Wat nu met de overschakeling naar opvolgmelk (Nan 2)?

Discussion in 'Voeding' started by Dolce82, Apr 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Mijn zoontje is begin deze week even in het ziekenhuis opgenomen geweest met diarree en algemene klachten.
    Hij is sinds woensdag thuis en heeft tot gisteren nog lichte diarree gehad. Sinds vandaag is de diarree over (hij heeft zelfs nog helemaal geen stoelgang gemaakt vandaag) en drinkt hij terug goed.
    Morgen ga ik dan ook terug beginnen met de groentepap en als dat goed gaat ook de fruitpap. Maar nu wil het toeval dat mijn zoontje nu ook net 6 maanden is en in principe over mag naar opvolgmelk, Nan 2 in zijn geval.
    Ik weet nu niet of dit nu al een goed idee is of of ik beter even op de 1 blijf tot zijn papjes terug goed gaan? En mag dat dan? Ik bedoel, hebben ze vanaf 6 maand niet juist nood aan bepaalde dingen die in de opvolgmelk zitten?

Hopelijk weet iemand hier raad want ik ben het in alle heisa ook domweg vergeten te vragen aan de arts toen we naar huis mochten...

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Het is niet erg om langer 1 te geven. velen doen dit als een kleintje nog meer flesjes drinkt dan dr max van 2 is. wat ik hier merkte is dat ze van 2 sneller vol zat dam van 1 dus minder ging drinken. In ons geval was fat niet erg wat groente, fruit en water ging prima en ze dronk nog voldoende van 2 (uit mijn hoofd 3x 180).
    in jouw geval zou ik nog even 1 geven meer omdat het anders wel heel veel wennen word in een keer

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dankjewel voor je reactie. Mijn gevoel ging ook al daarnaartoe. Hij heeft nu een week enkel flesjes gehad en het lijkt me dan zinvoller om eerst de papjes terug op te starten en dan weer te zien. Ik wist dus enkel niet of dat mocht, de 1 langer geven 😊.

Normaal ziet mijn zoontje zijn schema er als volgt uit:
    7u: fles 210+7
    11u: groentepap
    15u: fruitpap
    18u: fles 210+7
    20u: fles 180+6 (vaak maar de helft op)

Dus als we daar terug zitten kan ik in principe naar de 2 overgaan...

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    precies! met overgang naar 2 zat onze dochter op 3 flesjes, en na een maand of 2 op nog 2 flesjes. gewoon kijken waar hij behoefte aan heeft!

Share This Page