Vanaf welke leeftijd kunnen ze hardere stukken groente en fruit eten? Of kan dat pas als er meerdere tanden zijn? Onze jongste eet nu goed banaan perzik peer enz. Vanaf wanneer kan die bijvoorbeeld komkommer eten of tomaat? Of meloen? Ik zal wel stukjes moeten maken en hem het moeten geven want als ik hem iets in zn hand geef beland het overal behalve in zn mond..
Hoi, ik heb geen passend antwoord voor je maar lees even mee... mijn bijna 11 maanden is gek op fruit maar krijgt het altijd gepureerd, ze heeft nog geen tanden dus ik vraag mij ook af of ik haar al stukjes kan geven en welk fruit dan het beste is. Ben benieuwd
Meloen en komkommer is toch erg zacht? Het is voornamelijk water. Ik gaf dit aan mijn dochter vanaf tien maand ongeveer.
Shakes ik vind komkommer niet heel zacht, dat binnenste wel. Kan het wel proberen maar ben bang dat ie stikt misschien nog even wachten.. Avastar ik zou heel zacht fruit in kleine blokjes snijden en dan in haar of zijn mond doen dat kunnen ze opzich wel kauwen. Min jongste is nu 8 maand en eet banaan peer perzik kiwi nectarine enz. Eigenlijk alles wat ik met een vork kan pletten eet hij zonder schil. Alleen de hardere dingen geef ik dus nog niet en ben wel benieuwd wanneer dat kan
Best net geen kleine stukjes geven, maar grotere reepjes waar ze zelf af kunnen happen. Tanden zijn daardoor niet nodig: die kaken kunnen flink pijn doen als je vinger ertussen zit
Mijn dochter eet al vanaf 6 maanden alles in stukken (grote stukken zodat ze zelf moeten happen en ze niet achter in de keel schieten), komkommer en meloen, peer, mango etc. gaat allemaal prima. Appel raspen we, want dat vind ik wel erg hard. Dochter is nu net 1 jaar, maar haar eerste tandjes zijn nu ook pas net door (ze heeft nu 1 echte tand en 2 puntjes door), dus tandjes zijn niet direct nodig. Zowiezo kauwen ze met kiezen en daarvoor met de kaken dus. Op de grond belanden hoort er wel bij als je eten zo aanbiedt en ok, dat vind ik soms ook wel frustrerend , maar ondertussen belandt er ook wel veel in haar buikje.
Hier met rapley eerst geoefend met wat zachtere groenten en fruit, maar vrij snel ook hardere soorten (toen er niet zo vaak meer verslikt werd en echt gemaald met de kaken, plus doorgeslikt werd zeg maar). Appel maakte ik graag plakken van, maar ze konden met 6,5-7 maanden gewoon appel afhappen, evenals komkommer, paprika reepjes e.d.
Onze dochter kreeg pas met 15 mnd tanden nou toen at ze alles al. Ze krijgen het gewoon fijn zonder tanden. Echt bijzonder!
Zou zeker stukjes geven. Dat is ook goed voor de mondmotoriek. Je kunt alles geven wat ze lekker vindt.
Appel heb ik de eerste maand heel even gestoomd zodat het iets zachter werd, maar daarna gewoon aangeboden. Inmiddels is ze bijna 13 mnd en eet al langere tijd 'gewoon' een appel. Ik snij of schil deze niet.
Hier ook bijvoeding volgens rapley. ze eet eigenlijk alles alleen grotere stukjes spuugt ze nog uit. Komt vanzelf goed.