welk schema met bambix in fles?

Discussion in 'Flesvoeding' started by anja84, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja84

anja84 Lid

Feb 4, 2009
    64
    0
    0
    ergens!!
    hoi allemaal,

ons zoontje is nu 10 weken. Hij krijgt op dit moment 5 x 150/5 in de fles per dag. Hier doen we een theelepel bambix rijstebloem in om het dikker te maken, anders spuugt hij zijn voeding terug. Nutriton hebben we ook al geprobeerd maar daar kreeg hij dunne poep van.
    Nu mijn vraag welk voedingsschema ik mag aanhouden en of de bambix in de fles al mag met 10 weken???:(
    Eerst voedde ik hem om de 4 uur met als schema:
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

maar als ik ddadelijk weer ga werken wil ik de eerste fles om half 8 geven en de laatste tussen 22.00 en 23.00 uur.
    moet ik dan een schema aanhouden of wachten tot hij zich meld?? en dan 5 voedingen of 4?? :(

groetjes anja

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Volgens mij mag Bambix rijstebloem pas met vier maanden. Althans, ik ben er net pas mee begonnen. Volgens mij kunnen die kleine (onvolgroeide maagjes) dat nog niet goed aan op jonge leeftijd. Staat ook op het pak, vanaf 4 maanden.

3. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    O, en wat betreft je schema. Dat blijft dan toch ongeveer hetzelfde? Of zie ik dat verkeerd? Ik zou hem nog vijf flessen blijven geven hoor. Ik ben pas sinds dit weekend over op 4 flessen, maar dat is echt omdat ze al een potje fruit en een potje groenten eet op een dag. En mijn dochter is al dik vijf maanden. 'Regel' is dat ze ongeveer 800-1000 cc voedng binnen moeten krijgen op een dag.

4. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Het mag idd pas vanaf 4 maanden, ik heb gebeld met de nutrilon lijn om te vragen of mijn dochter het eerder kon hebben omdat je dat ook wel hoort, maar ze gaven aan dat idd de darmpjes het nog niet aan kunnen.

Bij ons werkt de nutriton prima, marissa kreeg er juist harde poep van.

Maar waarom wil je je schema aanpassen? Van wat ik zie is het grootste verschil dat je de fles van 7 uur naar half 8 wil plaatsen. Kan je dat half uurtje niet rekken zonder bambix?? Of anders gewoon om 7 uur blijven voeden?

Share This Page