voedingsschema 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door cherry blossom, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Ik zit een beetje met een dilemma.. ik ben pas bij het buro geweest en ze zei dat Yaniek nu nog maar 3 voedingen hoeft.

8uur: bambix van opvolgmelk van een bordje

12uur: sneetje brood met dieetboter en opvolgmelk uit een tuitbeker

17uur: warme maaltijd

Dat was het! ja tussendoor kon ik fruit, ligakoekje of rijstewafel geven. En thee of diksap.

Wat vinden jullie van dit schema?

Het probleem is:

Yaniek redt het niet tot 8uur, hij kreeg tot nu toe altijd om 6uur al zn fles opvolgmelk.

17uur lijkt mij eerlijk gezegd erg vroeg voor de laatste voeding dus ik denk dat ik de yochurt gewoon om 19uur geef met wat drinken. Zou hij het daar dan de hele nacht op kunnen redden?

Bambix wil hij absoluut niet eten! uit een tuitbeker niet, uit een fles met speen met groot gat niet, en van een bord niet. En ik moet er niet aan denken om hem om 6uur al een bord met bambix te geven dan ben ik wel een half uur druk. Tis juist zo fijn om dan nog even snel de fles te kunnen geven. Volgens mij lust hij geen bambix..

De verpleegkundige zei dat hij van de fles af moest.. is dat normaal? nu al? zei zij van wel omdat ze met 1 jaar normaal met de pot mee eten.

Verder was Yaniek in 1,5 maand tijd bijna niks aangekomen net 100gram. Dit komt omdat hij zo beweeglijk is.. hij verbrand heel veel. Dus ik denk dat ik maar gewoon roomboter op de boterham doe ipv dieetboter. Hij was te licht in vergelijking met zijn lengte. Zou dat kwaad kunnen?

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Ik dacht:

6u bambix uit een tuitbeker?(blijven proberen, wil het niet dan maar de fles)

10u fruit

12u brood met roomboter en tuitbeker melk (hopen dat hij het wil uit een tuitbeker en dat het lukt)

15u ligakoekje of rijstewafel in zn hand en drinken, thee of diksap

17u warme maaltijd

19u vanilleyochurt of danoontje met wat drinken

Bedankt voor de reacties alvast..!

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje is ook 8 maand. Ik geef hem rond 18.30 een bakje yoghurt of griesmeelpap en hier redt hij het de hele nacht op. Hij wordt rond 7.00 wakker. Hij heeft er wel een uur op ingeleverd aangezien hij eerder altijd tot ca 8.00 sliep.

3. cherry blossom

Nou ik heb een schema opgesteld hoe ik het wil gaan proberen:

6:00 papfles van bambix of rijstebloem

9:30 fruit met thee

11:30 boterham met halvarine (blue-band goed idee) evt. met wat zoetbeleg.
    En fles 150+5

15:00 rijstewafeltje, ontbijtkoek of ligakoekje met diksap

17:00 warme maaltijd

19:00 pyamapapje

Moeten trouwens alle kinderen aan de bambix? of is rijstebloem ook goed? Dan doe ik bij de papfles gewoon maar een paar schepjes bambix zodat het wat dunner drinken is uit de fles van 6uur en dan kan ik gewoon in bed blijven liggen het geven..![/list]

4. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Wat raar.. Was vandaag bij CB en die gaf aan dat pas rond 11 maanden er een fles af moet..
    ons schema is dus als volgt:

8.00 uur fles
    10 uur fruithap
    12.30 uur 1 broodje + wat sap/thee
    15 uur fles
    17.30 groentehap
    19.30 fles met rijstebloem

verder gaf ze aan dat een baby zelf wel aangeeft hoeveel hij wil drinken.. 2 flessen mocht wel, maar voorlopig is huidig schema goed

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa is ondertussen alweer bijna 9 maanden, maar zo was ons schema ook met 8 maand

8.00 180+6
    10.15 - 11.00 slapen
    11.00 fruithapje
    13.30 boterham + 180+6 (laat vaak iets van die fles staan)
    14.00 - 16.00 uurtje slapen, tijd wisselt
    16.00 koekje + thee
    18.00 groente + toetje
    18.30 - 19.00 slapen
    19.00 in bad
    21.00 papfles
    2.30 fles

6. cherry blossom

huh? nog een fles snachts? waarom is dat als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina