1 jaar en opeens moeilijk gaan doen met avondeten

Discussion in 'Voeding' started by littlemama, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    morgen wordt iris 1 maar sinds maandag doet ze opeens raar met evond eten .
    normaal at ze gewoon maar nu neemt ze 4 a 5 happen en dan wil ze opeens niet meer en klemt ze haar lippen stijf op elkaar .
    is dit weer zon fase/sprong of zo ?
    nu laat ik haar gewoon aan de tafel zitten tot wij klaar zijn met eten maar haar toetje gaat terug de koeltkast in .
    moet ik het anders aanpakken of zo doorgaan wie heeft er ervaring mee want volgens mij is ze gewoon aan het uit proberen want tijdens het wachten op ons graait ze wel steeds naar haar danoontje
    overdag eet ze wel gewoon oa

815 1 boterham met en jogert
    10.15 tussendoortje
    11.45 1,5 boterham met drinken
    1500 fruit en drinken
    1730 warm eten en toetje

wie o wie kan mij helpen

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    dit is echt een fase, het komt heel veel voor bij kindjes van Iris haar leeftijd. het is uittesten en rond een jaar groeien ze niet meer zo hard en eten ze een tijdje minder of maar een paar hapjes zoals in jou geval.
    je kunt proberen of ze het leuk vind om zelf te proberen om te eten. als dat zo is, kun je haar tussendoor hapjes voeren.
    wat mij wel altijd is verteld dat je juist wel het toetje moet geven en niet weglaten om te 'straffen'. dan heeft ze in elk geval wat binnen.
    je kunt ook haar toetje nog niet laten zien en als ze niet meer wil eten het dan geven. het gaat in elk geval weer over.

groetjes, Miranda

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hartelijk gefeliciteerd met Iris haar 1e verjaardag :D

4. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Dat gebeurt hier ook zo nu en dan. Wij laten F dan lekker zelf eten (lees smeren) Vaak na een paar minuten mogen wij hem dan weer eten geven. Het toetje geef ik wel altijd dan heeft dat in ieder geval wel gehad.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hoor is een fase,
    Probeer er geen drama van te maken en gewoon iedere avond stug opnieuw eten aanbieden, je zal zien ineens eet ze weer

6. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Bij ons is het al goed als Liam zelf een lepeltje in zijn handen heeft. Nu gaat hij daar steeds meer zelf mee proberen te eten, en wij laten hem ook wel een beetje kliederen hoor. Als hij geen eigen lepel heeft, draait ie zijn hoofd weg en krijgen we er geen hap in..... Met lepel gaat het er achter elkaar in.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    denk dat ze gewoon aan het ontdekken is dat zij kan bepalen of ze eet of niet
    zou er geen drama van maken komt vanzelf wel weer goed

Share This Page