Ik zit een beetje met een dilemma.. ik ben pas bij het buro geweest en ze zei dat Yaniek nu nog maar 3 voedingen hoeft. 8uur: bambix van opvolgmelk van een bordje 12uur: sneetje brood met dieetboter en opvolgmelk uit een tuitbeker 17uur: warme maaltijd Dat was het! ja tussendoor kon ik fruit, ligakoekje of rijstewafel geven. En thee of diksap. Wat vinden jullie van dit schema? Het probleem is: Yaniek redt het niet tot 8uur, hij kreeg tot nu toe altijd om 6uur al zn fles opvolgmelk. 17uur lijkt mij eerlijk gezegd erg vroeg voor de laatste voeding dus ik denk dat ik de yochurt gewoon om 19uur geef met wat drinken. Zou hij het daar dan de hele nacht op kunnen redden? Bambix wil hij absoluut niet eten! uit een tuitbeker niet, uit een fles met speen met groot gat niet, en van een bord niet. En ik moet er niet aan denken om hem om 6uur al een bord met bambix te geven dan ben ik wel een half uur druk. Tis juist zo fijn om dan nog even snel de fles te kunnen geven. Volgens mij lust hij geen bambix.. De verpleegkundige zei dat hij van de fles af moest.. is dat normaal? nu al? zei zij van wel omdat ze met 1 jaar normaal met de pot mee eten. Verder was Yaniek in 1,5 maand tijd bijna niks aangekomen net 100gram. Dit komt omdat hij zo beweeglijk is.. hij verbrand heel veel. Dus ik denk dat ik maar gewoon roomboter op de boterham doe ipv dieetboter. Hij was te licht in vergelijking met zijn lengte. Zou dat kwaad kunnen? Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik dacht: 6u bambix uit een tuitbeker?(blijven proberen, wil het niet dan maar de fles) 10u fruit 12u brood met roomboter en tuitbeker melk (hopen dat hij het wil uit een tuitbeker en dat het lukt) 15u ligakoekje of rijstewafel in zn hand en drinken, thee of diksap 17u warme maaltijd 19u vanilleyochurt of danoontje met wat drinken Bedankt voor de reacties alvast..!
Hoi, Mijn zoontje is ook 8 maand. Ik geef hem rond 18.30 een bakje yoghurt of griesmeelpap en hier redt hij het de hele nacht op. Hij wordt rond 7.00 wakker. Hij heeft er wel een uur op ingeleverd aangezien hij eerder altijd tot ca 8.00 sliep.
Nou ik heb een schema opgesteld hoe ik het wil gaan proberen: 6:00 papfles van bambix of rijstebloem 9:30 fruit met thee 11:30 boterham met halvarine (blue-band goed idee) evt. met wat zoetbeleg. En fles 150+5 15:00 rijstewafeltje, ontbijtkoek of ligakoekje met diksap 17:00 warme maaltijd 19:00 pyamapapje Moeten trouwens alle kinderen aan de bambix? of is rijstebloem ook goed? Dan doe ik bij de papfles gewoon maar een paar schepjes bambix zodat het wat dunner drinken is uit de fles van 6uur en dan kan ik gewoon in bed blijven liggen het geven..![/list]
Wat raar.. Was vandaag bij CB en die gaf aan dat pas rond 11 maanden er een fles af moet.. ons schema is dus als volgt: 8.00 uur fles 10 uur fruithap 12.30 uur 1 broodje + wat sap/thee 15 uur fles 17.30 groentehap 19.30 fles met rijstebloem verder gaf ze aan dat een baby zelf wel aangeeft hoeveel hij wil drinken.. 2 flessen mocht wel, maar voorlopig is huidig schema goed
Lisa is ondertussen alweer bijna 9 maanden, maar zo was ons schema ook met 8 maand 8.00 180+6 10.15 - 11.00 slapen 11.00 fruithapje 13.30 boterham + 180+6 (laat vaak iets van die fles staan) 14.00 - 16.00 uurtje slapen, tijd wisselt 16.00 koekje + thee 18.00 groente + toetje 18.30 - 19.00 slapen 19.00 in bad 21.00 papfles 2.30 fles