Ik ben nog niet bevallen maar ben aan het orienteren over welk merk flesvoeding ik zal gaan kopen om te proberen als de kleine geboren is aangezien ik graag flesvoeding wil gaan geven. Ben van plan om voor het begin 1 pak te halen omdat ik natuurlijk van te voren niet weten of ze deze goed kan verdragen. Welk merk gebruiken/gaan jullie gebruiken en wat is jullie ervaringen hiermee?
Ik gebruik Hero,bij oudste zoontje ook gebruikt en bevalt prima Ook geen gezanik dat het vaak niet in de winkel is omdat alle chinezen jet opkopen zoals met nutrilon. Maar kwa voedingseisen maakt het niet uit wat je neemt, ze zijn nagenoeg allemaal hetzelfde en moeten aan strenge eisen voldoen
Op babyvoedingchecker kun je ze allemaal vergelijken. Wij hebben uiteindelijk gewoon voor huismerk Jumbo gekozen.
Wij hebben de eerste 6 maanden Hero gebruikt, hierna overgestapt op AH eigen merk. Denk dat ik de volgende keer gelijk met AH eigen merk zou beginnen. Het maakt niet zoveel uit welk merk je neemt, alle voeding moet namelijk aan dezelfde (strenge) eisen voldoen. In principe kan je gewoon met standaard voeding beginnen, tenzij er bij jullie veel allergieën voorkomen in de familie, dan kan je beter beginnen met H.A. (Hypo Allergeen). Dit moet je dan wel vanaf het 1e flesje gebruiken, als ze eenmaal standaard voeding hebben gehad, maakt H.A. geen verschil meer.
Flesvoeding moet allemaal aan strenge standaarden voldoen. Dus maakt geen jota uit welk merk je gebruikt. Zou gaan voor ruim beschikbaar en zo zuinig mogelijk voor je portemonnee.
Handige site! Ik zou wel een beetje opletten met hoeveelheid suikers (zitten wel verschillen in), maar dat is een persoonlijke keuze. In principe maakt het, zoals al eerder gezegd, niet uit wat je kiest Ik gebruik Kruidvat Standaard (eerste weken bijvoeding Nutrilon gegeven) en dat bevalt prima.
Ik gaf in het begin bv maar dat ging niet zo goed en toen kwam mijn verloskundige met een proefverpakking van Hero, de hypoallergeen variant (komt het dichts bij bv) Om die reden bij Hero gebleven. En bevalt prima, is altijd in de winkel te krijgen. Ik zou niet weten wat het verschil is met een ander merk. Waarom je voor Nutrilon zoveel meer moet betalen dan een ander merk of een huismerk.
Ik zag bij flesvoeding door de bomen het bos niet meer, dus ben toen gestart met nutrilon HA (daarna nog 2x overgestapt helaas). Ik zou bij een volgend kindje niet meer perse met nutrilon beginnen. Kruidvat of etos of ah zijn prima. Ik denk dan AH maar dan puur omdat die bij mij om de hoek zit
Wij gaven eerst BonBebe, toen Nestle Groeie Start (bestaat niet meer) en nu Hero. Ik moet zeggen dat alleen Hero me een beetje tegenvalt, sinds de overstap zit ze ineens zo verstopt en moeite met poepen
Wij gebruikten eerst Hero, omdat ze die in het ziekenhuis ook gebruikten. Daarna stapten we over naar AH eigen merk, na vergelijken op babyvoedingchecker. Helaas was deze bijna altijd uitverkocht (heel stom, vak was altijd leeg en ik mocht niet bestellen) dus zijn we nu overgestapt naar Jumbo.
Bij zl 1 gaven we Nutrilon, voornamelijk omdat ze dit op het kdv gaven en bij de prijs in zat . Dit ging prima. Bij zl 2 zijn we begonnen met kruidvat standaard omdat dit in prijs gewoon enorm scheelt en dat het allemaal ongeveer hetzelfde is. Zolang je kind geen 'bijzonderheden' heeft zou ik inderdaad starten met een portemonnee vriendelijke optie. Mocht hij/ zij er op reageren kun je altijd nog veranderen.
Dank jullie wel voor jullie reactie, ik ga er even goed over nadenken met welke ik wil beginnen( kan altijd nog overstappen als het de kleine niet bevalt)
hier krijgt dl kv eigen merk. kraamzorg en cb zeggen beide dat het gewoon goede voeding is. kv is er altijd en scheelt de helft met nutrilon. het zit alleen in een wat minder mooie/handige doos want verder is het bijna hetzelfde. heb hier ook al verschillende keren gelezen dat als je de telefoonnummers belt die op de verpakkingen staan je dezelfde mensen aan de lijn krijgt dus het komt gewoon uit dezelfde fabriek
Bij de eerste gaven wij bon Bebe, erg tevreden over, Bij de tweede ook mee begonnen maar die kreeg KMA dus met 6 weken aan de pepti Onze derde hebben we kruidvat eigen merk gekocht deze vonden we helemaal niets, klonterde heel veel, maar ook zij bleek KMA te hebben dus ook bij haar over op KMA Onze vierde moest na zijn geboorte een aantal weken in Nijmegen blijven en geopereerd worden, in het ziekenhuis gebruikte ze Hero dus hier zijn wij mee verder gegaan en het bevalt opzich wel goed.
Na de borstvoeding overgestapt op Kabrita. Is fles voeding van geitenmelk. Dit omdat zus overgevoelig is voor koemelk en ook geitenmelk drinkt.
Gewoon een eigen merk geven van bv de etos. Is net zo goed als die duurdere merken maar scheelt veel qua kosten.
1st nestle nan daarna nutrilon en nu kruidvat. Volgens cb (Belgie) zijn nutrilon en nestle nan de beste. Ze raad eigen merk af, omdat er volgens haar de voedingstoffen weinig inzitten dan duurdere. Maar ik luister toch niet.
CB zegt dat omdat hun bijscholingen over voeding betaald worden door de grote kunstvoedingsfabrikanten ( juist.... Nutricia en Nestlé dus!). In Nederland en België moet flesvoeding aan wettelijk vastgestelde eisen voldoen, anders mag het niet verkocht worden. Het maakt dus qua voedingsstoffen echt niet uit welke je kiest.