ik mn zoontje van bijna 1 jaar nog een avondfles geef EN s morgens vroeg om 5:30 uur? Ik heb hier een tijd terug ook al een topic over geopend, maar zit nog steeds met het probleem. Al vanaf dat hij 9 maanden is gaven we geen avondfles meer en hij sliep altijd door tot 7-8 uur. Een maand geleden begon het gespook, steeds vroeger wakker worden, maar hij was verkouden, vervolgens kwam er een tandje door en toen een tijdje niks, maar wel vroeg wakker worden. Nu vorige week weer een tandje, maar deze periode van vroeg wakker worden duurt nu al ruim 4 weken! We hebben de avondfles weer ingevoerd omdat ik dacht dat t ook wel honger kon zijn. Prompt sliep hij 2 dagen door tot 8 uur! Ik heb de oplossing dacht ik! Maar nu weer 2 dagen half 6 ondanks de avondfles. Doe ik er goed aan om die te geven? Blijkbaar helpt het dus niet standaard tegen doorslapen en denk dan ook niet dat het dan honger is? Hij gaat tussen 19-20 uur naar bed, later naar bed helpt niet. Als hij wakker wordt smorgens is hij soms nog te sussen met een speen, maar na 5 uur niet meer. Dan is hij te wakker ofzo en eigenlijk alleen stil na een fles. Dentinox helpt ook niks, dus denk ook niet dat t tandjes zijn. Op de dag heeft hij daar ook geen last meer van trouwens. Na de fles gaat hij direct verder slapen tot 8 uur. Hij is dus ook nog niet "uitgeslapen" om 5:30!! Doe ik er goed om om die fles zo vroeg te geven? Om 8 uur krijgt hij uiteraard niet weer een papfles hoor! Ik ben zo bang dat t gewenning wordt! Dat hij straks om 4 uur of 3 uur eens wakker wordt en gaat gillen uit gewenning zodat hij een fles krijgt?! Maar op een andere manier stil krijgen lukt ook niet. Laten jengelen werkt enigszins in die zin dat hij dan even ( 10 minuten) tussendoor stil is en dan weer begint. Zowel hij als wij slapen die periode dus niet, dus geven we maar weer die fles... Zou de 10 minuten regel hier werken? Heb het nog niet geprobeerd omdat ik ook niet precies weet wat er aan de hand kan zijn al die tijd. Straks heeft hij WEL honger en vindt ik het echt zielig!! Of heeft hij WEL tanden pijn en loop ik iedere 10 minuten weer weg?! HELP!
Ik zou die avondfles gewoon weglaten en die vroege fles gewoon later geven. Ik ben er bijna van overtuigd dat het geen honger is. Het kan heel de goed de 11 maanden sprong zijn waardoor kinderen slechter slapen. Gewoon proberen te rekken door misschien de 10 minuten regel maar ik ben er van overtuigd dat het een fase is en dat hij dalijk ineens weer doorslaapt. Het kan zeker gewenning worden als jij hem elke keer een fles blijft aanbieden. Hier heb ik vanaf 9 maanden de laatste fles weggelaten en hij heeft nooit meer een fles gehad. Als hij weleens vroeg wakker wordt, laat ik hem gewoon zijn gang gaan en heb voor mezelf de regel dat hij niet eerder dan 7 uur uit bed wordt gehaald. En dit werpt zijn vruchten af want mijn zoontje huilt nooit in bed en is lekker aan het kletsen want hij weet dat hij er toch niet uitgehaald wordt. Het kan ook echt van tanden zijn maar ik denk gewoon dat het de 11 maanden sprong is en dat je nog even moet doorbijten en dat het snel over zal zijn. Weet dat je hier niet veel aan hebt maar ik zou die flessen echt niet meer geven of die vroege fles wat proberen te rekken.
Hoi Druif, wat is het toch lastig hè... zeker omdat die tanden ook op springen staan. Ik zou die avondfles nog even blijven geven. Die kun je altijd weer afbouwen. (Ons is ook aangeraden bij het CB om die avondfles er voorlopig nog in te houden.) En s ochtends. Het klinkt mij toch echt als honger. ALs hij heel die fles leegdrinkt en daarna weer gaat slapen. Met een speentje rekken lukt maar 10 min. Geef je s avonds een fles met wat bambix of alleen voeding? Sterkte hoor! Gr shampoo
Haha, lekker tegenstrijdige adviezen... Nu kom je er vast niet meer uit. Ik zou doen wat je gevoel je ingeeft.
Haha, ja tegenstrijdige adviezen inderdaad, maar hoe meer meningen hoe beter hoor! Dan zie ik wel wat er in onze situatie het beste past. Ik denk zeker dat het een fase is maar in de tussen tijd zitten we ermee Ik dacht eerst dus ook honger, maar CB zegt dat het echt niet kan en inmiddels ben ik er ook een beetje vanaf. Hij eet echt behoorlijk veel als avondeten (250-300gram)en daarnaast nog een toetje van ca 150cc en een half uur later nog een klein flesje melk. Bovendien wordt hij nu dus ook al 2 dagen wakker ondanks dat laatste flesje. Ik wilde het eigenlijk een week proberen, om uit te sluiten (of niet) dat het honger is, maar zoals ik al zei: straks went hij eraan? Wat betreft die ochtendfles: Mn zoontje drinkt m heel gulzig leeg, maar ik moet er bij zeggen dat hij gek is op eten en op melk hoor! Als hij bijv moe is en huilt dan helpt hier de 10 minuten regel prima. Tegenwoordig huilt hij overigens niet langer meer dan 1 minuut. Maar wat honger en/of eten betreft is het een en al hysterie. Wachten is dan voor alle partijen geen pretje! kan me dus voorstellen dat als hij smorgens vroeg een fles "verwacht" dat hij daarom flink tekeer kan gaan totdat ie m heeft! Maar nu kreeg hij de papfles ook altijd een kwartier na het opstaan om 7/8 uur, maar als hij nu "denkt" dat het om 5:30 uur tijd is om op te staan? Hoe krijg ik m dan stil?! En weer aan het slapen?
Ik heb dat ook meegemaakt hier. In het begin ging ik inderdaad ook 'rekken'. Met de speen, en dan op een gegeven moment uit bed halen en op ons bed laten spelen (en dan zelf met één oog dicht wanhopig wakker proberen te worden), tot het de normale tijd voor zijn ochtendfles was. Maar hier hielp dat uiteindelijk niet, hij bleef vroeg wakker worden. Toen ben ik een paar weken weer een late avondfles gaan invoeren. Hij kreeg dan dus om 18.30 én om 22.30 een fles. En toen ging hij direct weer langer slapen. Nu geef ik hem sinds een paar dagen geen late avondfles meer, en slaapt hij toch keurig door tot ca. 7.15. Dus misschien was het toch gewoon een fase of zo... Dus misschien tijdelijk weer een late avondfles geven...is dat iets?
hier geven we ook nog steeds smorgen een kleine fles(60 mm) (meneer heeft heel veeel honger als hij wakker wordt) en dan lekker een boterham erachteraan. savonds na t eten, vlak voor slapen nog een kleine fles van 60 mm. dus niks mis mee hoor. tussen de middag bij de lunch krijgt hij gewone melk. vaak wil hij niet eens de cohtend of avond fles maar afschaffen doe ik nog niet omdat hij het soms nog wel drinkt. komt vanzelf allemaal goed.
Oh, dat hij zoveel avondeten eet dat wist ik niet! Dat moet inderdaad genoeg zijn. Voor de ochtendfles; je probeert het al te rekken zei je. Maar toch pas bevredigd na de fles. Ik weet het echt niet. Misschien gewoon blijven geven en is het over een tijdje (mocht het de 11 maanden sprong zijn) weer over en slaapt hij weer langer door. Toen hij die 2 keer wel tot 8.00 uur doorsliep. Heb je toen misschien een ander soort avondeten gegeven? Sommige dingen vullen wat meer dan andere dingen... Misschien had je wat meer aardappel of vlees gemaakt?