Hoi, Volgende week ga ik waarschijnlijk beginnen met een groentehapje, dan is ons mannetje 5 maanden geweest. Op het moment krijgt hij 4 flessen per dag: 08.30 1e fles 210+7 12.30 2e fles 210+7 16.30 3e fles 190+6 20.30 4e fles 190+6 Het is de bedoeling dat we gaan beginnen met een groentehapje, dus het lijkt me dat je deze aan het eind van de middag geeft? Is het dan handiger om rond 16.30 zijn groentehapje te geven en dan gelijk een fles erachter? Of eerst zijn groentehapje en dan een uur later pas zijn fles? En hoe doe je dat dan op het kinderdagverblijf? Hij gaat voor 2 middagen per week en is dan pas rond 18.30 thuis. Volgens mij geven ze alleen fruithapjes en geen groente. Als we hem dan opgehaald hebben, brengen we hem vaak gelijk naar boven om te slapen. Groetjes Saskia
In het begin gad ik het rond 16.00 ook om zo te kunnen kijken of ze er geen kramp van kreeg. Nu krijgt ze om 17.30 haar warme hap.
Jelle kreeg zijn eerste hapjes om 1700. Hij had dan nog een fles om 15.00 gehad en kreeg er nog 1 om 19.00. Bij ons op het kdv geven ze gewoon het warm eten als ik dat wil, (en op het tijdstip dat ik wil) maar dan moet ik het wel zelf meegeven. Fruit krijgt Jelle van hun als hij stukken eet, potjes moet ik ook zelf meegeven.
Siem kreeg het om 13.00 uur en had daaromheen het flessenschema: 7-11-15-19 Nu krijgt hij om 16.30 uur groente en daarna een half flesje (100cc) Verder krijgt hij nog 3X 220cc en een keer fruit (10.30 uur) Mijn ervaring is dat een schema vooral bij jezelf moet passen. Ik had ook veel aan de tips van het KDV . Die gaven een goed gemiddelde van alle kindjes daar mee, en daar kon ik dan mijn eigen middenweg in vinden. Succes!