overstap borstvoeding-flesvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Josienepien, May 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josienepien

Josienepien Nieuw lid

May 18, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Mijn dochtertje is inmiddels ruim 10 weken en ze doet het eigenlijk hartstikke goed. We hebben een soort van ritme te pakken en tot voor kort was ze een hele blije en tevreden baby.
    Vanaf vorige week ben ik begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Heel zwart-wit gezien gaf ik op de volgende tijdstippen borstvoeding: 07.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur. Als eerste heb ik de borstvoeding van 19.00 uur vervangen door flesvoeding en na 5 dagen ook de voeding van 11.00 uur. In het begin leek het eigenlijk allemaal goed te gaan, maar na een dag of 4/5 werd ze steeds onrustiger. Ze is echt hangerig, huilerig en humeurig. Sterker nog, na de flesvoedingen lijkt ze echt gigantisch last van krampjes te hebben, terwijl ze die al heel lang niet meer heeft gehad. We hebben een Dr. Brown fles aangeschaft, aaien haar over haar buikje, maar ze is echt ontroostbaar.... Ik vind het extra vreemd, omdat ze echt al veel vaker het flesje heeft gehad. Als ik bijvoorbeeld even weg was. Ze heeft soms wel eens een hele dag alleen maar flesvoeding gehad en nergens last van!
    Als ik wat lees op internet, kan ik er niet uithalen of dit 'normaal' is. Overal staat dat de overgang van borst- na kunstvoeding zonder problemen verloopt. Ik voel me nu best schuldig en ik weet niet zo goed wat ik kan doen om haar te helpen...

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Dankjewel voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Share This Page