Ik ben net pas begonnen met het skippen van de fles van 15.00 uur. Maar wat kan je o.a. voor in de plaats geven? Ook de hoeveelheden zou ik graag willen weten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld paar hapjes avocado, een korstje en flesje water van 100 ml gegeven. Soepstengel of liga vind ik nog te eng om te geven. Ze is nu 6,5 maand.
Is lastig om te zeggen. Hoe oud is je kindje? Anders wat banaan of ander fruit? Dan kan ook prima als tussendoortje.
Hier kreeg hij vanaf 6 maanden af en toe een rijstwafel, zo'n grote, dan had hij flink wat houvast, die kleintjes propte hij in 1x in z'n mond. Ook cracotte crackers of hier wel een soepstengel. soepstengel kan niet zoveel mee gebeuren hoor, dat is meer sabbelen. Liga heb ik amper gegeven, zit veel suiker in en zorgt voor een enorme kliederboel. Vanaf 6 maanden ben ik ook begonnen met af en toe fruit in stukjes geven. Hij kreeg dan 's morgens gepureerd en 's middags af en toe bv. een perzik/peer/pruim o.i.d. in stukjes met een vorkje.
Maisboogies stuk of 5 hij krijgt nu ook af en toe een luchtige cracker Dat gaat ook prima Een soepstengel vind ik ook eng
yoghurt of vla en zoals al genoemd fruit, soepstengel langaam aan, eerst kleine stukjes geven,wat over gaat op zelf sabbelen
Je kan juist beter een hele soepstengel geven. Kleine stukjes gaan ze in 1x in de mond stoppen, waardoor er een grotere kans is op verslikken. Hier altijd een hele cracker, rijstwafel of soepstengel gegeten. Eerst is het sabbelen en later gaan ze er vanzelf stukjes vanaf bijten.
Hier destijds alleen wat extra gepureerd fruit of groente. Nu (10 maanden) krijgt ze maisboogjes, crackers, soepstengels of wortelknabbels. Kan ze allemaal prima eten en kauwen en dat geeft mij een gerust gevoel. 6 maanden is jong, en verslikken en stikken is niet leuk om te zien
maar bij die kleintjes ligt de kokhalsreflex juist heel erg voor in de mond, waardoor het LIJKT alsof ze verslikken, juist door stukjes te geven leren ze om niet te stikken/verslikken maar om zelf de controle te hebben. Hoe meer hoe beter | Eurolac! dit is wel een interessant artikel hierover. EDIT: met stukjes bedoel ik dus hele stukken waar ze zelf van af moeten happen. dus geen ministukjes. Hier at zoon met 8mnd hele appels, de schil tufte hij uit. Heeft zich nooit verslikt, juist omdat hij het van jongs af aan gewend is.
maar craeckers, rijstwafel en maisboogies ook al vanaf 6,5?? ben nu ook aan het beginnen met tussendoortjes, de ochtend is duidelijk krijgt hij fruit. middag tot nu toe alleen yoghurt, fruit of soepstengel gegeven