Mijn beer van een baby (bijna 7 weken en al tegen de 6 kilo) wil het liefst de hele dag drinken. We van alles geprobeerd, tijd rekken, speentje, laten huilen, water geven...nou ja het standaardverhaal eigenlijk. Hij wordt pas rustig als hij zijn fles op heeft. We zijn hem maar 180 cc gaan geven, welke tot de laatste druppel opgaat. Soms zit er dan 4 uur tussen, maar de laatste dagen wil hij na 3 uur alweer. Ik wil overstappen op flesvoeding voor hongerige baby, maar weet niet welke. Ik gebruik nu gewoon ah eigen merk, maar daar is geen hongerige babyvoeding voor. Welke gebruiken jullie? Ik zit te denken aan hero.
Ik heb even gekeken bij symptomen bij verborgen reflux, maar volgens mij heeft hij dat niet. Hij heeft wel eens de hik, maar niet vaak. Hij slaapt ook normaal. Dus niet steeds korte slaapjes.
Ik gebruik bij dochter van 4 maanden nu een combinatie van hero extra en AH biologische flesvoeding. Ik geef haar nu 150 per keer. 3 schepjes extra en 2 standaard. Dit is eindelijk de formule die voor haar werkt. En dat moet ik wel zeggen gebruik nu ook de brown fles met fase 1 speen en daar moet ze echt voor werken. Ze doet er nu 20 minuten over om de fles leeg te drinken. Nu is ze na 150 ml echt tevreden en dat had ze met 180 ml standaard nooit. Maar kreeg ze ook in een andere fles die veel te snel ging. Ze laat nu zelfs wel eens wat staan. Ben erg opgelucht. Want ze kwam ruim boven de 1 liter en ze weegt al meer dan 7 kg bij een lengte van 63 cm. Stevig zeg maar. Dus hier werkt hero extra erg goed.
Even nog een vraag, duurt de voeding lang genoeg? Minimaal 15, maar veel liever 20 minuten? Als dat zo is kan je gewoon kijken wel merk het verkoopt. Beste is om 1 schepje te vervangen en kijken of dat voldoende effect heeft. Erna kun je indien nodig weer een schepje vervangen.
Hij doet er vaak 15 min over, maar vanmiddag nadat ik het een tijd had gerekt deed hij er nog geen 10 min over. Maar toen was hij zo hongerig.
Dan zou ik eerst dat gaan verlengen. 15min is al aan de krappe kant, 10 echt te weinig. Wat voor fles gebruik je?
Mijn zoontje spuugde erg waardoor ik johannenbroodpitmeel ben gaan gebruiken, dat verdikt de voeding. Sindsdien kwam hij ong om de 4 ipv van 3 uur. Het gaf langer een vol/verzadigend gevoel. Ook een idee misschien Als je voeding neemt voor hongerige baby's neemt maakt het niet zoveel uit denk ik welk merk je neemt
Krijgt hij 6x180+6? Dat is teveel en niet goed voor hem. Ik zou denk ik echt gaan overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ik heb ook een beertje van nu ook ngeveer 6kilo (even zelf gewogen moet donderdag naar het cb) maar hij krijgt 5x 130+4 en 2x 100+3 en daar doet hij het goed op. (Al denk ik dat hij wat meer zou willen) Hij drinkt wel snel maar we vermoeden verborgen reflux maar dat zijn we nog aan het uitzoeken. Was hij ook al groot bij de geboorte of is hij heel hard gegroeid? Yoshua was namelijk groot bij zn geboorte en dat wordt nog wel eens vergeten en dan denken mensen dat hij te hard gaat. iig lijkt me overstappen een goede keuze, misschien even overleggen met het cb.
Inderdaad, eerst kijken wat je aan de tijd kan doen. Als de fles te snel gaat, is er niet genoeg tijd om aan de zuigbehoefte te voldoen. Dan wil je baby dus nog graag de fles, maar niet per se voeding..
Wij gaven hongerige baby voeding van Hero. Beviel goed. Hero is echter wel bezig met assortiment aanpassen. Volgens mij blijft de hongere baby voeding nummer 1 wel in het assortiment maar nummer 2 is eruit. Wij zijn noodgedwongen daarom overgestapt op standaard voeding.
Ik doe nu johannespitbroodmeel bij de voedingen. Hierdoor drinkt hij niet zo snel en drinkt hij ook niet alle flessen tot op de laatste druppel leeg. Hij was trouwens ook een flinke baby en was na 2 dagen alweer op geboortegewicht van bijna 4 kilo.