Reserve-kilo's en moeheid

Discussion in 'Borstvoeding' started by Eruanna, Jun 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,084
    1,075
    113
    Ik heb inmiddels twee keer bv gegeven, en beide keren liep ik behoorlijk op m'n tenen om het lichamelijk te kunnen bolwerken. Heel moe, veel ziek, etc. Toch ben ik vast van plan om het ook bij onze derde weer te proberen.
    Nu vroeg ik me af, je hoort altijd dat je in de zwangerschap wat extra vet opslaat onder andere om later wat reserve te hebben voor de borstvoeding. Ik kwam bij beide zwangerschappen wel ongeveer 18 kilo aan, maar daar was na de kraamweek vrijwel niets meer van over. Zware baby, veel vruchtwater, en verder weet ik het niet, maar geen vet in ieder geval ;)
    Nu groei ik iets harder geloof ik (en daar doe ik ook wel een beetje m'n best voor...), zou dat na de bevalling nog schelen in moeheid? Denken jullie dat het fijn is om een paar reserve-kilo's te hebben? Of maakt dat eigenlijk niks uit?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk niet dat het veel uit maakt. Wat wel belangrijk is om goed te eten met voldoende vetten en eiwitten (bijvoorbeeld extra noten) zodat je wel voldoende energie binnen krijgt.en voldoende rusten tussendoor waar mogelijk.

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Volgens mij maakt het ook niet veel uit..
    Mijn ervaring is ook dat bv mij leegzuigt. Ik val ontzettend veel af ondanks dat ik eet als een bootwerker, ik heb constant een slechte weerstand (wat ik zie aan de constante aftjes in mijn mond) en ik ben moe! Ik eet gezond en altijd vers, ik slaap veel en gebruik een goede multi vit. Om die reden ben ik de bv af gaan bouwen met 9 maanden naar 3 voedingen, daarna (en nu met 1,5 jaar nog steeds) 1 a 2 voedingen per dag, en ik moet zeggen dat dat heel veel scheeld! Ik kom weer aan en ik heb geen aften meer.
    Ik vraag mij ook af hoe ik dit ooit zou moeten doen bij een eventuele 2e... Dus ik lees even mee ;)

4. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Ik weet niet of het aan de Bv ligt of dat het leven met een pasgeborene gewoon zwaar is. Minder slaap, meer drukte ed.
    Ik weet niet wat voor producten je al eet, maar ik zou qua voeding nu al overstappen op volle producten, volle melk, volle yoghurt/ kwark, roomboter, avocado is ook lekker vet en ook gezond. En om de 2-3 uur eten.
    Wel goed dat je er weer voor gaat.
    Het schijnt dat de supplementen van solgar beter in je lichaam wordt opgenomen dan de supplementen die je bijv bij de drogist koopt. Misschien is dit een idee om eens te proberen.

5. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,084
    1,075
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Volle producten eten etc doe ik altijd al ;) En vaak eten ook, om de misselijkheid zoveel mogelijk onder controle te houden. Ook zonder bv vliegen de kilo's er niet direct aan bij mij. Qua eten tijdens de bv-periode valt er denk ik niet zoveel winst meer te behalen vergeleken met wat ik de vorige keren ook al deed. Tjah, maar even zien hoe het gaat lopen dan. Een verschil met onze tweede is dat dit kindje eind oktober geboren zal worden (volgens "planning"), dat is precies omgekeerd qua seizoen want de tweede kwam half april. De piek van 5-6 maanden zegmaar vind ik het meest pittig, die valt straks wat meer in het voorjaar, misschien helpt dat nog iets qua weerstand enzo.

Share This Page