Hoi, Kunnen jullie mij misschien een schema geven zodat mijn dochter genoeg voedingstoffen binnen krijgt. De dag begint om 6.30 met een fles 150/6 Dan slaapt ze van 8.30 tot 10.30 wat dan geven..................... Dan slaapt ze van 12.00 tot 14.30 wat dan geven...................... enz. Ik wil even hulp dus ik hoop dat jullie mij even kunnen helpen. Demi heeft geen intresse in brood, grover fruit en groenten, dus nu is alles nog gepueerd. Dank jullie wel Gr Desi
Hoi Desi, Geduld! Het komt goed. Brood is soms nog lastig. Je kunt een korstje geven om te oefenen. Veel kindjes eten nu nog gepureerd eten, maar dat komt vanzelf. Je kunt er wel af en toe met grover eten oefenen, dat is goed voor de mondmotoriek. Gewoon lekker zo doorgaan, want zo te zien groeit ze prima. Groetjes Linda
Ik heb het vanmorgen zo gedaan, omdat ze waarschijnlijk met het vorige eten teveel voor haar doen kreeg en daarom vaak wat weigerde. Dus nu heb ik de flessen op 150/5 7.00 heeft de 165 dus leeg. 11.30 half potje fruit en 100/3/4 pap op.( is dit niet teweinig) 15.00 a 15.30 165 fles 17.30 groenten 200gram pot 6mnd en toetje 19.00 a 19.30 laatste fles 165 Is dit OK en kan ze hier op groeien? want het is lastig, soms wilt ze niet wat ik haar aanbied en dan weet ik dus niet wat ik dan moet doen, daarom vroeg ik om wat tips, wat je dan kan geven, want helemaal niks vind ik ook niet prettig. Ze is niet veel in gewicht aangekomen, maar lengte weer wel.(omdat ik zo overstuur was mocht ik gisteren even tussendoor op het CB, dus dat was fijn) Maar doet je wel pijn op een of andere manier dat je dan ziet dat ze bijna niks is aangekomen, dat zal toch wel weer komen. Papa is ook zelf 178 en 60kg dus misschien heeft ze nu al zijn bouw. Ik vind het ook geen probleem dat ze nog niet grover eten wilt, maar probeer het wel steeds een keer. En eten van de lepel kan ze heel goed. Maar ze is ook soms erg koppig dat bied ik aan en dan draait ze weg, en als ik dan zelf aan mijn brood ga beginnen dan denkt ze toch maar van ok ik neem ook gewoon wat je me geeft.EN heeft toen netjes haar pap opgegeten en bijna een half potje fruit 6mnd. Ja ik probeer dan maar pap te geven ipv brood, daar zitten ook vezels in en zet ook wat aan toch. Nou ik hoor het wel, in iedergeval weer bedankt. Gr Desi
Hoi Belly, Het ziet er prima uit. Kindjes in deze leeftijd drinken gemiddeld nog 600 ml opvolgmelk, dus daar zit je goed mee. Groetjes Eveline
Ik doe het nu weer even anders want ik ben erachter dat Demi teveel voeding heeft aan die flessen van 180/6. Ik geef nu de eerste fles 150/5 om 6.30 10.00 a 10.30 flesje 120/4 12.00 a 12.30 100 fruit 14.30 a 15.00 flesje 120/4 17.00 a 18.00 groenten 100 en toetje 100 of 50 19.30 a 20.30 flesje 150/5 Brood en grover eten vind ze nog niks. En ik geef ook geen pap,want daar zit ze gewoon heel erg vol van. Maar zoals ik het hierboven beschrijf gaat het goed. En zo krijgt ze ook voldoende voedingstoffen binnen.De tijden zijn richtlijnen want soms heeft ze nog geen trek en dan wacht ik gewoon even, en ook dat werkt goed, ik ga niet meer in strijd, niet fijn voor haar en ook niet voor mij. En brood en grover eten dat zal best vanzelf wel komen. Dus dit is toch goed opgelost? Groetjes Desi
Hallo Desi, Het schema ziet er heel goed uit. Goed dat je er geen strijd van maakt want dat lost inderdaad niets op. Gewoon telkens blijven proberen. Je hebt het goed opgelost. Groetjes Sanne
Hoi, Nou het gaat nu steeds beter gelukkig en ik ben ook een stuk rustiger en je ziet toch dat het werkt. Vandaag drinkt ze weer wat minder melk, maar daar leg ik me bij neer. 7.00 165 melk liet ze 65 van staan 10.30 165 melk liet ze 100 staan 11.00 a 11.30 paar stukjes mango gegeven en dat ging goed(normaal gepureerd fruit) en ik had een paar blokjes brood met jam gemaakt en daar at ze ook van) zometeen als ze weer wakker wordt dan bied ik een fles aan 165 En dan krijgt ze rond 17.00 a 18.00 groenten en ga ik ook wat grover proberen. (anders nog even wat fijn en dan over een tijdje proberen) En dan rond 19.30 a 20.00 een fles 200 voor de nacht. Geef ik nog teveel flesvoeding of kan ik het even zo laten, want ik ben anders een beetje onzeker of ze dan wel genoeg voeding en vocht binnen krijgt. Ze heeft nu ook door hoe ze zelf uit de tuit kan drinken, en als ze op schoot zit dan drinkt ze mee uit een beker of glas(die ik dan vasthoud). Maar hoe kan het nou dat ze wel goed eet en niet zoveel aankomt? want ik was tussentijds geweest en was ze in een maand maar 300 gram aangekomen en 4cm gegroeid. gr Desi
Hoi Desi, Je kindje mag zeker wel 600 ml opvolgmelk drinken, dat kun je dus aanhouden. Over de groei van je kindje kunnen wij niets zeggen, dat kan je CB, zij volgen de groeicurve. Je kunt ze altijd vragen stellen over de groei. Groetjes eveline