fles is slecht voor tandjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door , 10 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik had begrepen dat uit de fles drinken slecht zou zijn voor de tandjes..

dat je beter (tuit)beker kan gebruiken maar hoe zit dat met de rietjesbeker van Nuby bijv? tuitbeker lukt haar echt niet en om haar nou elk slokje te geven uit een gewone beker is ook niet zo handig als je ergens bent..

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ze zeggen dat het slecht is voor de spraakontwikkeling. Esmee krijgt nog steeds alles uit het flesje, vind ze lekker! Ik doe wat ik zelf wil.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is slecht voor de tandjes omdat de inhoud meteen achter de tandjes in de mond terecht komt en daar vaak blijft hangen. Dat heb je veel minder als een kind uit een gewone beker drinkt (tuit heeft hetzelfde nadeel als een speen), een rietje is trouwens ook goed.

Daarnaast is uit een gewone beker of met een rietje drinken inderdaad ook het beste voor de mondmotoriek.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Waarom adviseren ze op het cb dan dat je je kindje moet laten drinken uit een tuitbeker? dat de fles niet goed is weet ik wel , maar ze hebben tegen mij gezegd dat ik kon beginnen met oefenen met een tuitbeker en niet uit een gewone beker of met een rietje. Demi drinkt prima uit een tuitbeker.

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Het CB adviseerde mij gisteren dat ik geen tuitbeker moest kopen. Het advies is hier een gewone beker met 2 handvaten of een beker met een rietje.

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    maar als de inhoud nou water of thee is dan is dat toch geen probleem?

ik ben even trots hoor :oops: : Jo kan het sinds een paar dagen zelf! tuit gaat helemaal goed maar vandaag zo gelachen. hij kreeg een beker van papa te pakken (was leeg). pakte hem met twee handjes en bracht hem naar z'n mond, hoofd achterover en maar wachten tot er iets kwam :D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet elk CB adviseert dat en het is in elk geval niet conform de adviezen van de tandartsenorganisatie. Er wordt gedacht dat het 'makkelijker' is voor een baby als overstap, maar dat geldt niet voor elke baby.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel slim opgemerkt van je geke, heb je helemaal gelijk in! ;)

9. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    dankje bolbuikje! ;) een (lege) echte beker blijft hier favoriet, is veel leuker om uit te "drinken" dan een tuitbeker met thee :) lekker spelen dus dan komt dat leren drinken vanzelf wel...

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier adviseerden ze een gewone beker op het CB. En een tuitbeker heeft hij nooit gesnapt.
    Zijn melk drinkt hij uit de fles, thee uit een glas en water uit de fles, glas of rietjesbeker.

Deel Deze Pagina