Mijn zoontje is bijna 6 maanden (tjee wat gaat de tijd ontzettend hard) Dit is zijn schema nu: -8.00 fles 210 + 7 (3forte en 4 standaard 0-6 maanden) Tussen 9 en half 10 is hij rijp voor zijn bedje en wordt wakker om half 12 en gaat dan in bad. -12.00 fles 210 + 7 en om 13.30 weer in bedje en slaapt tot -16.00 en dan krijgt hij ook weer een fles 210+7 nu hou ik hem na deze fles op tot 17.30 voor een beetje fruit of groente (half potje 4 maanden) en meteen daarna naar bed tot 19.30. Om -20.00 de laatste fles met rijstebloem half schepje. Ik wil nu over gaan op voeding vanaf 6 maanden maar dan moet ik een fles gaan laten vervallen of minder aan hoeveelheid gaan geven maar wanneer kan ik fruit en groente aan gaan bieden want hij slaapt nog zoveel? wie wil er even met me mee kijken en tips geven over het overstappen naar de andere voeding vanaf 6 maanden. Ik moet pas 10 dagen na zijn 6 maanden naar het cb en heb nog maar een heel klein beetje forte staan en vind het zonde om nog een bus te halen want die gaat dan zeker niet op. en kan ik gebruik gaan maken van pyjama papjes enz? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! Groetjes Luna
Ik heb gewoon een tijdstip gekozen waar ze eigenlijk een fles kreeg. Dat was bij mij om 11u. In jouw geval misschien fruit als lunchhapje? In het begin bood ik gewoon allebei ook nog aan: eerst paar hapjes fruit en daarna slokje melk. Ondertussen dus niet meer
Ik zou idd rond lunchtijd eerst fruit geven, hij geeft zelf wel aan hoeveel hij wil. (mijn zoontje wilde al snel best veel) Daarna een fles aanbieden, kijken hoeveel hij wil. Ook qua avondeten/groente kun je misschien al wel meer geven, bepaal jij nu de hoeveelheid of geeft hij aan dat hij na een half potje niet meer wil? Ik vind het ook lastig hoor. We hebben er nu een aardig ritme in,maar hij slaapt ook niet veel meer overdag momenteel. Op het consulatiebureau gaven ze bij mij aan dat hij vanaf 7 maanden (bijna) alles wel mag eten, dus gewoon uitproberen en kijken wat voor jou een handig schema is. Succes!
Misschien handig voor je, dit is ons schema ongeveer: 7.30 BV 9.30 fruit met halve liga er door 11.00 - 11.45 slapen 12.15 pap (van 100 ml water) en een fles van 120ml 15.00 water en koekje oid 16.00 - 17.00 slapen 17.15 groente en een fles van 100 ml Tussen 19.15 en 20.15 BV en dan op bed. Het verschilt wel eens wat, maar dit is nu grofweg het schema.
gewoon aanbieden in eerste instantie... niet teveel letten op hoeveelheden. In de meeste gevallen komt het uiteindelijk allemaal wel goed... op een gegeven moment maak je een flesje voor niets (soms lijken ze toch nog een slokje te willen), dat doe je een paar keer en dan weet je het!
aanvulling: Bij mijn cb (amsterdam) zeiden ze trouwens bij 6 maanden eigenlijk al dat ze gewoon alles mag proberen en hebben!
ons schema is 8 uur papfles 9:30 fruit 10:00 slapen 12:00 fles 180cc+6 schepjes nutrilon 13:00 slapen 16:00 flesje diksap 17:00 groente+aardappel+toetje 18:00 soms even slapen 20:00 fles 180+6 schepje+4 schepjes rijstebloem daarna slapen.