stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Lolaatje, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Hoi Ilja,

Ik heb een vraagje m.b.t. het stoppen met borstvoeding. We zijn inmiddels volledig op de flesvoeding overgegaan en ik ben al een tijdje aan het afbouwen qua borstvoeding. Nu kolf ik nog 3x per dag, gewoon de druk er even af zodra mijn borsten gespannen zijn.

Nu heb ik vandaag erg pijnlijke borsten. Ze zijn heel hard, maar als ik ga kolfen komt er bijna niks meer uit. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet. Moet ik nu wel blijven kolfen zodat ze toch weer zachter gaan voelen of is het beter om ze te masseren onder de warme douche? Ik wil zowieso graag van de borstvoeding af, maar wil het natuurlijk ook niet TE snel.

Kun je me tips geven wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt voor je reactie,

Henriet

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer het kolven terug te brengen naar 1 x daags. Het liefst voor het afbouwen ook niet elke dag.
    Voor nu onder de douche goed de harde schijven weg masseren. Van buiten naar binnen toe. Draag ook een goede stevige beha.
    Zonodig voor het kolven even een warme doek op je borsten leggen.
    Probeer dit eerst maar eens.

Ilja

3. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het op die manier proberen af te bouwen.

Groetjes,
    Henriet

Deel Deze Pagina