Rijstebloempapje, waarom?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marley, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ons zoontje slaap heerlijk door 's nachts of ik nou wel of geen rijstepapje bij de laatste bv geef. Nu dacht ik dan geef ik het niet meer.
    Maar misschien zijn er wel andere redenen om papje te geven ipv met vol buikje de nacht in. Weten jullie dat?

2. Delta

Delta Niet meer actief

Vind het ook wel interessant en wil het wel weten.. Je hebt ook nog verschil in rijstebloem en rijstmeel.. Ben benieuwd !!

3. Delta

Delta Niet meer actief

Overigens geef ik het nog niet hoor ;) Maar wel benieuwd voor als ze het straks wel zou mogen..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon niet geven dan..
    Zoveel voegt het niet toe op deze leeftijd. Straks bij 6-7 maand kun je 's ochtends pap gaan geven, dan kunnen ze het lekker gebruiken om zich motorische te ontwikkelen..

Er zijn ook genoeg kinderen die er juist onrustiger van slapen, het is ook niet natuurlijk om extra veel te eten voor het slapen gaan. Sommige hebben daar met die leeftijd al last van..

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze oudste dronk erg weinig melk uit de fles. Dus toen zij vier maanden was, kreeg ze 's avonds pap met een lepel (met rijstebloem dus). Kreeg ze iig nog iets binnen. Doorslapen deed ze sowieso.

Onze jongste drinkt prima, eet ondertussen ook goed groente en fruit en slaapt ook door 's nachts. Dus zij krijgt geen pap (hoewel ik denk dat ze dat wel heel lekker zou vinden..:)).

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier 2 kindjes groot gekregen met bv en nog nooit pap gegeven hoor.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Rijstebloem heeft dan helemaal geen toegevoegde waarde (ook niet qua voedingsstoffen)... Dus als je kindje zo ook goed door slaapt dan zou ik het niet geven.
    Vanaf maanden kun je evt rustig beginnen met granenpap in de ochtend als je wil, maar ook dat hoeft niet persé!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik hebhet nut van rijstebloem nooit gezien. Waarom extra knoeien als je kind toch al slaapt?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

rijstebloem kun je geven om te oefenen voor vaste voeding, voor de smaak (vanille), om meer te verzadigd, om in te dikken. Zat redenen. Zoon wel gebruikt (grote eter) en dochter niet

10. Koon

Koon Niet meer actief

Wij gebruiken het niet en ik vind het ook niet nodig. Hij groeit en slaapt perfect dus ik zie het nut ook niet. Ben alleen maar bang dat hij er 's nachts last van krijgt.

11. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Mijn zoontje kreeg het om 7 uur omdat hij anders de hele avond onverzadigbaar was. Hielp echt wel.

Deel Deze Pagina