Wat voor schema heeft jullie kleintje bij 5 maanden? Wij zijn al bezig met fruit en groente hapjes, maar ik wil nu naar een vast schema gaan omdat hij steeds meer fruit en groente gaat eten.
Finn was vrij snel met alles. Kreeg met 4 maanden al fruit en groente dus met 5 maanden paste dat volwaardig in het schema.. Ongeveer zo: 8.30 fles 180ml + 6 en rijstebloem 10.30 fruit (meestal al 6 maandenpotje, soms 4) 13.00 fles 180+6 15.30 liga uit de hand + beetje water, sap, thee oid 18.00 groente + toetje 20.00 fles 180+6 en rijstebloem Hoop dat je er wat aan hebt...
Hij krijg nu nog 5 flessen van 180 + 6 scheppen verdeeld over de dag, 's avonds met rijstebloem. Hij is ook niet elke dag dezelfde tijd wakker. (wil nu wel gaan beginnen om een vast schema erin te gaan krijgen). En ik geef dan als het uitkomt wat groente of fruit. Hij eet nu (als ik een potje geef) een half potje van 4 maanden. Maar soms heb ik het idee dat het teveel is op een dag (als hij veel fruit of groente eet tenminste). Daarom was ik benieuwd wat jullie doen.
Hier Daan zijn schema: 7.00u wakker+ fles 180+6 rond 8.30 fruithapje 9.00u naar bed. 11.00u wakker maken + fles 180+6 13.00u naar bed 15.00u wakker maken +fles 180+6 rond 16.30 groentehapje 17.00u naar bed. 18.30 wakker maken en fles 180+6 19.15 naar bed voor de nacht.
Thijmen is nu 5,5 mnd oud. We hebben niet een heel vast schema aangezien hij meestal overdag maar een hazeslaapje doet maar soms ook wel langer slaapt. Op de volgende tijden krijgt hij meestal voeding: 8:00 fles 180 +6 12:00 fles 180 +6 16:00 fles 180 +6 18:30 half potje groente 4 mnd + wat rijstebloem pap 20:30 fles 210 + 7 Soms krijgt hij 's ochtends tussendoor nog een keertje een halve liga voor 4 mnd in zn handen om op te sabbelen. We zijn pas een week begonnen met groente en willen hem hier eerst even aan laten wennen en daarna gaan we beginnen met fruit. Tanja: ik zie dat jij met 5 maand je kindje al een toetje gaf? Wat gaf je toen dan?
Hoi, Wij gaven toen al gewoon danoontje, yochurt, kwark oid. Dit ook op aanraden van het cb, omdat Finn al heel snel met minder flessen deed en de bijvoeding dus eigenlijk al snel geen bijvoeding meer was...
Hier dronken ze toen gewoon op verzoek, vast voedsel kwam pas na 6 maanden. Waar je bij je schema wel rekening mee moet houden is dat voor 6 maanden vast voedsel geen melkvoeding vervangen mag!