De kinderarts heeft ons vandaag nutramigen meegegeven en een verwijsbrief voor de apotheek voor pepti. Binnen 48 uur zou er verbetering moeten zijn zegt hij maar snap niet zo goed waarom dan de pepti straks aanbevolen word door hem. Ik ben het gewoon vergeten te vragen ben zo moe van 6 weken 24/7 een huilende, kreunende en steunende baby te hebben dat ik functioneer als automatisch piloot... Dus nutramigen vs pepti wat is het verschil?
Nutramigen is 'zwaarder' dan pepti. Dus daarin zijn de eiwitten nog meer verknipt. Dus erg vreemd dat je eerst die met gebruiken, en dan moet aanvullen met de lichtere variant. Ook lastig dat je kindje dan op korte tijd twee keer van voeding moet wisselen. Kan je niet gewoon naar de apotheek voor pepti, en die meteen geven?
Eens met Shakes. Ik zou eerst Pepti proberen, en mocht dat niet goed genoeg werken (minimaal 2 weken proberen!) dan zou ik pas naar Nutramigen gaan. Hier werkte Pepti maar 10 dagen, daarna een mega terugval en eigenlijk erger dan eerst. Nu al bijna 4 weken Nutramigen en een heel ander kind wat nergens last van heeft. Overigens sloeg Pepti meteen aan, en duurde het bij Nutramigen een dag of 4 voordat ik verschil merkte. Tis even afwachten dus. Sterkte!
In een ander topic gaf je aan pepti gegeven te hebben en dat dit niet werkte. Weet alleen nog niet hoe lang je het geprobeerd hebt? Waarom dan nogmaals? Daarnaast heb je nu 7 dagen nexium? Waarom nu alweer iets proberen? Ik weet wat het is om een huilbaby te hebben. Ik heb er 2 gehad. Maar het is gewoon beter om elke stap 2 weken de tijd te geven. Bij onze jongste heeft het echt 5 dagen geduurd voordat we verschil merkten met nexium en zelfs toen niet optimaal, dat duurde nog een paar dagen. Onze kinderartsen zeiden ook, we gaan eerst dit doen en na 2 weken kijken we weer verder. Mijn eerste advies zou zijn, wacht nog even met wijzigen van de voeding. Wil je dit wel echt doen, dan zou ik niet eerst nutramigen geven en dan weer pepti. Er zit een groot verschil tussen deze 2 voedingen en zo kan je niet merken of de nutramigen zijn werk doet. Ik deed nl maar ongeveer een halve week met 1 pot, met lange na dus geen 2 weken. Denk vooral zelf kritisch na, zonder de emoties mbt het huilen. En kijk of je ook een momentje voor hezelf kan in plannen. Even rust of iets leuks voor jezelf
Ik gaf geen pepti. Ik gaf de h.a extra care van de kruitvat. Ik heb geen idee waarom de kinderarts niet gelijk de pepti heeft voorgeschreven. De nexium is overgens niet voor de kma maar voor haar maagzuur veroorzaakt door de reflux. Gisteren gelijk begonnen met de nutramigen maar heb nog geen idee of het werkt. Het is enorm dun lijkt het wat bijna niet is aan te dikken met jbp dus veel komt er weer uit. As maandag belt de kinderarts mij om te kijken hoe het gaat en zal ik eens vragen of we niet beter gewoon op deze voeding kunnen blijven. Haar ontlasting lijkt wel wat dikker te wezen
Een huilbaby kan ik haar niet echt noemen ze schreeuwt echt van de pijn, word zo rood als een tomaatje en je hoort dan haar darmen enorm rommelen daarna komt er een ontzettend vieze scheet! Als ze dat kwijt is is ze alert en lekker bewegelijk alleen komen die krampen echt heel vaak in een uur. Mijn zoontje had lichte kma dit uitte zich als exceem maar zijn reflux overheersde. hij deed het ook prima op de nutrilon a.r. bij deze kleine meid is het andersom. ik moet vetrouwen hebben in onze kinderarts het enige wat ik wil is een kindje zonder pijn, dan doet het huilen mij ook minder pijn snap je.
Sorry, verkeerd onthouden pepti/h.a. voeding. Mijn excuses. Ik weet dat nexium niet voor kea is. Nexium is voor reflux. Voor kea heb je enkel een dieet(voeding). Soms zijn de klachten reflux en kea lastig te onderscheiden, en zelfs dan; je kan nu niet weten wat helpt. Stel volgende week gaat het ineens beter. Wat helpt dan? De nexium? Of de nutramigen? Ga je dan mogelijk onnodig het lichaam belasten met onnodige medicatie of met een onnodig dieet? Terwijl als je nu net 1 week zou wachten je tenminste weet wat de nexium wel of niet doet. Maar goed, hou het in je achterhoofd. Ik zou er nu geen wijziging meer bij doen. Dus het lijkt mij idd een goed plan om ka te vragen of je niet eerst nutramigen mag blijven geven. Hopelijk krijg je dan rust. Jbpm is niet bewezen werkzaam bij reflux. Men hoopt dat het werkt. Echter jbpm ligt zwaarder op de maag, terwijl kindjes met reflux juist een gevoeligere maag blijken te hebben. Ook kan jbpm extra klachten geven, zeker als er nutriton gegeven wordt. (Ik weet niet wat je geeft?) Hou dit even in je achterhoofd. Jbpm wordt wel geadviseerd te proberen bij reflux. Als medicatie goed werkt, dus juiste hoeveelheid en juiste soort medicatie voor het specifieke kindje, is het helemaal niet erg als een kindje spuugt. Nexium bijv zorgt ervoor dat het maagzuur minder zuur wordt. Hierdoor doet het spugen geen pijn meer. De enige voor wie het vervelend is is voor de ouders ivm extra wassen. Dus kijk of het spugen pijn veroorzaakt, over 1 week. Dan zou de nexium zijn werk moeten doen. Doet het spugen pijn? Hou het in de gaten. Doet het geen pijn? Dan is er niets aan de hand. (Mijn oudste had kea en reflux. Mijn jongste had reflux en nu nog zowel koemelkeiwit als soja allergie. Ik ben dus geen volkomen leek op beide gebieden. )
Ik snap je. Ik wil je alleen adviseren zelf na te denken. Bijna iedereen zal zeggen; geeft dieetvoeding 2 weken de tijd. Geef medicatie (nexium) 2 weken de tijd. Shakes is een ervaringsdeskundige. Ik ben (denk ik, na 2 kindjes) ook een ervaringsdeskundige en er lopen er hier nog veel meer rond. Lees onze tips en adviezen. Neem afstand en denk erover na. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar denk na. Een arts is een persoon, en iedereen kan fouten maken, dus ook jouw ka. En juist daarom moet je zelf blijven denken. Dus vertrouwen? Ja, maar wel kritisch en nooit blindelinks. Ik heb deze les op een hele harde manier geleerd en wil dat iedereen besparen. En iedere moeder wil een tevreden kindje. En ik snap je echt wel. En misschien komt mijn tekst hard over, maar misschien snap je wat ik wil zeggen na bovenstaande uitleg.
Zoals wel vaker, zegt Averlhach hierboven precies wat ik wou zeggen. Hou het nu even rustig voor je kindje, want te veel proberen op korte tijd creëert ook onrust. Hopelijk heb je snel een vrolijker kindje.
Weet dat jullie het goed bedoelen en ik hou wel van duidelijke taal hahaha! Vanaf gister veel water ( geen idee wat dit is) spugen en enorme krampen en scheetjes. Ontlasting is wel een stuk dikker. Helaas huilt ze verschrikkelijk. Net een warm badje geprobeerd wat ze normaal heerlijk vind ... Weten echt nu even niet wat we moeten doen :-*(
Nu ineens extra last krijgen kan komen door het wisselen van voeding. Dat kan helaas een aanslag op de darmen zijn. Bij ons hielp deze houding vaak goed; Darmkrampjes (Eerste plaatje)
Het leek iets beter te gaan, ze kreunde veel minder en alert en vrolijk als ze wakker was. Maar snel liet ze haar flesjes meer dan de helft over en ging kokhalzen ( 100 ml fles) Ze spuugt slijm op en blijf hier regelmatig in achter. 2 nachten maakt ze persgeluiden en spuugt ze zelfs 3.5 later nog waterachtige vloeistof uit. Ze heeft sinds zaterdagochtend ook geen ontlasting meer gehad. Vandaag zou de kinderarts me bellen dus daar zit ik op te wachten. Wel al zelf gebeld maar assistente zei dat ze een spoedmemo aan hem zou geven.
Contact gehad met de kinderarts en ze is volledig terug op de nutramigen. Pepti is te laag voor haar en gaat ze slijm van spugen obsipatie ect. Gisteravond terug over gegaan ze heeft heerlijk geslapen tot dr nachtvoeding en vanmorgen een goede poepluier gehad. Nu ligt ze ook heerlijk te slapen met haar armpjes omhoog en ontspannen gezichtje... Nutramigen is hier het beste!
Hier ook 2x hoor. Beide met pepti begonnen. De oudste kreeg alleen nog fv en hielp de pepti 10 dagen en erna niet meer. De jongste was al 1 jaar geweest. Eerst zelf koemelk vrij voeding gedaan en toen pepti gegeven. Foute boel en krijgt ook nutramigen.
Wat heb toen jij gegeven als bijvoeding op ten duur? Het duurt natuurlijk nog wel weken dat ze daar aan toe is maar beter nu al info opdoen als tegen die tijd. Vanavond is ze weer behoorlijk misselijk en geeft wit water gedoe op. Gelukkig is de nexium goed aangeslagen waardoor ze minderlast heeft van het zuur. Zo gaat het beter en zo is er weer iets..... Nutragimen is zo ontzettend dun dat het niet te verdikken is met jbp.
Met de oudste ben ik met 6 maanden begonnen en toen heel rustig met groenten. 3 dagen hetzelfde en 1 soort per keer. Ik ben begonnen met groentes die vanaf 4 maanden al mogen. Jongste eigenlijk ook zo. Soms word reflux minder door bijvoeding, maar dat hoeft niet. Kindjes met kea kunnen ook allergisch zijn voor andere voedingsstoffen. Het cb zal je vertellen dat je echt wel met 4 maanden kunt beginnen en dat het zelfs beter is en de "laatste onderzoeken gebleken hebben dat...." Ik zeg vooral kijk naar je eigen kind en weet dat de who adviezen nog steeds 6 maanden adviezeren.
Dank je! Bij mijn zoon werd de reflux idd minder toen hij bijvoeding kreeg. Deze dame heeft wel een stuk erger last van de kma dus was zo en zo verplan dit later te gaan aanbieden als bij zoon. Vandaag is haar fles opgehoogd tot 120ml water +4 schepjes, wat ze zo wegdrinkt de hongerlap hahaha.