mijn dochter wordt bijna 4 maand en vroeg me af wat ik haar zoal mag geven kwa drinken en eten.. is het alleen nog de fles met fruithapje/danone ? heb haar al wel es fruithapje gegeven maar daar reageert ze prima op ! ze vindt het heeeeeeeeeeeeerlijk ! wat kreeg jullie kleine met 4 maand ? thnx ! XxX magdalena Edit moderator: verplaatst naar Voeding
Mijn zoontje is 4,5 maand en krijgt 4 flessen en een half potje tot een heel potje fruit op een dag. Kan weleens een dag tussenzitten dat hij geen fruit krijgt maar over het algemeen krijgt hij dus elke dag fruit. Verder heb ik ook nog niks anders geprobeerd qua drinken (sapjes ofzo) en groente wacht ik nog een aantal weken mee.
Lotte kreeg toen alleen nog maar melk. Het is beter om nog te wachten met potjes ed. Melk is het allerbelangrijkste.
jamie krijgt al sinds hij 3 maanden is groenten. hij reageerde er toen ook meteen prima op. geen krampjes en smullen dat hij deed! nu krijgt hij soms een beetje fruit. jamie is ook echt een zuipschuit. ik geef hem frutapura van nutrilon. speciaal voor baby's van 4 maanden. het consultatiebureau heeft tegen mij gezegd dat je zelf moest kijken hoe je baby erop reageerd. niet iedere baby is hetzelfde, sommige baby's zijn er nog niet aan toe en sommige baby's (net als Jamie) vinden het allemaal prima! als je zelf denkt dat je baby er klaar voor is gewoon met kleine beetjes gaan proberen!
Mijn zoontje is met bijna 5 maanden groenten gaan eten: wortel, courgette dat soort dingen. Ik geef geen danoontje e.d. omdat er suikers in zitten die hij helemaal niet nodig heeft. Groente en fruit vindt hij net zo lekker en zijn - naar mijn idee - beter voor hem. Je vraagt wat een kindje nodig heeft: in principe alleen melk maar koop anders een babykookboek (Opperdepop van de AH bijvoorbeeld) daarin staat precies op welke groenten kleintjes het beste reageren en welke voedingsmiddelen mogelijk allergiën opwekken.
zo'n boek kan je ook bij het cb krijgen (ik heb er een meegekregen) een waar in staat wanneer hij groenten zou mogen ed. en een andere receptenboek voor als je zelf groenten en fruit wil maken.
Hoi, ik wacht zelf tot onze zoon 6 maanden is met bijvoeden, maar ik denk dat dat ieders eigen keus is. Wat wel een leuke site is met babyrecepten is www.keukenkikker.nl daar heb ik veel receptjes voor mijn dochter afgehaald.Veel plezier!
Mijn zoontje is nu ruim 5 maanden en krijgt elke dag (sinds hij 5 maanden was) een klein groente hapje om te wennen aan de smaak. Verder krijgt hij volledig borstvoeding en weegt hij al bijna 9 kilo dus echt bijvoeden hoeft nog niet. Het CB gaf wel aan dat ik eventueel kon beginnen met groente om hem aan de smaak te laten wennen. Wij krijgen het advies van het CB om nog niet met fruit te beginnen maar eerst de groente hap, de kans bestaat namelijk dat je kindje geen groente wil eten als het aan de zoete smaak van fruit is gewend. Als drinken doe ik een beetje water of verdund vruchtensap in een tuitbeker, dit is meer voor het idee want meneer drinkt er niet veel van.
danoontje ben ik pas vanaf 6 maanden gaan geven. Vanaf 4 maanden: Fruit Groente Rijstebloem door de fles of soms rijstebloem door de melk tot je het kan lepelen en zo een beetje van een bordje geven. Dat laatste ging niet zo gemakkelijk hoor lepelen ging zowiezo niet zo gemakkelijk hier hihi.
ons meisje kreeg alleen maar melk met 5 maanden. eerste 3 maanden bv daarna fv. Met 6 maanden en een week eerste groenten hapjes, en niet eerder..
Als je danoontje gaat geven, moet je er even op letten dat je de variant zonder toegevoegde suikers pakt. Wij zijn er hier nog niet aan toe, maar omdat ik begrepen heb dat je kind wel toe is aan bijvoeden zodra het erg veel interesse krijgt in wat je zelf eet, ga ik dat moment bij Thirza gewoon afwachten, (en mocht ze die interesse niet tonen, dan bij 6 maanden, ). Ik ga zelf dan beginnen met groente en fruithapjes. Misschien idee om in de supermarkt te kijken welke groentes en fruitsoorten er in de vroege hapjes zitten?
Dat deed ik ook ja en ik had al vrij snel het opperdepop boek. Daarin werd ook courgette genoemd, is ook wel een prettige groentesoort voor baby's . Zacht (makkelijk pureren) en ook van smaak zacht. Verder de bijna standaard worteltjes en bloemkool + broccoli. In het begin deze soorten puur, om een allergie uit te sluiten, maar vrij snel gecombineerd met elkaar en later ook met een aardappeltje er door heen. Fruit: Appel, peer, mango en banaan vooral. Soms met liga er doorheen, soms met wat melk uit de fles (dan is het een bekende smaak, zeker in het begin handig, zo'n fruit papje)
Hoe weet je of je kind hier aan toe is? Kan me goed voorstellen dat onze dochter na drie maand die melk wel zat is. Moeders is in ieder geval klaar voor een potje, maar wacht eigenlijk af tot het volgende bezoek bij CB (18 februari) maar zie dat er al meer kinderen zijn die voor 4 maand al een potje krijgen.....