Mijn dochter is nu bijna 6 maanden. Haar 'schema' ziet er ongeveer als volgt uit (borstvoeding hoeveelheden bepaalt adhv weegschaal voor en na voeden): 8.00 uur borst (ca. 150 cc) 10.00 uur fruithapje (krijg er met geen mogelijkheid meer als een paar lepeltjes in, ze vindt fruit echt heel vies) 11.00 uur borst (ca. 130 cc) 14.00 uur borst (ca. 100 cc) 17.00 uur borst (ca. 100 cc) 18.00 uur groentehapje (ongeveer een half potje) 20.00 uur borst (ca. 100 cc) Meestal maak ik haar ook nog om ongeveer 23.00 uur wakker en dan drinkt ze nog een klein beetje uit de borst. Dit omdat ik bang ben dat ze te weinig vocht binnenkrijgt anders. Is dit niet veel te weinig vocht? Ze drinkt dus maar 600 a 700 cc per dag. Ze weigert flessen, dus thee of diksap oid krijg ik er niet in. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze ook fruit eet? En pap, want dat vindt ze ook niet lekker. Hoe zien jullie schema's er op deze leeftijd ongeveer uit? Oh ja en ik geef haar af en toe een startkoekje, ze vindt dit echt super lekker om op te sabbelen, alleen als er stukjes afbreken en in haar mond komen, begint ze enorm te kokhalzen en duwt ze het er met haar tongetje snel weer uit. Is dit normaal op deze leeftijd? En gaat dit vanzelf beter? Sorry veel vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Siem is bijna 7 maanden, maar krijgt sinds een week of twee het volgende: 7.00 uur: 220cc melk met 2 schepjes Bambix 10.30 uur: fruit (hele appel + hele banaan) 13.00 uur: 220 cc melk met 2 schepjes Bambix 16.30 uur: groentehapje (ca. 4 eetlepels totaal) + 100 cc melk 19.00 uur: 220 cc melk Siem krijgt flesvoeding, maar drinkt dus veel meer in 1 keer. Groente, maar vooral fruit, waren echt even wennen. Hoe lang probeer je het al? Siem weigert ook alle vocht buiten melk om, dus gooien we die flessen lekker vol Echt tips kan ik je dus niet geven, maar heel veel meer vocht krijgt Siem dus niet binnen (760 cc). En hij doet het er prima op hoor. Poept en plast goede luires vol, en dat is mijn leidraad. Blijf fruit geven, het komt echt een keertje goed. Scheutje water bij de groente is ook weer wat extra vocht. Ik kook overigens vers. Succes