Bedankt Jewelizz!! Hier heb ik echt heel erg veel aan want we zitten op precies hetzelfde. Zojuist de vijfde fles laten vervallen en nu 4 keer 210/7. EN ik wilde ook beginnen met groenten
Oh en nog een vraagje; ik wilde beginnen met een fles met rijstebloem om te kijken hoe zijn darmen daarop reageren. Dat zou dan de eerste ochtendfles moeten worden. Kan ik dan beter die fles verlagen naar 180/6 met rijstebloem omdat dat sowieso zwaarder is? Of gewoon bij 210/7 laten? Het is wel een hongerig mannetje dus hij heeft die 210/7 op dit moment echt nodig.
Ik zou de fles in eerste instantie niet verlagen. Rijstebloem is meer voor de 'vulling'volgens mij en niet zozeer voor de voedingsstoffen, die haalt Tobe uit de melk. Als het teveel voor hem is, laat hij vanzelf wel wat staan!
na zn badje, flesje en dan tukken meestal rond een uur of 7..voor hem is 8 uur wel laat. Ik moet eerlijk zeggen, ligt ook aan zn laatste slaapje. haha ja die schema's vind ik zelf erg handig, kan ik nakijken of ik een patroon zie of dat ik iets moet veranderen haha! ik heb gisteren zn middagfles veranderd in een bordje rijstebloempap, hij vond het heerlijk (vanillesmaak) maar het slapen daarna was een drama, vraag mij af of hij nu zo reageert op rijstebloem. hij krijgt ook nutriton door al zn flessen heen en daar heeft hij geen last van. We zijn ook 1 x gewisself van soort flesvoeding en toen ging het slapen ook echt slecht. Heeft iemand ervaring met friso nachtvoeding?
jewelizz: Bedankt meid! Hier zijn de uren iets anders, want Nona krijgt haar eerste fles meestal pas om 8u. Maar ik kan er wel wat mee. Het gaat er dus gewoon om dat als ze genoeg groenten binnenkrijgen dat ze steeds minder gaan drinken uit die volgende fles tot ze ze niet meer nodig hebben? Hier zitten we wel nog steeds op 5 flessen. Want Nona heeft snachts dus nog een miniflesje nodig. Als dat wegvalt dan ga ik proberen de fles van 23u weg te laten want ze slaapt dan altijd echt vast..
Onze dochter van 5 maanden krijgt; 8.00 fles 200cc 11.00 kwart potje fruit 12.30 fles 200cc 17.00 fles 200cc 18.00 kwart potje groenten 21.00 fles 200cc
Iris kreeg bij 5 mnd: 5 x flesvoeding, waarvan 4 flessen 180 ml en 1 fles 150 ml. Bij 5 mnd en 2 wkn ging de laatste fles eraf. Sinds een week krijgt ze nu een groentehap (vers of potje) tussen 17.00 en 18.00 uur. Dit weekend beginnen we met fruit ('s morgens)
Mijn meisje krijgt sinds ze een maand of 4 is het volgende: 08.00: 210/7 12.00:210/7 16.00: 210/7 19:30-20:00 240/8 Nog geen bijvoeding of iets dergelijks. Daar wachten we nog even mee.
Hier is het: 08:00 180+6 09:00 fruithap 12:30 180+6 14:30 sap met koekje 17:30 potje 6+ (aardappels, groente, vlees o.i.d.) 20:00 danone 23:00 fles 180+6+3 rijstebloem
Hier is mijn schema, wil graag van 5 naar 4 flessen en dan moet die van 8 naar 7 want ze slaapt altijd rond 7 uur en moet ik haar wakker maken voor de fles. Vind ik erg jammer Eigenlijk moet de zes uur fles weg en die van 8 naar 7 dan is het echt toppie. Jammer dat er nog mensen s nachts uit moeten. We waren ook erg blij toen de nachten goed gingen. Leef met jullie mee. 7:00 210 + 7 schep 8:30 fruithapje 10:30 210 + 7 schep 14:30 210 + 7 schep 17:00 groentehap 18:00 150 + 5 schep 20:00 210 + 7 schep + 2 schep bambix Hoe geven jullie bambix van een lepel doen jullie dit als toetje of doen jullie dat om 8 uur (mijn tijd) zeg maar.
Hier zitten we nu op: 07.00: 210/7 (was met vijf maanden 180/6) 11.30: 180/6 16.00: 180/6 20.00: 210/7 (wat met vijf maanden 180/6) En over dat keurige schema: op crechedagen moeten we om 07.00 uur beginnen en op de creche proberen ze nu 4,5 uur ertussen te laten, dat lukt niet altijd. Als ze thuis is, beginnen we wel eens wat later, omdat ze dan zelf ook nog niet wakker is. En dan schuift alles een beetje op. Ze is vrij makkelijk, ze vindt het prima als ze de fles wat later krijgt. Bij voeden op verzoek zou er waarschijnlijk minstens vijf uur tussen komen, maar dat willen we niet, want dan zitten we weer op 23.00 uur en we waren nou juist zo blij dat we daarvan af waren. Voed jij wel op verzoek? Misschien moet je toch eens proberen om laat op de avond een fles te geven? Om 02.00 zo'n grote fles lijkt mij niet handig. Ik las dat je kindje er wel om vraagt, maar zou het kunnen dat hij/zij er niet meer om vraagt als hij/zij overdag meer krijgt? Het ziet er toch een beetje uit alsof hij/zij nog geen dag/nacht-ritme heeft. Ik kan me voorstellen dat 19.00 uur te vroeg is voor de laatste fles voor de nacht en dat het de moeite waard is om je kindje om ca. 23.00 uur wakker te maken voor een fles. En dan zou ik daar de rijstebloem indoen. En misschien is het te vroeg voor een groentehapje? Dat HOEFT niet bij 5 maanden! Hier zijn we er ook nog niet mee begonnen, omdat we het idee hebben dat ze er nog geen behoefte aan heeft. En ze zat vorige week weer zo te klooien met de flesjes, dan denk ik: drink nou eerst die flessen maar eens behoorlijk leeg! Dus....... mijn "advies" zou zijn: Probeer om de vier uur te voeden, gooi die groentehap er eerst even weer uit (vindtie ook niet lekker, schrijf je) en maak je kindje vlak voor de nacht wakker voor een laatste fles. Ik weet niet of het helpt, maar hier werkt het wel. En als ik je verhaal goed gelezen heb, heb ik toch het idee dat je kindje een beetje hulp nodig heeft bij het krijgen van een schema.
7.00u fles 180cc 11.00u fles 180cc 15.00u fles 180cc 18.00u groentenhapje 19.30u fles 200cc met 3 schepjes rijstebloem Als ze alle groenten voor haar leeftijd heeft geprobeerd wil ik beginnen met een fruithapje, deze wil ik rond 10u gaan geven.