Even een vraag over de prenatal flessenwarmer. Nu zwanger van ons 1e kindje en wil borstvoeding gaan geven. Wil het af en toe ook gaan kolven. Heb de handleiding van de flessenwarmer goed gelezen maar kom er niet uit hoe ik het flesje precies moet verwarmen, aangezien er ook oa zo'n voedingsbakje bij inzit. Het lijkt mij dat het voedingsbakje is om losse voeding (groente enzo) te verwarmen, en als je echt melk wil verwarmen dat je het flesje gewoon los in de flessenwarmer zet. Maar ik twijfel of het flesje niet ook in dat voedingsbakje moet. Want ik las een keer dat je borstvoeding niet te heet moet verwarmen, en weet niet of dit gebeurt als je de fles los in de warmer zet? Misschien een hele domme vraag maar ik twijfel en wil het straks wel goed doen...
Hoi hoi, Eh....ik had hem ook aangeschaft maar nooit gebruikt. Duurt ontzettend lang. Ik voed op verzoek dus dat is dan niet handig. Ik gebruikte dus gewoon...ahum...de magnetron. Het voedingscentrum heeft een nieuw advies uitgebracht: voedingsstoffen gaan niet verloren in de magnetron. Wel mag je de voeding maar 1x verwarmen en moet je goed roeren of schudden om hete plekken te voorkomen. Een andere optie is au bain marie, is altijd nog sneller dan de flessenwarmer haha. Misschien heb je er niks aan - was immers niet je vraag - maar dit is dus mijn ervaring. Ik las laatst ook een artikel op internet over babyspullen die je aanschaft maar niet gebruikt, en daar stond de flessenwarmer dus ook bij. In ieder geval veel succes en geniet van je 1e kindje! Groetjes
ik heb de flessenwarmer van avent. die van prenatal zelf heb ik niet gekozen omdat de verkoopster zei dat die 20 minuten nodig had om de fles te verwarmen. die van avent werkt ook au bain marie al gaat ie niet koken. naar mijn idee werkt die van prenatal hetzelfde. ik zet de fles nu vast in de warmer als ik verwacht dat dl elk moment wakker kan worden voor een flesje. ik heb nu ontdekt dat als ik de knop niet verder dan een bepaald punt draai de fles precies goed is omdat het water niet heter word dan ... graden. het is dan op een goede temp en als dl dan wakker is hoef ik alleen de poeder er nog door te roeren. ik zet de fles maar heel zelden in de magnetron.