Hallo allemaal, Met een paar weken gaan we hier beginnen met de eerste hapjes! Wat is verstandig om in huis te halen? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Een staafmixer? Een babycooker? Wat voor bewaarbakjes voor invriezen? Wat zijn fijne lepeltjes? Nou ja..jullie snappen het: ik hoor graag ervaringen en tips
Wij hebben een setje lepeltjes van olvarit gekregen, die vind ik zelf erg handig.. Verder hebben wij een aantal tupperware bakjes om potjes in 3en te verdelen (wij geven nu nog potjes). Ook hebben we een staafmixer in huis zodat we straks (vanaf 6 maanden) ook dingen kunnen invriezen die we zelf eten..
Staafmixer, bakjes met gekleurde dekseltjes van de action en de olvaritlepeltjes Wilde eerst een uitgebreide keukenmachine aanschaffen maar blij dat niet gedaan te hebben, je gebruikt het maar even...staafmixer is voldoende.
Wij hebben zo een babycooker. Je hebt hem niet echt nodig want koken kan ook maar ik ben er erg blij mee... Ik gebruik hem nu alleen nog om te stomen en niet om te pureren maar vind het stomen toch nog steeds fijn.... Verder gewoon bakjes van xenos en de lepeltjes van olvarit zijn idd fijn. Met de lepeltjes zou ik op letten dat ze wat dieper zijn. Die vind ik iig fijner dan die hele platte (daar blijf je mee lepelen...)
met een mes en vork kom je ook al een heel eind! wortel iets langer koken van je voor jezelf doet en dan prakken, ging hier prima! wel met die fijne lange lepels voor baby's.
Wij hebben een babycooker van Avent. In het begin heel veel gebruikt, nu niet zo vaak meer. Was wel heel handig, maar koken en dan met de staafmixer gaat ook prima. Ik vind de lepeltjes die uit de doos komen van Babydump heel fijn. Die van de Hema lijken erop. Ze zijn mooi smal. Slabbetjes natuurlijk niet vergeten. Met lange mouwen vind ik het fijnst. En vergeet de (film)camera niet. Zo leuk die foto's!
Behalve gewoon verse groente hoef je niets in huis te halen. Wij begonnen toen ze er aan toe waren gewoon met een stronkje zachtgekookte afgekoelde broccoli die ze vastpakten en zelf aten.
Slabbers met lange mouw, kinderstoel met blad, zeiltje Hier afwisselend geprakt en stukken. Mijn favoriete keukentool is de rasp: ideaal om even wat klein te maken. Ik vind de plattere lepeltjes juist fijner, kan ze goed vanaf happen. Plastic schaaltjes en bordjes van de Ikea, al is het meer voor het idee: als zij het in handen krijgt draait ze als eerste het bord om en eet verder van haar tafelblad.