blender of staafmixer?

Discussie in 'Voeding' gestart door sidmick, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    de feestdagen staan straks weer voor de deur en ik ben ook nog jarig. Kortom genoeg verlanglijstjes te maken. Nu wil ik iets hebben om straks voor mijn meissie d'r prakkies te kunnen maken. Nu twijfel ik om een blender of een staafmixer te vragen. Wat lijkt jullie handiger of vinden jullie wellicht uit ervaring handiger?

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    staafmixer.
    gewoon de staaf(mixer) erin en klaar, afspoelen en opruimen.

blender is zo groot.

staafmixer lijkt me ook goedkoper trouwens

3. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Hier gebruik ik de staafmixer.
    Werkt prima!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    staafmixer!

De blender is mega veel werk om schoon te maken en het moet aardig vloeibaar zijn, anders loopt een blender gewoon vast. Is alleen in het begin handig (en ik heb echt een goede blender!)

5. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    staafmixer werkt hiet prima.

meestal zit er ook zo'n bakkie bij met mesjes.
    die kan je dan ook nog gebruiken of te wel multie funcioneel.

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    blender

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

blender, vind het echt ideeal :D

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb de blender 2x gebruikt en daarna gelijk de deur uit gedaan, wat een ondingen zeg, nee geef mij maar een staafmixer.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Babycook!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb je vraag verplaatst naar voeding.

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    staafmixer ideaal! :)

12. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik gebruikte in het begin ook de staafmixer.
    Ideaal!

13. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Staafmixer! Blender is meer geschikt voor grote hoeveelheden.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb beide...ik vind ze allebei niet zo handig voor kleine hoeveelheden.Ik heb ook nog zo'n ding voor babyvoeding te maken (niet de babycook, maar een andere die alles in één doet), die is heel handig, vooral in het begin voor die kleine hapjes!

Nu gebruik ik altijd de blender, maar ik maak ook altijd dubbele porties die ik dan invries.Ik vind 'm wel makkelijk schoon te maken, beetje heet water erin, effe blenderen en hij is schoon!Afspoelen en klaar. :D (ik heb wel een blender met zo'n zware glazen beker)

Dus ik zeg: blender! ;)

Edit: ik heb effe gekeken, het is een bebedelice van babymoov!kun je mee: stomen, flesjes warmen en sterilliseren, babyvoeding opwarmen, en mixen!Ik gebruik die trouwens ook bijna elke dag, voor de fruithap! ;) (vries ik niet in, en is een beetje klein voor de blender)

Conclusie: ik heb elke dag best wel wat afwas! :)

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ga ook voor de staafmixer. Blender vond ik zo'n onding...

16. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb een staafmixer die je in allerlei standen kunt zetten (ook turbo). Daarbij zit een grote bak met mesjes (zie het als een blender). Hier kan heel veel in en is supergemakkelijk schoon te maken. Doordat je de staafmixer in standen (verschillende snelheden) kunt zetten kun je je eten heeeel fijn tot heeel grof maken. Ideaal! Absoluut geen miskoop geweest (is van Braun, 600 watt turbo, grijs met wit)

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Staafmixer.
    Ik heb voor mn verjaardag een dure keukenmachine gehad maar het fruit word er niet goed moes in.. er blijven kleine stukje inzitten en dat was er met de staafmixer zo uit..

Bovendien is een staafmixer goedkoper en makkelijk af te wassen. Dus nog geld voor NOG een kadootje hihi!

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Staafmixer. Ik heb die van braun en daar zit ook een bakje bij, kan je echt voor vanalles gebruiken. Ik geloof dat ie wel iets van 40 euro was, maar het is de investering 3/dubbel waard geweest.

Ik heb er ook een magnetron/stoompan bij (Marskramer, 6 euro). Samen met de staafmixer is dat echt ideaal. alle ingredienten voor de babyvoeding doe je gewoon tegelijk in de stoompan, 10 min in de magnetron, nog 15 min nagaren en dan heb je een grote pan met babyvoer, wat je vbijvoorbeeld in Avent Via bakjes zo invriest, een voorraad voor de hele week.

Bij elkaar hetzelfde principe als de babycook bijvoorbeeld, alleen hier kan je beide echt voor alles gebruiken.ideaal.

19. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Mijn blender loopt ook elke keer vast.
    Ik wil ook voor kerst een staafmixer vragen.

20. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier ook een staafmixer. Ik maak voor een paar keer tegelijk, want met kleine hoeveelheden is het niet zo handig.

Deel Deze Pagina