Mijn zoontje heeft koemelkallergie en kan ook niet tegen puur soja melk... Nu heb ik kokosmelk en ricedream geprobeerd maar hij vind het echt niet lekker en was erg onrustig vannacht... Almond mag hij niet ivm gevoeligheid voor allergieën... Is er nog meer alternatief of niet? Mijn vergoeding voor de nutramigen stopt dus ik moet een vervanger vinden! Kan je eventueel mensen nutramigen met ricedream? Of de ricedream verwarmen? Iemand tips ervaringen iets?
Zelfde probleem hier: reageren op koemelk en soja. Mijn dochter van 21 maand drinkt nu al enkele maanden ricedream. Mengen lijkt me geen probleem, verwarmen ook niet (doe ik ook). Je mag overigens ook pudding maken daarvan, dus je kan zelf alternatieven zoeken. Let wel: rijstmelk (en andere zogenaamde 'melk' anders dan koemelk en sojamelk, zoals amandelmelk of havermelk) is geen zuivelvervanger. Ik ben bij de kinderdiëtiste geweest om dit te bespreken, en om oplossingen te zoeken. Problemen: - minder calcium, maar als je de variant neemt met toegevoegde calcium los je dat op - geen extra toegevoegde vitamines, maar dat los je op door extra groente en fruit te geven - te weinig vetten, cruciaal voor de groei van een peuter en kleuter. Dat los je op door er extra rijstroom aan toe te voegen Een andere oplossing is in de apotheek Novarice kopen, fv obv rijst die een geschikte zuivelvervanger is voor kinderen van 0 tot 3 jaar. Maar mijn dochter weigerde dat te drinken.
Ik loop ook bij een dietiste speciaal voor allergieën en heeft idd naar zijn voedingspatroon gekeken en zei dat hij ricedream kon drinken.... Maar hij vind het echt vies ( geef hem geen ongelijk trouwens ) Rijstroom waar koop je dat? Ook gewoon bij ah? En dat doe je bij in de ricedream? Zat ook al te denken de multivitamine druppels van Davitamon erbij te doen... Voelt gewoon zo dubbel....stoppen met nutramigen en overgaan op iets waar ik niet 100% vertrouwen in heb maar gewoon geen keus heb
Je hebt Alpro Rice Cuisine. Maar ik gebruik rijstroom die ik in de Bioplanet haal. Het is even zoeken. Is het geen optie om Nutramigen te blijven geven, of eventueel Pepti of zo? Of toch Novarice. Mijn dochter drinkt die rijstmelk eigenlijk wel graag. Ik vind het ook best lekker. Maak er anders gewoon pudding mee, of een smoothie met fruit? Of voeg wat rijstmelk toe aan soep. Of maak pap. Aan die 300ml per dag zit je dan toch al snel?
Ook gevraagd net om toch nog half jaar vergoeding te krijgen maar ben er bang voor, hij gaat de 15 maanden op dus eigenlijk zou hij over moeten. Ik ga straks bij de ah even kijken voor de room... Hier krijgt hij namelijk sochtends 150 cc melk en savonds. Nog 120 cc Vandaar dat steeds pudding enz niet echt te doen is. Smoothie wel, ga straks even met room proberen, er dus gewoon doorheen doen door de melk? En het warm aanbieden kijken of dat beter gaat... Hij krijgt wel gewoon elke dag vers fruit en groente nooit potjes enz... Dus dat scheelt wel qua vitamine...
Heb je al geprobeerd weer gewone koemelk te geven? Gebruik bijvoorbeeld groeimelk, daar zitten minder eiwitten in dan in gewone melk. Of soms gaat yoghurt wel goed? Hangt er allemaal vanaf natuurlijk... Je kan pepti natuurlijk ook zonder vergoeding kopen hè. Jullie zijn daarin sowieso verwend in Nederland, met die terugbetaling Maar ik begrijp wel dat dat niet voor iedereen evident is..
O en ja, ik meng dus gewoon een eetlepel of 2 rijstroom onder 240 ml rijstmelk. Daardoor smaakt de melk ook echt wat voller. En ik warm het soms ook op, al naargelang wat ze zelf wilt.
Pepti kan hij niet hebben...en gewone melk ook niet helaas... Hebben elk half jaar provocatie... Ik ga de room erbij proberen...klinkt Idg stuk lekkerder
Je kind hoeft natuurlijk niet perse een melkvervanger te drinken, als hij maar andere dingen goed eet en drinkt. Ik zou opnieuw in overleg gaan met de dietiste die Ricedream aanraadde. En navragen of de machtiging verlengd kan worden.
Vragen om een verlenging. Mijn dochter heeft nog tot haar 2e jaar neocate gedronken dat moet met nutramigen ook best kunnen. Je kan eventueel nog geitenmelk proberen. Hier geen reactie waar soja wel reactie gaf dus daar langzamerhand op overgestapt.
Ons zoontje zit ook nog altijd aan de Nutramigen AA. Heb afgelopen januari nog weer een machtiging voor een jaar gekregen, dus wij kunnen nog een half jaartje vooruit Gewoon om vragen, dan heb je wat meer tijd om over te stappen, dat lukt hier ook nog niet echt.
Heb de diëtiste gemailt voor verlenging! Heb nu het ook warm geprobeerd en met cuisine erin...maar helaas hij gooit het aan de kant... Hopen op verlenging dus
Hoi, Ik geef al tijden amandelmelk, rijstmelk vond ze niks. Laatst toch weer eens geprobeerd en ineens neemt ze het wel. Ik verwarm het altijd ff in de magnetron hoor of een scheutje thee erbij.
Vandaag even goed overleg omdat ricedream ook weer huis uitslag geeft. Onze laatste poging word geitenmelk ivm dat geitenkaas wel goed gaat. Lukt dit ook niet dan blijven we op nutramigen...
Vind ik ook erg gek, in rijstmelk zit echt niets allergeen. Zeker dat je niets anders aangepast hebt?
Heb het zeker maken aangepast....maar het is toch echt zo.... Snap er ook niks van omdat ik dus ook dacht dit is zo goed als allergie vrij...maar ook de onrustige nachten meteen... Gister geitenyochurt gehad en iets geitenmelk...en warempel een complete nacht doorgeslapen en nergens last van... 1 probleem...hij vind het echt niet lekker....weer.... Dus nu kijken hoe ik het erin krijg...nu beetje met diksap en fruit aan het mengen... Misschien geiten karnemelk proberen geen idee of dat veel uitmaakt qua smaak
Wel gek, want geitenmelk lijkt qua eiwitstructuur heel erg op koemelk. Maar gelukkig bevalt het goed.
Klopt...diëtiste wou het ook als laatst proberen...maar gaf eindelijk al een tijd zonder overleg geitenkaas... Vandaar.... Heb gewoon een raar kind hahaha lijkt op zijn moeder Gelukkig iets gevonden wat ook gewoon goed is qua vet en calcium
Eiwitten zijn kleiner van geitenmelk! Dus kan misschien daarom wel. Misschien kwestie van wennen geef het even de tijd!