Mijn schema ziet er nu als volgt uit: 07.00 uur 150/5 fles (Friso Extra 2) 10.00 uur ongeveer 100 ml Melkpap Bambix 12.00 uur 150/5 fles 12.30 uur-13.30 slapen 14.00 uur fruithapje (eet maar 4/5 hapjes) 15.00 uur 150/5 fles 15.30 uur - 16.30 uur slapen 18.00 uur groentehapjes (ook maar 5/6 hapjes) 19.00 uur 180/6 fles + schep rijstebloem Ik gebruik in elke fles nog een flinke schep Nutriton, maar sinds 2 weken spuugt hij weer best veel. Niet meteen na de fles, maar later, dus het ruikt erorm zuur en hij heeft er ook last van. Ik ben nu al twee maanden bezig met groenten en fruithapjes en het wil maar niet beter worden. Alleen de melkpap gaat er goed in. Ander drinken dan zijn opvolgmelk wil hij ook niet, maar hij zal toch binnenkort wat meer moeten gaan eten en minder flesvoeding krijgen, maar ik ben bang dat hij niet genoeg vocht binnenkrijgt of misschien de Friso 2 Extra te zwaar is. Maar om nou weer naar andere melk over te stappen!!! Kun je me advies geven?
Hoi Babs, Je zoontje drinkt nu nagenoeg 800ml opvolgmelk op een dag (inclusief pap), dat is prima. Hij mag voor zijn leeftijd 700-800ml melk drinken. Die hoeveelheid is tot een maand of 8 prima. Daarna mag er een fles af. Als je nog Friso Extra 2 geeft, dan kan je misschien beter overstappen op Friso Standaard 2. De basis is gelijk, dus hier zal hij weinig van merken. Het is de bedoeling dat hij meer trek krijgt in ander eten, zodat je dat wat uit kunt gaan bouwen. Dat is misschien de eerste stap. Aan ander drinken moeten veel kindjes wennen. Je kunt dit het beste gewoon eens aanbieden. Over een maandje kun je dan 1 fles vervangen door ander drinken, bijvoorbeeld water, diksap, Friso Fruitdrink, Friso Fruitsmoothie of lauwwarme rooibosthee zonder suiker. Hiermee kan je prima afwisselen. Als je het maar vaker aanbiedt, zal hij het vanzelf gaan drinken. Verder ziet je schema er prima uit! Je zou, als je t.z.t. met de melk gaat minderen, 's middags ook eens een broodkorstje of een paar stukjes brood kunnen geven. Groetjes Linda