wijze de fles klaarmaakt en geeft is infacol bijna altijd overbodig. Ik zou dus gewoon stoppen.
Ik zou ook gewoon in een keer stoppen. Als je merkt dat ze dan weer erg veel kramp krijgt kun je altijd weer beginnen toch.
Anders stop je om en om, dus hij de ene voeding wel en andere niet? Hier maakte infacol het 'erger' dus vrij snel gestopt
Bedankt voor jullie terugkoppeling! Hier werkte het gelukkig wel perfect, oh wat was t een gegil destijds vandaar onze huivering maar een keer moet ze toch zonder kunnen. En aangezien ze tegenwoordig moeiteloos alles laat vliegen (wat eerst nog tot herrie leidde) denk ik dat we wel zo ver zijn. Huisarts gaf destijds ook aan dat t slikken best ingewikkeld is zoveel spieren die moeten samenwerken om vloeistof naar beneden te krijgen en lucht boven te houden, t ene kindje is daar ook wat handiger in dan de ander. Je kan dan nog boeren tot je een ons weegt maar alle lucht krijg je er toch niet uit. Infacol had hij weinig mee, het ene kindje was er mee geholpen de ander niet. We maken dit flesje infacol af en dan gaan we eens kijken wat er gebeurd (met een flesje achter de hand voor reserve) eerst t huis weer griepvrij dan kunnen we t allemaal wat beter hebben mocht t wat minder goed gaan dan verwacht.